בעבר היה פחות שימוש במחשבים ורק אנשי מקצוע שכל העבודה שלהם התבצעה בחלל משרדי, נהוג היה לעשות שימוש במחשב. היום, לא ישמע מוזר לומר שהמחשב הוא החבר הטוב של האדם, באמצעותו אפשר כמעט להיעזר בכל תחום בחיינו, בעבודה, קשרים חברתיים, הנאות, קניות, תחביבים וחשיפה למידע רב. כל עוד המחשב ישרת אותנו נאמנה זה מצוין, אולם מה עם יש אורח לא צפוי שיכול להשתלט לנו על המחשב ולשבש את חיינו באבחת חרב? תוכנת אנטי וירוס הינה תוכנה שכל ייעודה זה לשמור על הפרטיות שלנו מפני כל פולש זר. התוכנה תיועד גם לאדם פרטי וגם לעסקים וארגונים – למעשה לכל מי שיש ברשותו מחשב. עוד טרם שמתקינים תכנות בידוריות או תוכנה שעושים בה שימוש מקצועי, חשוב יהיה להתקין את תוכנת האנטי וירוס שתגן על המחשב.

כלים

 

כיצד פועלת תוכנת האנטי וירוס?

כל מה שאתם צריכים בעיקר זה לדעת שהתקנת התכנה תספק לכם ראש שקט. מדובר בתוכנה חרוצה שתעשה את מרבית העבודה מאחורי הקלעים, אולם לעתים היא גם תתקשר עם המשתמש בזמן אמת, ותתריע בפניו לפני כל ביצוע פעולה שמצטיירת בפניו כחשודה. התכנה עבודת בלי הפסקה בכדי לאתר כל כשל ולהתריע מיד שקיימת סכנה אפשרית. מדובר במשימה שרק תוכנה שהיא מתקדמת תוכל לבצע, בטח בזירה וירטואלית שבה מאוד קשה יהיה לעמוד בקצב הפצה של המסרים בה, שחלקם כוללים את הווירוסים.

מה קורה אם לא מתקינים אנטי וירוס?

במידה ולא מתקינים אנטי וירוס זה אומר רק דבר אחר ברור - אתם ממש מוכנים להסתכן ולאבד כל דבר שהמחשב שלכם מכיל ולהיות חשופים לווירוס שישבש לכם את המחשב. המציאות כיום היא שווירוסים מנסים כל הזמן לחדור למחשב, ממש על בסיס יומי ולפעמים גם כמה וכמה פעמים ביום. אם מותקנת תוכנת אנטי וירוס קרוב לוודאי שבעל המחשב יהיה חסין בעוד שהוא לא מודע לכמות הניסיונות הפריצה למחשב שלו. בזמן שהתוכנה אינה מותקנת, המחשב כאמור נותר חשוף ופגיע, כשהתוצאה עשויה להיות אכזרית וקשה ביותר.

הסכנות הכרוכות במידה ואין אנטי וירוס

גניבה של פרטים אישיים, קבצים ותמונות. ריגול עסקי, גניבה של פטנטים, חוזים וכן הלאה. שיבוש של כל מערכות המחשב ואי יכולת לעבוד בו יותר. נגישות לחומר מסווג ומאוד רגיש. איבוד אינפורמציה (החל מכתיבת תכנים וכלה בעבודות גמר לאוניברסיטה) חשיפה לווירוס כופר – תאלצו להתמודד עם סחיטה לאחר שנגנב מכם מידע חשוב.

רק אנטי וירוס הוא המענה

בזמן שאתם עושים שימוש תדיר במחשב, יש מי שדואג לכם 24/7 ומבטיח כי השימוש במחשב יהיה בטיחותי. היתרון של התוכנה הינו ביכולת שלה לזהות את כל הוירוסים האפשריים, כך שלפני כל הורדה של קובץ מאתר זר, הורדה של קובץ מהאימייל או קריאת הודעה או מסרון, תקבלו התרעה.

חברת START - שירותי מחשוב לעסקים מספקת בין היתר שירותים של התקנה וניהול של אנטי וירוס, בלי כל הגבלה ותוך ביצוע התאמה אישית של שירותי האנטי וירוס שמתאימים לעסק שלכם.