אתר אינטרנט הוא כרטיס הביקור של העסק וכיום כל עסק מכל סוג מחזיק אתר שמסייע ביצירת נוכחות ומיתוג ברשת. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לפתח ולבנות אתרים מתקדמים עם פיצ'רים מעניינים, כולל חנויות מקוונות לביצוע רכישה אונליין.

כלים


בניית אתר היא משימה מורכבת ואומנם קיימות פלטפורמות ידידותיות למשתמש, אבל לא ניתן להשוות את התוצר הסופי לאתר שנבנה על ידי חברה מקצועית המתמחה בתחום.
בניית אתרים היא מלאכת מחשבת המבוססת על טכנולוגיה ויצירתיות בהתאמה אישית לצרכי הלקוח, התאמה לדפדפנים והצגת חוויית משתמש אטרקטיבית בסטנדרט הגבוה ביותר.
שוקלים לבנות אתר או לשדרג את הקיים? מהם בשלבים בבניית אתר אינטרנט וכיצד לבחור חברה טובה לבניית אתרים?

הכל מתחיל באפיון


מחזור החיים של פיתוח אתר מתחיל באפיון צרכי הלקוח ורצונותיו תוך שימת דגש על מחקר הזירה התחרותית בו הוא פועל, קהל היעד, סוג האתר שיתאים לו ביותר וכדומה.
המטרה היא להבין כיצד האתר יענה על הדרישות השונות. למשל, אתר תדמית שיציג את החוזקות והיתרונות של החברה, אתר סחר שנועד להעלות את המכירות, אתר שמכוון לשוק הבינלאומי ועוד. האסטרטגיה של המותג משפיעה על תכנון האתר ברבדים שונים, לדוגמא, כשמחליטים מה להדגיש ובמה להתמקד, אילו מוצרים או שירותים יוזכרו או יימכרו באתר וכדומה. מעורבות הלקוח חיונית להצלחה ולהפקת תובנות בבניית האתר.
בשלב האפיון וההכנה המקדימה גם נאסף מידע על התחום ונעשה מעין סיעור מוחות עם הלקוח כדי לשרטט את קווי המתאר ל"שלד" או הארכיטקטורה של האתר וכן גיבוש מפת האתר, קביעת לוחות זמנים וכדומה.

פיתוחים גדולים שעושים הבדל גדול


בחירת הפלטפורמה עליה ייבנה האתר קריטית להצלחת האתר ולכל מערכת יש את היתרונות שלה. בשלב הפיתוח נלקחים בחשבון גורמים כמו ההתממשקות עם מערכת CRM, קידום במנוע החיפוש, התאמה למובייל וכמובן הניהול "מאחורי הקלעים". כמו כן, חשוב להקפיד על נגישות האתר.
חלק בלתי נפרד מתהליך של בניית אתרים לעסקים מוקדש לעיצוב האתר כאשר כיום כבר יש הרבה ידע ונתונים על חוויית המשתמש וכן כללים ברורים בנוגע לעיצוב רספונסיבי מותאם לכל ערוץ כמו גם מחקרים על עיצוב שמעביר את המסר הנכון. תהליך זה כולל אפיון ממשק ו- UI /UX של האתר. בחירת התבנית או עיצוב קאסטום מייד שהוא נגזרת של צרכי הלקוח.
ההחלטה היכן למקם את האלמנטים ומה תהיה האינטראקציה בין האלמנטים משפיעה על הנראות ועל האינטראקציה עם המשתמשים. בחירת הגוונים, הפונטים, הקומפוזיציה של המלל, בניית התפריטים והוספת אפקטים שונים כמו אנימציה וקטעי וידאו.
בבניית אתר מתייחסים להתאמה למנועי חיפוש, לדרך בה האתר יופיע למשתמש בכל מכשיר וגם ל"מסע" של הלקוח בתוך האתר ולהפעלת וניהול האתר דרך האדמין, כדי שיהיה ידידותי גם למנהל האתר ולכן יש חשיבות לבחירת מערכת ניהול התוכן של האתר.
האתר לא משוחרר לאוויר העולם מבלי שיבוצעו בדיקות כדי לקבל פידבקים על השימוש באתר ולבחון שהכל עובד ולאחר מכן – עובד בדרך תקינה גם בתקופת ההרצה של האתר.

איך מגיעים לחברה הנכונה לבניית אתר?


חשוב לבחור חברה לבניית אתרים בעלת ניסיון ותיק עבודות מרשים, כך שתוכלו להתרשם מהפורטפוליו של החברה ולראות אם היא עבדה עם חברות דומות או יש לה פרויקטים שרלבנטיים עבורכם. כדאי לבקש גם המלצות מלקוחות שונים ולפגוש או לשוחח עם נציג של החברה על מנת לקבל מידע אודות תהליכי העבודה ובניית אתר בתקציב שלכם.
חשוב להפקיד את האתר בידיים הטובות והמקצועיות ביותר ולעבוד עם צוות שניתן לסמוך עליו ויוכל לתת מענה גם לאחר עליית האתר לאוויר, כמו גם להציע שירותים משלימים כגון קידום בגוגל ושיווק ופרסום ברשתות החברתיות, כדי להגביר תנועה לאתר.

באדיבות h-tech חברת בניית אתרים.