אימון ספורטיבי הוא חלק חשוב משגרת חיים בריאה. שגרת חיים כזו צריכה לכלול שילוב מאוזן של תזונה נכונה, ביצוע אימון אירובי וביצוע אימון לחיזוק השרירים. אנשים שרוצים לשמור על אורח חיים בריא יכולים גם לבצע תרגילים לחיזוק בכוחות עצמם, בבית, אך הדרך הקלה והיעילה ביותר לשמור על כושר היא באמצעות אימון בחדר כושר.

כלים

 

חדרי כושר כוללים את כל סוגי המכשירים הנדרשים וניתן במקום אחד לבצע גם תרגילי חיזוק וגם פעילות אירובית כמו הליכה או ריצה. לכן, אין פלא שאנשים רבים כל כך מחזיקים במנוי לחדר כושר ומבצעים בו את שגרת האימונים שלהם.

כדי לתת את המענה הטוב ביותר ללקוחות, מנהלים של חדרי כושר צריכים לדאוג שיהיה בהם ריצוף לחדר כושר איכותי ותקין. הריצוף של חדר הכושר צריך לתת מענה בכמה מישורים. הוא צריך להיות רך מספיק, אך לא רך מדי, ולהיות בעל איכויות שמאפשרות בלימת נפילה, מניעה של החלקה וגמישות יחסית.

כדי להשיג את האיכויות האלו, החומר המומלץ ביותר לריצוף לחדר כושר הוא גומי. משטחי גומי לחדר כושר יוצרים ציפוי גמיש ורך מספיק למניעת תאונות, ומאפשרים אימון בטוח עבור כל המתאמנים.

איך ניתן לרצף חדרי כושר?

בנוסף לגומי, יש כמה סוגים נוספים של ציפויים שניתן להשתמש בהם לריצוף חדר כושר. אך חומרים אלה הם קשיחים יותר בדרך כלל, והסיכון לתאונות עליהם הוא גבוה יותר. לכן, מרבית חדרי הכושר בישראל בוחרים להשתמש ברצפה מבוססת גומי. החומר העיקרי שמתחרה בגומי הוא פלסטיק. ניתן לייצר משטחי רצפה מפלסטיק שיענו גם הם על מרבית הצרכים של מקומות כמו חדרי כושר, אך הגומי נחשב לעדיף בקרב מרבית אנשי המקצוע.

כדי לבחור את משטח הגומי המתאים, יש לדעת מהי רמת הצפיפות שלו, מהי מידת הקשיות שלו ומהי יכולת ההתארכות של המשטח. נתונים טכניים אלה יכולים להשפיע על בחירת המשטח הנכון, ולאנשי המקצוע שמקימים חדרי כושר יש את הידע המתאים כדי לבצע את הבחירה המתאימה ביותר לכל מקום.

היתרונות של משטחי הגומי של טיירק

ישנן כמה חברות מובילות בארץ שמספקות משטחי גומי לחדר כושר. אחת מהחברות האלו היא חברת טיירק, שהיא חברה מקצועית שמוכרת בישראל כחברה מובילה ועתירת ניסיון של ריצוף לחדר כושר. החברה מספקת מוצרים רבים בתחום הריצוף, והיא מקפידה על שימוש בגומי ממוחזר בלבד, כחלק מהמודעות הסביבתית שלה.

לריצוף הגומי של חברת טיירק יש כמה יתרונות מובהקים. משטחי הגומי שלה מבטיחים רמת עמידות גבוהה ומחזור חיים ארוך, הם אינם דורשים תחזוקה מורכבת והם מתאימים לשימוש כמעט בכל אקלים ובכל טמפרטורה.

בנוסף לכך, משטחי הגומי של טיירק מצטיינים בבלימת נפילות ובמזעור הסיכון לתאונות נפילה בחדרי הכושר. מבחינה טכנית, המשטחים של טיירק הם בעלי עמידות לחומצה ועשויים מפתיתים של גומי שנלקח מצמיגי מכוניות ממוחזרים.

לסיכום

למרות שבתקופת סגרים של קורונה, חדרי הכושר סגורים ומחכים לפתיחה, מדובר בסוג מוסד שתמיד יהיה רלוונטי. חדרי הכושר מאפשרים לישראלים רבים לשמור על אורח חיים בריא ולתחזק את הגוף שלהם כהלכה.

כדי שהלקוחות של חדרי הכושר יוכלו להתאמן בביטחון, עם סיכון מינימלי לתאונות נפילה – יש צורך בבחירת המשטח הנכון לריצוף של חדרי הכושר. סוג המשטח שיש לו את היתרונות הרבים ביותר הוא משטח הגומי. התכונות של חומר הגומי מאפשרות לייצר משטחים בטיחותיים שמחזיקים לאורך שנים רבות ושקל מאוד לחתוך ולהתקין אותם. בעזרת משטחי גומי ניתן לקבל את התוצאות הטובות ביותר ברצפות של חדרי כושר, ולכן זוהי הבחירה הראשונה של אנשי המקצוע בתחום.