בימינו אנו צריכים לבצע התקשרות עם גורמים שונים. פעם מדובר בחברה לצורך שותפות עסקית, פעם כלקוחות של חברה וישנם מקרים שבהם החברה יוצרת התקשרות עם אדם פרטי. כך או כך, כאשר יוצרים שותפות, חשוב לדעת כמה שיותר על הצד השני, על מנת לבדוק אם אין לו בעיות כלכליות שכדאי לדעת עליהן וכדי שהצד השני לא יוביל אותנו לבור כלכלי שלא נוכל לצאת ממנו בקלות.

קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

 

אילו נתונים כדאי לבדוק בעת בדיקת סיכון התקשרות

בדיקת סיכון התקשרות כוללת כמה מאפיינים. אלה כמה מהבולטים שבהם:

מצב הסטטוס של תאגיד מסוים – האם מדובר בתאגיד פעיל? אם התאגיד אינו רשום ואינו פעיל, סיכון ההתקשרות עמו גבוהה מאוד. חשבונות מוגבלים – לחברות או אנשים פרטיים עלולים להיות חשבונות מוגבלים בנסיבות חמורות. אם זה המצב, מומלץ להתרחק מכל התקשרות איתם. מידת השיעבוד של החברה – לא כל חברה משועבדת מהווה סיכון התקשרות. באמצעות הדוחות ניתן לבחון את היקף השיעבוד ולהחליט אם לבצע התקשרות או לא. מידע משפטי – מידע משפטי על הרשעות פליליות או קנסות גבוהים במיוחד יכול להוות אזהרה לפני התקשרות. עם זאת, חברות רבות נתונות להליכים משפטיים באופן תמידי, בייחוד כאשר מדובר בחברות גדולות. מסיבה זו, חשוב לבחון היטב את המידע המשפטי המתקבל מהדוחות כדי לקבל את החלטת ההתקשרות. מעבר לכך, ניתן לדלות מידע משפטי לא רק על החברה עצמה, אלא גם על בעלי המניות ולבדוק אם אין להם הרשעות מפלילות המעוררות חשד. האם מדובר בחברה לפני פירוק – אם מצאתם מידע על פירוק חברה, לא כדאי לבצע התקשרות, שכן קרוב לוודאי שהחברה נמצאת בחובות וברגע זה ממש היא עושה כל שביכולתה כדי להיפטר מהם. מידע על פשיטת רגל – חשוב לבחון אם החברה שאתם עומדים להתקשר עמה אינה עומדת בפני פשיטת רגל. אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים את חובותיה של חברה הנמצאת בבור כלכלי.

מתי כדאי לבדוק את כדאיות ההתקשרות?

באופן כללי, לפני כל התקשרות כלכלית חשוב לבדוק את סיכון ההתקשרות באמצעות דוחות וממצאים, שכן אתם עומדים להשקיע כסף ולבטוח בצד שלישי. מעבר לכך, ישנם מקרים מיוחדים שבהם בדיקת סיכון התקשרות היא בגדר חובה. לדוגמה, אם הופיע מידע כלשהו בעיתונות או ברחבי האינטרנט על פשיטת רגל או חשבונות מעוקלים של החברה שעמה יצרתם קשר, כדאי לבדוק את הדברים לעומק באמצעות דוחות מפורטים. דוחות אלה יכולים לסייע לכם לצאת מהעסקה מבעוד מועד.

מקרה נוסף שצריך לחייב בדיקה מקיפה יותר של החברה או האדם שאתם אתם עומדים לבצע את ההתקשרות הוא כאשר במהלך הפגישות משהו נראה לכם חשוד. לדוגמה, ההצעה שהנציג מציע לכם נראית טובה מדי, חלומית אפילו. או שאתם פשוט מבחינים בפערים במידע שנותנים לכם ובאופן התשלום שמציע הצד השני. במקרה זה, כשיש ספק – אין ספק. כדאי לבדוק את העניין בהקדם לפני שיהיה מאוחר מדיי לצאת מהעסקה.

DataCheck – המקור לכל המידע על החברות

עומדים לבצע התקשרות עם חברה? רוצים לברר עליה את כל המידע הנחוץ? בחברת DataCheck ניתן למצוא במרוכז את כל המידע שאתם צריכים, דוגמת איתור מידע על חברת דופק ישראל בע"מ. חברת הסטארט-אפ המתקדמת משתמשת במיטב הטכנולוגיות כדי לאתר את כל המידע העדכני והרלוונטי על החברה. ניתן לקבל באופן מרוכז מידע על חברות שעומדות בפני פשיטת רגל או פירוק, לבדוק אם לחברה כלשהי קיים חשבון מוגבל או תיקים בהוצאה לפועל. הדוחות מונחים לעיונכם, כך שאתם יכולים לבדוק את כל המידע שאתם צריכים ולהיות שקטים.