חברות ואפילו עסקים לא גדולים נוהגים לצ'פר מדי פעם את העובדים עם כל מיני מתנות ממותגות, אבל שימור לקוחות בצורה כזאת חשוב לא פחות.

כלים
קרדיט תמונה: Pixabay
קרדיט תמונה: Pixabay

 

לחלק  עטים ממותגים לעובדים זה עניין מועיל וחיובי, אבל הפעם אנו רוצים להדגיש את הערך המיוחד של מתנות ממותגות, בעל חשיבות מסחרית וכלכלית. נסביר על שימור לקוחות באמצעות מתקנות ממותגות, איך עושים את זה ולמה כדאי.

למה טוב להשקיע בשימור לקוחות

מיטב אנשי השיווק בעולם מדגישים שאחת ההוצאות הכי כבדות עבור עסק זו ההוצאה בגין מציאת לקוח חדש. למרות זאת, הנטייה המקובלת בעסקים היא להתמקד במציאת עוד לקוחות נוספים ופחות להשקיע בשימור לקוחות קיימים. אסור להתייחס ללקוח קיים כאל לקוח "שבוי". לקוחות שמתייחסים אליהם כאל מובן מאליו בסופו של דבר מוצאים ספק חלופי, שנותן להם תחושה טובה יותר. לקוח וותיק שמצליחים לשמר, חשוב לא פחות מאשר עוד לקוח חדש. לפעמים זה אפילו יותר משמעותי משום שלקוחות וותיקים, שלומדים להעריך את העסק שלכם הופכים ללקוחות נאמנים שחוזרים לעשות אתכם עוד ועוד עסקים.

שימור לקוחות, התעניינות והקשבה

הרעיון שעומד מאחורי שימור לקוחות הגיוני מאוד – להשאיר אצלכם את הלקוחות שלכם. את הדבר הזה לא עושים דווקא על ידי הוזלת מחירי המוצרים בצורה מוגזמת. מה שמאוד נכון לעשות זה לגלות כלפי הלקוחות התעניינות, הקשבה. חשוב להיות שם בשבילכם, לתת מענה אם הם לא מרוצים ממשהו וכשהם כן מרוצים – להשאיר אותם שבעי רצון.

כשאתם מחלקים ללקוחות שלכם מדי פעם שי נחמד ומתנה ממותגת, אתם בעצם מאותתים להם שהם חשובים לכם. את מזכירים את הנוכחות שלכם ועושים את זה בצורה נעימה ואפילו מועילה ללקוח. אפשר להתייחס לחלוקת מתנה ממותגת כאל רגע מתאים לשאול ולבדוק האם הלקוח מרוצה מהשירות, מה הוא היה רוצה לראות אחרת, אילו דברים מבחינתו תוכלו לשפר, כדי שהוא לא רק יישאר אתכם אלא גם ימליץ לחבריו להצטרף.

אילו מתנות ממותגות יכולות להתאים לשימור לקוחות

הרבה מאוד סוגים של מתנות ממותגות נוהגים לרכוש במגזר העסקי. את המתנה אפשר להתאים למטרה שרוצים להשיג על ידי כמה כללים:

  • כאשר עסק מוכר לכל לקוח בהיקף כספי צנוע, מקובל לשמר לקוחות על ידי מתנות די צנועות.
  • אם מדובר בלקוחות שנוהגים לקנות בקביעות, בסכומי כסף גדולים יחסית, מתנה ממותגת תהיה גדולה ואפילו יוקרתית.
  • מתנת שימור צנועה יכולה להיות עטים, אפשר לחלק גם כובע ממותג או ספל ממותג או שוקולד ממותג.
  • כמתנות יותר יוקרתיות, אפשר מדי פעם להפתיע עם תרמוס ממותג, ערכת קמפינג ממותגת, גדג'ט ממותג, שי מיוחד לחגים וכו'.

מגוון רחב של מתנות ומוצרים ממותגים בהתאמה אישית ניתן למצוא באתר פרומו טים מוצרי פרסום - www.promoteam.co.il.