בתקופת הקורונה הבנו, אולי יותר מתמיד, מהי המשמעות של בית והחשיבות של בית מעוצב.

כלים
עיצוב פנים לבתים פרטיים
עיצוב פנים לבתים פרטיים


פינת עבודה נוחה, סלון נעים ומטבח מפנק. עיצוב פנים הוא משימה מורכבת המבוססת על ידע מקצועי של המעצבת והיכרות המעמיקה עם חללים וחומרים.
בתהליך היא טווה את הפרוגרמה ומתכננת את הסקיצות בהתאמה אישית לצרכים הייחודיים וחזונם של הדיירים. המטרה היא - להפוך את המרחב לבית החלומות בין אם מדובר בבית בבנייה או בית שעתיד לעבור שיפוץ.
לעיתים עולה הצורך בעיצוב כשחלים שינויים בתא המשפחתי – נוספו ילדים למשפחה או כשרוצים לשנות את הסגנון או לשדרג את סביבת החיים לפי הטכנולוגיה המתקדמת והעיצוב העכשווי.

איך מתנהל תהליך עיצוב פנים?


תהליך עיצוב בתים מתחיל בבחירת מעצבת פנים בעלת ניסיון במגוון פרויקטים ושיחת תיאום ציפיות במהלכה תוכלו לדון בכל ההיבטים הרלבנטיים שקשורים לפרויקט. למשל, לסגנון החיים יש השפעה משמעותית על עיצוב החלל. יש דיירים שזקוקים לחדר עבודה ואחרים שמים דגש על מטבח רחב ידיים, יש מי שמעדיפים חדר רחצה גדול ואחרים ישאפו לעצב סוויטת הורים גדולה ומרווחת.
הסגנון העיצובי אף הוא חלק אינטגרלי מתכנון הסקיצה לפרויקט: מהו הקו הסגנוני המוביל לאותו פרויקט. האם יהיה חיבור בעיצוב בין פנים לחוץ, מינימליזם או אקלקטיות, ניחוח כפרי או צביון מודרני.

לרוב מתגבשת פלטת גוונים מובילה ופלטת חומרים, בין אם מדובר בשילוב בין ניגודים כמו חום וקור או גוונים בהירים ועדינים ואלה הם גם נגזרת של אילוצי החלל. לעיתים לחללים קטנים וצפופים יתאימו גוונים בהירים, אווריריים ומאירים בעוד בחללים גדולים ניתן לעיתים לשחק עם גוונים דרמטיים וכהים יותר.

תהליך עיצוב פנים לבתים פרטיים יכול להתרחש במגוון וריאציות לרבות שינויים אדריכליים אם מדובר בבית קיים. שבירת קירות, הגדלת המטבח על חשבון הסלון, איחוד חדרים או חציית חלל גדול באמצעות קיר גבס. שינוי המדרגות, החלפת הריצוף, הוספת מערכת חימום תת רצפתי ועוד שדרוגים שכל אחד מהם הוא תוצר של הצרכים, הרצונות וכמובן התקציב.

מעצבת פנים תקבע עמכם את לוחות הזמנים הסבירים ביחס לשינויים וכן תוכל לפנות אתכם לעניינכם כשהיא נמצאת בקשר רצוף עם הספקים, אנשי המקצוע ומעדכנת אתכם בהחלטות החשובות. אפשר ללכת לימי קניות מרוכזים כדי לבחור את הכלים הסניטריים, האריחים וכמובן הרהיטים והאקססוריז ליצירת טוטאלוק וכן לתאם ימי התקנה של גופי התאורה וכל מה שדרוש. אפשר להחליט להתמקד כל תקופה בחלל אחר או להקצות שינוי טוטאלי למשך תקופה בה הדיירים יחיו במקביל לשיפוץ או יעברו למקום אחר כל עוד מתקיים תהליך השיפוץ או העיצוב בבית.

לעצב על פי תקציב ולוחות זמנים עד השגת התוצאה המבוקשת


בתהליך העיצוב צריך לדעת לתכנן על פי סדר עדיפויות, גם מהבחינה התקציבית. כמה תהיו מוכנים להשקיע בסלון, בחדר הרחצה, בחדרי הילדים, בפריטים ספציפיים לפי החשיבות. למשל, מטבח איכותי ויוקרתי ורהיטים במחיר נגיש יותר. כל אחד וצרכיו ורצונותיו.

מעצבת פנים תוכל להציג בפניכם את התמונה המלאה תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר ברמת כריות הנוי והתמונות שייתלו על הקירות וכמובן להכיר לכם גם ספקים ואנשי מקצוע שיוכלו ביחד אתה להפוך את החזון למציאות. בתכנון ועיצוב פנים מתייחסים גם לעתיד. למשל, פתרונות אחסון לשמירה על הסדר ואפשרות לשינויים גמישים בחלל, למשל, שולחן אוכל נפתח לפי מספר האורחים שמגיעים או אפשרות להסב חדר אורחים לחדר ילדים אם המשפחה תגדל ועוד.

מוזמנים להתרשם מהפרויקטים השונים ולצאת למסע המשותף עם מעצבת פנים שתוכל להגשים את החלומות שלכם במרחב.