מהי דיאטה קטוגנית? למי היא מתאימה והאם יש לה תופעות לוואי? את כל התשובות לכל השאלות תוכלו למצוא כאן, בהמשך מאמר זה!

כלים
קרדיט תמונה  PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

 

מהי תזונה קטוגנית?

תזונה קטוגנית היא שיטה תזונתית, שמטרתה היא ליצור איזון בגוף על ידי איזון הסוכר, לחץ הדם, שומני הדם ועוד. שיטת התזונה הקטוגנית עוזרת גם לרדת במשקל, משפרת את החיוניות ואת ההרגשה הכללית של המשתמשים בה. על שיטה זו, יש לצרוך הרבה שומנים, שבאים על חשבון הפחמימות, אותן מגבילים בתפריט היומי וכך יוצרים תחושת שובע שמתמשכת לאורך היום ומונעת את החשקים לממתקים ואת החשק "לנשנש".

למי היא מיועדת?

הדיאטה הקטוגנית מיועדת למי שרוצה לאזן את הגוף והנפש שלו באמצעות תזונה במקום באמצעות תרופות או לכל הפחות – תוך הפחתה בכמות או תדירות צריכת התרופות. הכוונה היא לאיזון הן של חומרים שונים בגוף כדוגמת השומנים והסוכר, והן של המשקל ומצבי הרוח. כמובן, היא מתאימה גם למי שמעוניין למנוע מצבים אלו בעתיד ומעדיף "להקדים תרופה למכה".

ההלם הראשוני

תזונה קטוגנית, בדומה לדיאטות אחרות, עובדת לפי שיטה שאומרת, שיש לשנות את הרגלי התזונה כדי להגיע אל המטרה שהאדם הציב לעצמו. וכמו בכל שינוי דרסטי שהגוף עובר, גם במעבר לדיאטה קטוגנית, הגוף עובר סוג של משבר בהתחלה ומן הסתם, הוא גם מגיב לכך בדרכים שונות, המשתנות בהתאם לקיצוניות השינוי בתזונה ובהתאם למצב הגופני האישי של אותו אדם.

אז האם יש לתזונה הקטוגנית תופעות לוואי?

כאמור, גם במעבר לתזונה קטוגנית הגוף חווה את השינוי הדרסטי בתזונה ומגיב אליו. ההשפעות המוכרות, תופעות הלוואי אם תרצו, הן: עייפות, חולשה, כאבי ראש, כאבי שרירים, סחרחורות, עצירות ועצבנות. חשוב להבין, שתופעות אלו מופיעות אך ורק כתגובה לשינוי ולכן הן חולפות לאחר כשבועיים מתחילת הדיאטה, כשהגוף מתרגל ומסתגל לשינוי.

החלשת תופעות הלוואי

אמנם הגוף עובר שינוי במהלך המעבר לדיאטה של תזונה קטוגנית ומגיב לכך וזהו מצב טבעי והגיוני, אבל בהחלט ניתן לעזור לו להתמודד עם השינוי החדש ובכך להחליש ולהפחית את תופעות הלוואי. אם כן, מה שניתן ואף מומלץ לעשות זה להקפיד על שתיית מים, לא פחות משני ליטרים ביום, לצרוך מרק עוף או בשר עם ירקות ולהוסיף מלח או רוטב סויה למאכלים.

מתכון להצלחה

כדי שתוכלו ליהנות מהיתרונות של תזונה קטוגנית באופן מיטבי חשוב להקפיד על כללי הדיאטה ועל התפריט, גם אם בהתחלה יש תופעות לוואי. כמו כן, חשוב להמשיך ולהיות במעקב רפואי, בעיקר אם מטרת השינוי היא בריאותית. כך תוכלו גם לראות בעצמכם את השינוי במדדים ולראות את ההשפעה של הדיאטה על חלקו הפנימי והנסתר של הגוף שלכם. כשתראו ותרגישו את השינוי שמתחולל, המוטיבציה כבר פשוט תהיה שם!