עיסוי מהווה קשר בין הגוף לנפש,מהו הוא יכול לרפא?כיצד מגע,יכול לעזור באיזון מחלות? איזה עיסויים יכולים לרפא?המגע מסמל עידוד,למשל כאשר אנחנו עצובים,חיבוק מעודד ועוזר לנו להתגבר על קשיים,יש כוח עצום למגע דבר שכל כך חשוב לקיומנו לא פלא שאנחנו אוהבים לגעת.

כלים
עיסוי אבנים חמות (צילום: ניר חוכיימה מעסה רפואי בשרון)
עיסוי אבנים חמות (צילום: ניר חוכיימה מעסה רפואי בשרון)

עיסוי עוזר להרגיע מתח וחרדה,מחזק בטחון עצמי בעיקר אחרי טראומה גירושין,פרידה,שכול. חיזוק מערכת החיסון,הזרמת הדם לכל איברים בגוף,מאזן את מערכת העצבים המרכזית ומשמח לבב אנוש.חיזוק מערכת החיסון,הזרמת הדם לכל איברים בגוף,מאזן את מערכת העצבים המרכזית ומשמח לבב אנוש.

מגע עוזר להתפתחות האדם,למשל פגים,זקוקים לחום ואהבה על מנת שיתפתחו בצורה תקינה. דבר העוזר ומקדם אותם בתהליכי התפתחות.

ככל שנקבל מגע בהיותנו קטנים כך תתפתח האישיות שלנו למגע,קירבה,חום דבר שישפיע לכל אורך חיינו .

עיסוי מתאים לכל האנשים,תינוקות המוכר עיסוי תינוקות המחזק את הקשר בין האם לתינוק,עיסוי ילדים אשר מתאים להקלה בכאבים הנקראים כאבי גדילה,או למבוגרים להנאה,הרגעה או הקלה בכאבים.

ישנם גם מקרים בהם לא יתאפשר עיסוי מה שנקרא קונטריאינדציה לעיסוי.

אחרי ניתוח,אחרי לידה ניתוח קיסרי,טיפולים כימותרפיים, טיפול יבוצע לאחר הטיפולים רק באישור רופא המטפל.

חמישה טיפולי עיסוי מרגיעים

ישנם כמה עיסויים מרגיעים למשל עיסוי ארומתרפי,עיסוי שוודי,עיסוי אבנים חמות,עיסוי כפות רגליים,עיסוי קונכיות חמות,עיסוי קרקפת .

עיסוי ארומתרפי- עיסוי המבוצע בשמנים אתריים,המטרה הינה החדרת השמנים אל גוף המטופל.עיסוי שמטרתו להרגיע,רמת עוצמה נמוכה,מלטף ועדין בדרך כלל יבוצע עם שמני לבנדר,קמומיל(מצוין לעיסוי תינוקות קמומיל רומן)עיסוי עם כפות ידיים מלאות בתנועות סיבוביות עיסוי מרגיע ומאזן .

עיסוי שבדי- עיסוי שבדי הינו עיסוי בסיסי,מבוצע בדרך כלל עם שמן עיסוי שקדים.העיסוי אינו חזק,אך הוא עיסוי שמרגישים אותו היטב,משחרר מאוד שרירים תפוסים,עוזר לשבור את מעגל המתח וכאב,מזרים דם ללימפה וללב,משחרר מעצורים רגשיים מחדש אנרגיה ומחיה גוף נפש.

עיסוי קרקפת- זמן מסאז אידאלי הוא 30 ד'ק,מבוצע בשמן שקדים או סומסום לבחירה.המטרה בעיסוי זה לעבוד על שרירי הראש וקרקפת וכולל גם עיסוי לצוואר תפוס.שריר הרקה בקרקפת הינו שריר שטוח ורחב המכסה את אזור הרכה מעל האוזן ולפניה.אחיזת השריר בזיז החרט של הלסת התחתונה,המאפשרת לו לעזור לשריר הלעיסה בחיבור הלסתות.נקודות מעוררות כאב תורמות לכאבי ראש בחלקו הקדמי ובצד .

nir2 bcb00

עיסוי אבנים חמות –טיפול מפנק במיוחד,מתבצע חימום אבנים על חום של 50 מעלות.המטפל מניח על מגבת אבנים חמות לאורך צידי עמוד שדרה,הנחת אבנים על הידיים,אצבעות הרגליים.

עיסוי הגוף מתחיל מהרגליים, לאורך כל הטיפול האבנים חמות והמטפל מחליף את האבנים כאשר הם מתקררות.

חום האבנים מרגיע,משחרר שרירים תפוסים,מקל על מתח וסטרס גבוה,משמח ופותח חסימות רגשיות.

עיסוי קונכיות חמות-קונכיות חמות,הם בעצםצדפות טבעיות לחלוטין,לא מלוטשות המגיעות מקנדה.חומר הצדפה נקרא יוני קלציום והוא חומר חיוני לגוף,זהו החומר שממנו מורכבות העצמות בגוף.אל תוכן הצדפה מכניס המעסה שקית אצות ים ושקית ג'ל חימום אשר הצדפה חמה לאורך כל הטיפול.

תהליך הטיפול מתחיל בעיסוי שוודי בסיסי עם שמן שקדים,לאחר עיסוי כל אזור,עיסוי עם הצדפות החמות ולאחר מכן פילינג אפרסקים דק לריענון העור ומרקם חלק.

בשיתוף ניר חוכיימה מעסה רפואי בשרון