אנשים רבים נוהגים להחזיק בבתיהם כספת בבית כדי לשמור בה על חפצים יקרי ערך. אבל האם זהו הפתרון הטוב ביותר? במאמר זה נסביר מהם החסרונות של פתרון זה ומה כדאי לעשות במקום!

כלים
קרדיט תמונה  PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

 

בשביל מה בכלל צריך כספת?

כולנו מחזיקים בחפצים יקרי ערך. אמנם הערך הרב במקרים אלו הוא בדרך כלל כספי, אבל הוא בהחלט יכול גם להיות רגשי. בין אם הערך הוא כספי או רגשי ואפילו אם מדובר על מסמכים חשובים או סודיים, חשוב לנו לשמור על חפצים אלו מכל משמר ולאבטח אותם כראוי. היות שכך, אנו לא נוהגים להשאיר אותם במקומות חשופים בבית, אלא למקם אותם במקום מסודר ומאובטח ועל פי רוב – בכספות כאלו ואחרות.

למה לא בכספת בנקאית?

כולנו מכירים את האפשרות לשמור את אותם חפצים יקרים בתוך כספת שנמצאת בבנק ורבים אכן משתמשים באפשרות זו. הבעיה היא, שפעמים רבות חשוב לנו גם, שחפצים אלו יהיו זמינים עבורנו בכל רגע שנרצה או נצטרך אותם. כמו כן, הבנק לא מגביל את לקוחותיו רק בשעות הפעילות, אלא גם במספר הפעמים בשנה, בהן ניתן להגיע ולשנות את המלאי בכספת ואלו הן הסיבות העיקריות לבחירה באפשרות של כספות ביתיות.

מיקום הכספת

אמנם אחד היתרונות של הכספות הביתיות הוא הזמינות שלהן עבורנו, אבל אף אחד מאתנו לא היה רוצה שהן יהיו זמינות גם עבור פולשים בלתי רצויים, נכון? ובכן, גם אם יש לכם בית גדול במיוחד וגם אם אתם בטוחים שאתם יצירתיים במיוחד בבחירת המיקום, מי שבאמת ירצה למצוא את הכספת שלכם, יוכל למצוא אותה ולהגיע אליה וזה הופך לחיסרון מאוד משמעותי שלהן.

אבטחה

היות שהכספת לא נוצרה בשביל היופי, אלא בשביל לשמור על חפצים ולאבטח אותם, חשוב לבחור כספת איכותית עם אבטחה איכותית לא פחות. הבעיה היא, שהכספות הביתיות הן כספות פשוטות יחסית ולכן גם מערכי האבטחה שלהן הם פשוטים יחסית בהתאם.

גודל

היות שכל אחד מאתנו צריך כספת לצרכים שונים ולשמירה על חפצים שונים ובגדלים שונים, חשוב לבחור שהכספת הנבחרת תתאים לשימוש, אליו היא מיועדת גם מבחינת הגודל. כלומר, אם הכוונה היא לאחסן בה חפצים רבים או מעטים אבל גדולים יחסית, עליה להיות גדולה בהתאם וכידוע, הכספות הביתיות הסטנדרטיות הן קטנות יחסית פשוט, מפני שהן מיועדות לשימוש ביתי.

האפשרות הנוספת

אם אתם מתלבטים בין כספת ביתית לבין זו הבנקאית, הרשו לנו להציג בפניכם את האפשרות לשכור כספת חיצונית שאיננה בנקאית. כך תוכלו ליהנות ממקסימום אבטחה בטכנולוגיות חדשניות ומתקדמות וגם מתנאי השכרה משתלמים. כמובן, חשוב להתאים את הכספת הנבחרת לצרכים שלכם מבחינת הגודל שלה וכמובן – מבחינת העלות והתנאים הנלווים של עסקת ההשכרה.