פתיחת עסק חדש היא צעד משמעותי לכל בעל עסק צעיר או ותיק. אולם, חניכה של עסק קטן היא שונה מזו של עסק מורשה או לחילופין כל עסק אשר מעסיק מספר רב של עובדים, ועל־כן יש לה מספר תכונות ייחודיות אשר מומלץ להכיר. בקטע הבא תוכלו לגלות מספר טיפים שיעזרו לכם בניהול העסק הקטן.

 

אז, מתי כדאי להכניס רואה חשבון לתמונה?

נתחיל עם תשובה פשוטה - מיד. שימוש בשירותיו של רואה חשבון הוא כמעט תמיד הבחירה הנוחה והמשתלמת ביותר לכל בעל עסק ויש לכך מספר סיבות. הראשונה היא כי תהליך פתיחת העסק עשוי להיות דורשני. במהלך התהליך תתבקשו להקדיש יום שלם לריצות בין משרדי מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ, וכן למלא כמות משמעותית של טפסים. כמובן שלא מדובר "בסוף העולם" אך מכיוון שהתשלום לרואה החשבון מתבצע באופן חד שנתי וכן בסכום קבוע, הוא יוכל לחסוך מכם את יום הסידורים הזה ללא תשלום נוסף.

הסיבה השניה בגינה מומלץ להיעזר ברואה חשבון כבר מנקודת הפתיחה היא שמס הכנסה וביטוח לאומי במיוחד, הם גופים גדולים בעלי מורכבות פנים ארגונית משמעותית. זו מקשה על ההתנהלות הרציפה מולם. למען האמת, כמעט ולא קיימים בעלי עסקים אשר התנהלו ללא רואה חשבון ולא גילו לאחר זמן ממושך כי הם חייבים כספים כאלו ואחרים לגופים הללו.

בקצרה, רואה חשבון עשוי לחסוך מכם את ביש המזל הזה כבר מהשלב הראשון. כמו כן שימו לב כי החובות הנצברים הללו אינם נחלתם הבלעדית של "המעופפים" וכי גם המתוכננים ביותר עשויים לטעות במהלך ההתנהלות מול הגופים הללו.

היכן מוציאים חשבוניות?

גם לשאלה הזאת יש תשובה פשוטה – באונליין. אם אתם עומדים להיות בעלי עסק אין סיבה שתישארו מאחור. הוצאת חשבונית אונליין היא זולה, פשוטה וידידותית לסביבה. כיום קיימים אתרים רבים המציעים את השירות הנ"ל ניתן למצוא אותם בחיפוש גוגל פשוט. כמו כן התשלום עבור השירות שמעניקים האתרים יכול להתבצע באופן חודשי או שנתי ונתון לבחירתכם.

ואיך מנהלים דו"ח הוצאות והכנסות?

מעולה ששאלתם! כי התשובה לשאלה הזאת מתקשרת בדיוק לנושא הקודם בו דנו. האתרים אשר מציעים הוצאת חשבוניות דיגיטלית כמעט תמיד מציעים (ללא תשלום נוסף) גם ממשק נוח המסייע במעקב אחרי כל החשבוניות, הצעות המחיר ובעצם כל ההוצאות וההכנסות השוטפות אשר הזנתם בפלטפורמה.

הוזלת עבודה על ידי מיקור חוץ

מיקור חוץ היא העסקה במסגרתה בעל העסק אינו נושא בחובת תשלום הזכויות הסוציאליות של עובדיו. בהרחבה מדובר בשיטת העסקה במסגרת בעל העסק אינו מפריש כספים לקרן הפנסיה של העובד, אינו משלם על ימי חופש, דמי הבראה ולעיתים גם החזרי נסיעות.

במקרים רבים, העסקת עובדים באמצעות חברה חיצונית, כלומר במיקור חוץ, נעשית כנגד הוצאת חשבונית מס. כלומר, בנוסף ליתרונות שהוזכרו קודם לכן מדובר גם בהוצאה מוכרת אשר ניתן "לקזז" עליה מע״מ.