טיפול סיעודי איננו דבר זול. לרוב, מקובל לדאוג לעת זקנה או להתגונן ממצבים סיעודיים על רקע תאונה, בזכות רכישת ביטוח סיעודי. אבל כאן עלול להיות קושי. לא תמיד חברות הביטוח או אפילו הביטוח הלאומי, מאשרים את תביעת הביטוח בצורה זריזה. אם רואים שאישור הביטוח מתעכב, אם אתם רואים שחברת הביטוח מנסה לדחות אתכם בטיעונים כאלה או אחרים, צריך לדעת כיצד ניתן לזכות בתביעה כזאת.

כלים

 

מי מייצג מול חברות הביטוח

ישנן חברות שמציגות את עצמן כ"חברות למימוש זכויות רפואיות". מרבית החברות הללו לא מעניקות ייעוץ משפטי, הן לא מעסיקות עורכי דין ובוודאי שהן לא יודעות לייצג את מי שזקוק לתקבולים מביטוח סיעודי, מול חברת הביטוח. אם כן, חשוב להבהיר מי בעצם כן יכול לאפשר לכם לזכות בתביעת ביטוח סיעודי. זה אך ורק עורך דין בעל הכשרה משפטית רחבה ובאופן מובהק, עורך דין לתביעות סיעוד. עורך דין זה בקיא בכל הכללים, התקנות, החוקים והפרוצדורות בנושאים הסיעודיים. עורך דין זה מכיר היטב אין ספור מקרים שבהם חברות הביטוח "מושכות" את התובעים משיקולים שלא תמיד לגמרי ענייניים. אם אתכם או את ההורים שלכם מטרטרים עם עוד מכתב ועוד מכתב מחברת הביטוח, אם כל מה שאתם רוצים זה את מה שמגיע לכם – פנו רק לעורך דין עם ניסיון בתחום תביעות סיעוד.

תביעות סיעוד לטיפול בבית או במוסד

ביטוחים סיעודיים נועדו לעמוד לצד המבוטחים ברגע שהמבוטחים אינם מסוגלים לתפקד באופן עצמי בכל מיני פעולות יום יומיות. מרבית הפוליסות מתייחסות לבדיקות תפקוד, שצריכות להעיד את רמת המגבלה של מבוטח או מבוטחת סיעודיים.

הביטוח אמור לממן את הטיפול הסיעודי הרציף, שיכול להינתן בבית או במוסד סיעודי. טיפול בבית, ניתן על פי רוב על ידי מטפלים זרים, כאשר מדובר בטיפול צמוד של עשרים וארבע שעות ביממה. תביעת ביטוח סיעוד לאנשים עם תפקוד חלקי יכולה לאפשר להם לקבל תגמולים מסוימים מביטוח לאומי, מוצרי סיעוד או שעות טיפול (על ידי מטפלים מקומיים, מישראל).

אם אתם לא רוצים לאבד זמן וחברת הביטוח לא מגיבה מספיק מהר, פנו לעורך דין שמייצג אתכם ומטפל בכל התכתובת והתקשורת עם חברות הביטוח. במקרה הצורך, עורך הדין גם פונה לערוץ המשפטי אולם לא תמיד זה נחוץ. חברות ביטוח מגיעות פעמים רבות להסכמה עם עורך הדין, אפילו מחוץ לבית המפשט, מהר יחסית ולרווחת המבוטח הסיעודי. גובה הפיצוי ומימון הטיפול הסיעודי נקבעים לפני תנאי הביטוח ובהתאם למקום שבו מתקבל הטיפול (בבית או במוסד טיפולי סיעודי). עוד מידע בנושא תביעה סיעודית וזכאות, לרשותכם באתר Siud4U.