העץ כידוע הינו חומר טבעי שמשרה אווירה חמימה ונעימה בחלל. רהיטי עץ מאז ומתמיד נהנו מיחס מועדף בזכות המראה האצילי והיוקרתי וגם בגין עמידותם הגבוהה. אחת הדרכים היעילות להחיות רהיטים מעץ היא על ידי צביעה בחומרי גלם שמיועדים לרהיטי עץ שמחדשים את הגוון שלהם, מגנים על העץ ומאריכים את חייו. אז איך בוחרים צבע לחידוש עץ שיסייע לשמור על מראה קלאסי ועמידות ארוכת טווח? להלן מספר עצות.

כלים
צילום:freepik
צילום:freepik

 

הקריטריונים לבחירת גוונים

לפני הכל יש לבחור את סוג הגוון שרוצים – צבע אטום לעץ / חצי חצי שקוף / בסיס מים / על בסיס שמן / לכה וכדומה. לכל מוצר יהיו תכונות משלו והבחירה תקבע לפי הטעם האישי של כל אחד, תדירות השימוש במוצר ולפי היעד. גוון שהוא חצי שקוף יבליט את הטקסטורה של העץ, בעוד שגוון אטום יצבע את העץ בגוון אטום לחלוטין ללא טקסטורה . התאמה של הגוון לרהיט הינה משמעותית ורצוי לבחור בגוון לרהיטים השונים באופן הזה שהוא מצליח גם להתמזג עם יתר האלמנטים בחלל. אפשר לבחור גוון גם לפי התאמה של ריהוט, לדוגמא, כיסא חום יתאים לשולחן חום וייראה חלק בלתי נפרד מפינת האוכל בבית או בחצר. גישה אחרת היא לייצר בידול בין הגוון של הפריט לרקע שלו, כך נשיג אפקט בולט ומעניין.

יש להתעדכן עם כל מגמה עיצובית עכשווית

תרוץ מעולה לצביעה של רהיטי עץ יהיה האפשרות לעדכן כל פעם את החזות שלהם בהתאם לטרנדים הקיימים בכל עולם העיצוב. גוון שהוא נפוץ יותר, טקסטורה ייחודית, שדרוג החזות של הבית בהתאם לטרנד עיצובי מוביל כמו עיצוב אורבני או עיצוב כפרי קלאסי וכו'. מנעד הגוונים הינו רחב ומאפשר שדרוג של הרהיט בכל רגע, בהתאם לכל צו אופנה חדש.

התייחסו לאווירה אותה אתם רוצים לספק בחלל

צבע לעץ משרה נוכחות גדולה שמשפיעה רבות על האווירה בחלל. היה ותרצו להשיג אווירה נעימה ורגועה של טוהר, סדר וניקיון, מומלץ לבחור בגוון שהוא רך ובהיר, במידה ותרצו מראה מעט יותר דרמטי ושובב, ניתן לבחור בגוון כהה, עמוק ונועז.

חזות חדשה לרהיט עתיק

אחד היתרונות בחידוש רהיטים על ידי צבע הוא האפשרות להגן עליהם מפני מזיקים, פגעי אקלים וזמן. הצבע יספק עמידות וגימור איכותי לרבות בריהוט ישן נושן. הגוון החדש יעניק מראה מודרני ועמיד לשנים – כך ניתן לחדש את ארונות המטבח, שידה שהגיעה אליכם בירושה, כיסא נדנדה מהילדות שלכם, משקופים ודלתות ועוד. צריך לצבוע כל רהיט רק לאחר שהוא יבש ונקי.

התכונות של צבעים איכותיים

לא משנה באיזה צבע תבחרו, כדאי מאוד להקפיד על בחירה של צבע איכותי בלבד. לדוגמא, אם בחרתם לצבוע פריט כלשהו שחשוף לתנאי מזג האוויר, יש להקפיד על גוון שמספק הגנה מלחות או מקרינת – UV. אותו דבר יהיה נכון לעשות בפריטים שנמצאים בחלל סגור ולהקפיד כי מדובר בצבע שמותאם לכך ומעניק הגנה מול עובש, שומן ולחות פנימית (כמו בחלל מטבח) וכדומה. מוטב להתייחס לאופן השימוש ולוודא שהרהיט מקבל טיפול מקדים בטרם תכסו אותו בשכבת הצבע. בנוסף, יש להצטייד בכלים שיתאימו לצביעה ולקחת בחשבון את הזמן עבור ייבוש ותחזוקה ראויה של העץ לאחר מכן.

לסיכום, בחירה בגוון תהייה לפי העדפה אישית שתתכתב עם הסגנון השולט, לפי מגמת אופנה ובהתאם לאופי החלל והרהיט שאותו רוצים לצבוע. רצוי לא להתפשר באיכות הצבע ולבחור רק צבע לחידוש עץ שייגן על הפריט לאורך זמן.

המאמר נכתב באדיבות חברת "שולץ את בן מאיר עץ ורעפים" מחסן עצים און ליין https://shults.co.il/