רכשתם רכב לראשונה בחייכם ואתם צריכים לעשות לו ביטוח? אתם נהגים ותיקים והגיע הרגע לחדש את ביטוח הרכב ואתם רוצים לדעת אם תוכלו לבחור השנה בביטוח זול יותר מזה שרכשתם בשנה שחלפה? כך או כך, יש מספר דברים שחשוב לדעת על מנת לבחור נכון ביטוח רכב. הכירו את סוגי הביטוח, את הדרך הכי מהירה לעשות סקר שוק ואת הדברים שחשוב לשים לב אליהם לפני שבוחרים ביטוח לרכב.

 

הכירו את סוגי הביטוח

אילו סוגי ביטוח רכב קיימים בישראל ואיזה ביטוח כדאי לכם לרכוש? חשוב לדעת את ההבדלים בין הביטוחים על מנת לרכוש את הביטוח המתאים ביותר עבורכם ועבור הרכב שלכם. ראשית, ישנו ביטוח החובה, שזהו ביטוח שאותו נדרש כל בעל רכב בישראל לעשות על פי חוק וזוהי עבירה פלילית לנהוג ברכב ללא ביטוח חובה בתוקף. ביטוח החובה נועד לכסות מקרים של תאונה בה נגרמו נזקים בגוף לבעל הרכב, לנוסעים ברכבו ולהולכי רגל. ביטוח מסוג זה מאפשר למבוטח לקבל מימון של טיפולים רפואיים והוצאות רפואיות ולקבל פיצויים במקרה של אובדן השתכרות וכושר השתכרות.

בנוסף, ניתן לעשות את אחד מביטוחי הרשות – ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף. ביטוח צד ג' מכסה נזקים שגרם המבוטח לבעל רכב אחר או לרכוש, כמו קירות בית, עמודי חשמל, גדר וכד'. בביטוח זה נקבע גובה גבול האחריות, שהוא הסכום המקסימלי אותו ניתן לקבל מהביטוח במקרה של פיצוי צד ג' על נזקים שנגרמו על ידי המבוטח. הביטוח הנרחב יותר שניתן לעשות לרכב הוא ביטוח מקיף, ובהתאם גם עלותו היא גבוהה יותר. ביטוח מקיף כולל בתוכו ביטוח צד ג' שנזכר לעיל, ובנוסף הוא גם נועד לתת כיסוי במצבים של גניבה, נזקי תאונה, שריפה, נזקי טבע ועוד. לרוב ניתן לעשות שינויים, תוספות והרחבות בפוליסת הביטוח, מה שמשפיע על מחירו הסופי של הביטוח.

חשוב לדעת כי ביטוח שמתאים לבעל רכב אחד, לא בהכרח מתאים לבעל רכב אחר. כך למשל, אם אתם בעלים של רכב שנחשב לגניב, עדיף שתעשו ביטוח מקיף לרכב ואם אתם בעלים של רכב ישן ששוויו נמוך, ייתכן שתוכלו להסתפק בביטוח צד ג'. בחנו את האפשרויות העומדות בפניכם ומתאימות ספציפית לכם ולרכבכם.

עשו סקר שוק

אחד הדברים החשובים לרוב מי שבוחר ביטוח, הוא המחיר. אז איך תדעו איזו חברת ביטוח מציעה את הביטוח הזול ביותר והאם המחיר הוא הפרמטר היחיד שחשוב? כדי לענות על השאלות הללו, מומלץ לעשות סקר שוק ולהכיר את הצעות המחיר שעומדות בפניכם. לשם כך, תוכלו להיכנס לאתר בסטי ולעשות השוואת מחירים באינטרנט, הן של ביטוח חובה וביטוח מקיף והן של ביטוח חובה וביטוח צד ג'. מחשבון הביטוח של בסטי יציג לכם בצורה מהירה ופשוטה תוצאות עדכניות, ניטרליות ואובייקטיביות, ללא נטייה להעדיף חברת ביטוח אחת על פני האחרת, וכל שתצטרכו לעשות זה למלא מספר פרטים הנוגעים לכם ולרכבכם, כמו שנת הייצור של הרכב, מין הנהג, האם יש לכם תביעות ביטוח מהשנים האחרונות וכד'. המערכת החכמה של האתר תאסוף את כל המידע הביטוחי מחברות הביטוח ותציג לכם את הצעות המחיר הזולות ביותר והפופולריות ביותר, בהתאם לפרטים שלכם ולסוג הביטוח שבחרתם.

קראו את פרטי הביטוח

אז אתם כבר יודעים מה מכסה כל ביטוח, עשיתם השוואת מחירים באינטרנט וקיבלתם הצעות מחיר מהזולות שיש בשוק, אבל עכשיו איך תדעו איזה מבין הביטוחים שהוצעו לכם כדאי לכם לבחור? כל חברת ביטוח מציעה פוליסה קצת אחרת, עם סכום השתתפות עצמי שונה, עם גבול אחריות שונה ועם שירותים כאלה ואחרים, שחלקם ניתנים בחינם וחלקם בתוספת תשלום. בחנו לגבי כל הצעת מחיר שרלוונטית עבורכם, מה היא כוללת, מעבר למחיר הסופי המוצג לכם. קראו את המידע המפורט של הביטוח המוצע לכם, שכולל בין היתר נתונים כמו האם הביטוח מכסה הוצאות הגנה משפטית, האם הוא כולל רכב חליפי ובאילו תנאים, אילו שירותי דרך כלולים בביטוח, כמה עולה תוספת של כיסוי נזקי רעידת אדמה ועוד. כך תדעו האם המחיר הנקוב משתלם לכם וכולל את כל מה שחשוב לכם, וכמה יעלה לכם להוסיף הרחבות כאלה ואחרות שתרצו לעשות בביטוח. בנוסף, תוכלו לראות את דירוג חברות הביטוח באתר משרד האוצר, המפרסם מידי שנה את מדד השירות לביטוח רכב ומדרג את חברות הביטוח על פי פרמטרים כמו מידת שביעות הרצון של הלקוחות, זמן מענה טלפוני, מהירות טיפול בתביעות ועוד. כך תוכלו לדעת באיזו חברה לבחור כדי לדעת שאתם בידיים טובות ושיש לכם על מי לסמוך.