ליקויי בנייה הם חלק בלתי נפרד מכל פרויקט, בית ודירה ולכן חשוב לזהות ולאתר אותם מוקדם. אבל עם מי מתייעצים ומה עושים אחרי שמקבלים ממצאים? הנה כל התשובות

קרדיט תמונה - PIXABAY
קרדיט תמונה - PIXABAY

 

בחירה נכונה של חברת בדק בית היא משימה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב. הטעות הנפוצה היא לייחס לליקויי בנייה אירוע שמתרחש רק בדירות ישנות, בעוד בפועל הם קיימים בשכיחות גבוהה אפילו בדירות חדשות שנמסרות ישירות מהקבלן. יתרה על כך, בדק בית הוא ללא ספק השקעה משתלמת כי דוח ליקויי בנייה יכול להיות דרך מעולה להגיש תביעה, להתמקח על המחיר ולחסוך בהוצאות.

החשיבות של בדיקת דירה מקבלן

הכי נוח לראות את היתרונות של בדיקת ליקוי בניה בצורה מסודרת דרך רכישת דירה מקבלן. כאשר מתאמים בדיקת דירה מקבלן, המשמעות היא שמקבלים דוח מסודר על כל ליקויי הבנייה הקיימים. כך יודעים איזה ליקויי בנייה הם באחריות הקבלן, מה הוא חייב על פי החוזה לתקן וכמה זה גם יעלה.

בנוסף, באמצעות סקירת שירותי בדק בית מחיר מסוים יכול להפוך להשקעה משתלמת. אם מלכתחילה בוחרים חברת בדק בית מומלצת, המשמעות היא שהנתונים יהיו מדויקים ושיהיה קשה מאוד לערער עליהם.

בדק בית בדירות ישנות

חברת בדק בית וביקורת ליקויי בנייה יכולה לעמוד לרשות הלקוח בכל עסקה שהוא מבצע. אם מתכננים לקנות דירה ישנה, אפשר לשלב בדק בית עם איתור נזילות וכך להתמקד בבעיות הרלוונטיות. באותה הזדמנות, חוסכים בהוצאות על ידי ריכוז של איתור רטיבות מול אותה חברה שכבר מגיעה עם הציוד הרלוונטי ועם אנשי המקצוע המתאימים לטובת בדק בית.

כמובן שיש סיכוי גבוה יותר למצוא ליקויי בנייה בדירות ישנות מאשר בדירות חדשות, אבל זה לא אומר שאלו המקומות היחידים שבהם בעיות כאלה קיימות. הפתרון הוא לפנות מלכתחילה אל חברה שמתמחה בתחום ומכירה אותו מקרוב.

מה עושים עם הממצאים של חברת בדק בית?

היתרון האמיתי של בדק בית בא לידי ביטוי כאשר מקבלים דוח ממצאים מסודר. בדוח ממצאים כזה אפשר להשתמש על מנת להגיש תביעה נגד קבלן של דירות חדשות, או פשוט כדי להתמקח על המחיר מול מוכר של דירה ישנה. אם מגיעים עם דוח מסודר, לא אמורה להיות בעיה לגלם את עלות התיקון בתוך החוזה.

אנחנו בחברת פלס בדק בית מבינים את ההתלבטות שלכם סביב השירות. ברור לנו שיש לכם עוד הרבה הוצאות, אבל אין תחליף למעורבות של חברה מקצועית שתדע לייצג את האינטרסים שלכם. אם ברצונכם למצות את הזכויות מול קבלן של דירה חדשה או מוכר של דירה שנייה, הגעתם לכתובת הנכונה. אנו נשמח לספק עבורם שירותי בדק בית מכל הלב ולנסח דוח ממצאים מפורט, מנומק ומבוסס.