אפשר לבנות פרגולות מחומרי גלם איכותיים, כאשר כל חומר גלם מחזיק ביתרונות ובחסרונות משלו.

כלים
שולץ את בן מאיר עץ ורעפים
שולץ את בן מאיר עץ ורעפים

עץ מומלץ לפרגולה יהיה - פרגולות מעץ דו שכבתי או רב שכבתי (תלוי בחתך הקורה ובגודל הפרגולה). עצים אלה הינם בעלי מראה טבעי ומגיעים עם חתך רחב. אלו למעשה קורות שהודבקו בדבק חזק במיוחד ובדרך חדשנית ומיוחדת, טכנולוגיה זו שומרת על הקורות, שמגיעות בחתכים רחבים בד"כ, ישרות וללא חריצים. הן מיוצרות מעצי אשוח (עץ לבן).   קורות אלו נחשבות לעמידות במיוחד, בעל מראה מרשים ויוקרתי למדי.

כל היתרונות של בנייה ועיצוב פרגולה מעץ דו שכבתי

מראה הקורות של אותה קורת גג לחלל הגינה מספקת מראה כפרי, קלאסי ורך. בכל קירוי מעץ גושני, בזכות הצפיפות של הסיבים שלו, לא יהיה צורך להעביר אותו טיפול שמונע חדירה של מזיקים. כמו כן, השימוש בעצים ארוכים ועבים יעניק יציבות רבה למבנה ועוד זה ישפר את עיצוב החלל ואת כל אופי הבנייה, כשזה בא לידי ביטוי בכך שקורת גג חזקה תאפשר להימנע משימוש בעמודי תמיכה, וכך יהיה ניתן לנצל את כל החלל. על אף שניתן, במידה ורוצים, לתמוך בפרגולה על ידי עמודים, קיימת אופציה לתלות אותה בהיעדר תמיכה ובתנאי שהחיבור נעשה על ידי טלסקופים בזווית של 45 מעלות לקיר.

יתרון נוסף הוא שעלותו הינה זולה באופן יחסי, אך עם זאת, יידרש יותר מחומר גלם כדי לבנות את הפרגולה, כך שלסיכומו של עניין, הפרגולה עצמה תהייה יקרה ביחס לבנייה. מצד אחד פרגולה זו פשוטה יחסית לצביעה, בגלל שטח הפנים הגדול שלו, לעומת זאת, ההברגה שלה נחשבת לקשה ורצוי שתיעשה בעזרת איש מקצוע מומחה לעבודות עץ.

סוגי עץ לפרגולות

למעט האופן בו מייצרים קורות עץ מודבק, גם סוג העץ שייבחר יכול להשפיע רבות על החזות של הפרגולה.

עצי אשוח - (לא זה שמוכר לנו מחג המולד). מוצאו מאזור סקנדינביה. חוץ מהגוון היפה שלו, הוא נחשב לחומר גלם רך ופשוט לעיבוד.

דאגלס פייר - מדובר בעצים בעלי גוון חום אדמדם שמוצאם מקנדה. נוח מאוד לעבד אותם ואפשר לעשות בהם שימוש בהיעדר הקצעה מלאה, אז מקבלים מראה כפרי ומחוספס. המיוחד הוא שעצים "בוגרים" אלה יטו יותר לגוון חום כהה ולכן יש הבדל ביניהם לבין עצים צעירים. הדאגלס פייר הינו גושני ואינו מודבק.

כיצד מצלילים את הפרגולה?

את ההצללה לפרגולה (הכיסוי שקיים בין הקורות) אפשר לבנות עם עצי אורן או על ידי מחצלת מבמבוק. אם מעוניינים אפשר להניח רעפים או מתכת קלה, מאחר והקורות של הגושני הינן עמידות מספיק. אפשר גם להניח כיסוי פלסטי מסוג סנטף או פוליגל. כיסויי הפלסטיק יגנו טוב יותר הפרגולה לרבות בחורף ויש להם גם שכבת הגנה מפני קרינת ה - UV, כך שהם יכולים להאריך משמעותית את חיי הפרגולה.

תחזוקה - ליטוש וצביעת פרגולת עץ

ככל שהפרגולה תהיה חשופה לגשם או לקרני השמש כך היא תדרוש תחזוקה שוטפת יותר. התחזוקה תכלול לרוב ליטוש עם מלטשת נייר ייעודית וצביעה באזורים היותר חשופים.

המאמר נכתב באדיבות חברת "שולץ את בן מאיר עץ ורעפים" מחסן עצים און ליין https://shults.co.il/