אנחנו רגילים לחשוב על המושג הרצאות יותר ככזה המגיע מתחום הלימודים הגבוהים. אולם הרצאות יכולות להיות גם סוחפות ומרתקות במיוחד עבור שפע של אירועים.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

 

כיום יותר מתמיד, בעלי ובעלות עסקים, מנהלים ומנהלות, וכן מפיקי כנסים ומפיקי אירועי חוגי בית, שוכרים את שירותיהם של מרצים ומרצות שינעימו ויספקו ערף מוסף לאירוע הקרב ובא.

אם אתם מתלבטים כיצד לבחור את המרצה המדויק להרצאה, הטיפים הבאים יסייעו לכם לכלכל את צעדיכם נכונה ולקבל את ההחלטה המדויקת לקונספט של האירוע הקרב ובא.

בחירת הרצאה

כאשר אנחנו מהססים ולא בטוחים במה לבחור בין מגוון הרצאות מקצועיות שונות, חשוב שנבחן את הבחירה שלנו מתוך מספר היבטים אשר יסייעו לנו לדייק את הצרכים שלנו.

מטרתה של ההרצאה

לשם מה אתם רוצים לשכור את שירותיו של מרצה מקצועי/ת?

האם מדובר באירוע שמטרתו להביא לגיבוש העובדים? או אולי הרצאה שמטרתה לשפר את ביצועיהם של העובדים? אלו הן שתי מטרות שונות בתכלית.

ומה באשר לחוגי בית? האם המטרה היא לדון בנושא מסוים בעל אקטואליה גבוהה? או אולי לעסוק בנושא ששובר את השגרה?

היקף האירוע

חשוב לקחת בחשבון גם את היקפו של האירוע המתקרב ובא.

כאשר מדובר באירועים בהיקפים גדולים, הרי שהיכולת שלנו לקלוע באופן מדויק יותר לכל מה שיעניין את כל אחד המשתתפים הוא קטן.

לכן חשוב לבחור בהרצאה שמתמקדת בנושא שאין עליו עוררין. זו יכולה להיות הרצאה בנושאי זוגיות שתדבר למרבית המשתתפים, וזו יכולה להיות הרצאה בנושאים אקטואליים בוערים הנוגעים לכל אחד ואחת מאתנו, דוגמת כלכלת הבית.

אפיינו את הקהל שלכם

וודאי שלא הייתם רוצים לאבד את הקהל שלכם על חוסר תשומת לב.

נסו לחשוב היטב מה מאפיין את הקהל. האם מדובר בקהל מבוגר שחובב את המילה הכתובה? או אולי בצוות עובדים צעיר שמחפש נושאים מרתקים בתחום החדשנות?

והאם מדובר בכנס של בלוגרים ובלוגריות לצורך הדוגמה? אז הראות דוגמת נושאי צילום או טכניקות כתיבה ושיווק, יכולים להיות מסמר הערב.

בדקו את המרצים

כיום ניתן לקבל מידע רב אודות כל מרצה ומרצה.

ישנם מרצים מפורסמים ואושיות מפורסמות שכולנו מכירים, אך עד כמה אנחנו מודעים לאיכותם כמרצים? ומנגד ישנם מרצים ששמותיהם אינם ידועים, אך הם נחשבים לעילוי, ויכולים להפוך את האירוע הקרב ובא, לכדי אירוע בעל תוכן רב, ערך מוסף ועניין.

זכרו שבסופו של יום, כינסתם את המוזמנים והמוזמנות כדי להביא להם בידור טוב, והרבה עניין.

לאלו שעדיין מהססים, ניתן גם למצוא חברות המסייעות בהפקת אירועי הרצאות, ואשר מסייעות ביצירת והפקת התוכן ובגיבוש הקונספט שידייק את הצרכים של האירוע.