כל עסק שמעוניין לשווק את עצמו בשנת 2020 זקוק לדירוג גבוה בגוגל. הצורך בפלטפורמה בוודאי לא חדש לכם והקידום מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך השיווק, אך עדיין רבים מאמינים שקידום ממומן הוא הדרך הטובה ביותר להתקדם. במאמר הבא ננסה להראות כיצד דווקא קידום אתרים אורגני ישיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר לאורך זמן ומהם היתרונות שלו לעומת הקידום הממומן.

כלים

 

מתי רצוי להשתמש בקידום ממומן?

אופציית הפרסום הממומן בגוגל וברשתות החברתיות מתאימה למצבים שבהם אתם מעוניינים לבצע מטרה כלשהי כאן ועכשיו. זה יכול להיות סייל שאתם מפרסמים כעת באתר, או שיווק חד פעמי לכנס או קורס מקוון. במקרים אלו, לממומן יש יתרון מובהק – הוא מאפשר לכם להופיע בראש תוצאות החיפושים ללא המתנה ולספק לידים מהירים בתמורה לתשלום.

אלא שעצם העובדה שהתפרסמתם דרך מודעה בגוגל, לא מחייב שהגולשים יקליקו דווקא על אותה מודעה. מחקרים מראים שלמעלה מ-70% מההקלקות על תוצאות החיפוש בוצעו על התוצאות האורגניות, כשחלק אדיר מהן בוצע על התוצאות האורגניות שנמצאות בעמוד הראשון. חלק מהחברות הבודקות אף מצאו נתונים של למעלה מ-80% עבור אותה הבדיקה.

הדבר מוביל אותנו למסקנה חד משמעית – הקידום האורגני יעיל יותר, משום שאנשים פחות ופחות מעדיפים לצרוך פרסומות ותכנים מקודמים ומעדיפים את התוצאות הטבעיות.

קידום אורגני לא מצריך תשלום לגוגל

עניין נוסף שנוגע ליתרון הקידום האורגני הוא ההשקעה הכלכלית. על מנת להמשיך ולהופיע בראש התוצאות כמודעה, תצטרכו להמשיך לשלם לגוגל. אך ברגע שתגיעו למכסה היומית או החודשית שהגדרתם (או עד סיום מועד הקמפיין שהוגדר), המודעה תעלם והדרך היחידה להציג אותה שוב היא להמשיך להזרים כסף לגוגל. לעומת זאת, בתוצאות האורגניות לקוחות ימשיכו להקליק על האתר שוב ושוב מבלי שתצטרכו להוסיף כסף ומבלי שכמות הלידים תקטן.

השקעה ארוכת טווח שמניבה יותר

אמנם בקידום האורגני לא מתרחשת תמורה כספית לגוגל אלא למקדם האתר שלכם, אך ברגע שהאתר מתייצב ומתברג במיקומים הגבוהים לאחר תקופה מאומצת, התנועה תמשיך להגיע מבלי שתאלצו להמשיך במאמצים מיוחדים. אפשר להשוות את זה להשקעה בנכס: אתם רוכשים אותו, משפצים, מכניסים שינויים ומשקיעים עוד קצת כדי להביא אליו שוכרים. מרגע שעשיתם זאת, הנכס למעשה עובד עבורכם מבלי שתצטרכו לעשות דבר נוסף, למעט תחזוקה שמתבצעת אחת לזמן מה על פי הצורך.

במילים אחרות – התנועה בקידום האורגני תישאר יציבה למשך שנים ואיננה תלויה עוד בהשקעה כלכלית.

מיתוג, רצינות ורושם

הקידום האורגני עוזר כיום לעסקים למתג את עצמם טוב יותר ולספק מוניטין איכותי שמסוגל להרשים לקוחות פוטנציאליים. זה עדיין לא אומר שגולשים שנפגשים עם האתר שלכם לראשונה יתנו בכם אמון מלא מהרגע הראשון, אך אתר שנמצא במקומות גבוהים מאפשר לגולש להבין כי גוגל "חתם" על מהימנות אותו אתר והוא ממליץ עליו בעבור הדבר שאותו חיפשתם.

התוצאות האורגניות עוזרות לפעולות היח"צ

לשיטתו של עדן שרעבי - שיווק בדיגיטל רצוי לבסס מוניטין נוסף באמצעות קישורים חיצוניים שיהיה אפשר להטמיע בכתבות מטעמכם או שנכתבו בשמכם לאתר אחר. זהו שדה אפשרי נוסף שכבר גולש לעולם יחסי הציבור באינטרנט והוא יצור כוח נוסף וגם התמלאות של דפי גוגל בתוצאות שכוללות אתכם מהאתרים שבהם דיברו עליכם. הדבר משמעותי ביותר כאשר גולש או אפילו חברה אחרת מעוניינים לשתף איתכם פעולה ורוצים להתרשם מפעילותכם הרצינית ולהשקיע כספים בהתאם.