לא מעטים הם המקרים שבהם אנשים המעוניינים בכמה עשרות אלפי שקלים או בכמה מאות אלפי שקלים מוכנים לשקר לחברת הביטוח כדי לקבל ממנה פיצויים. זה לא פשוט, אבל הם מוכנים להקריב משהו בעבור הכסף הזה שהם מעוניינים לקבל, לא משנה להם עד כמה הדרך שבחרו בה היא לא ישרה ולא הוגנת.

כלים

 

לא מעטים הם האנשים שמוכנים להעלים את המכונית שלהם, בין אם מדובר בטויוטה דגם 1992 ובין אם מדובר בפולקסוואגן 2012 חדשה שקנו זה אך לפני כמה חודשים, כדי לטעון לחברת הביטוח שהמכונית נגנבה ולקבל ממנה את סכום הפיצוי ואולי גם מכונית אחרת מחברת הביטוח לכמה שבועות עד שיוכלו להשיג מכונית אחרת שירותי הלוואות מקרים אחרים נפוצים הם מקרים שבהם אנשים מנפחים את מידת הנזק שנגרם להם כתוצאה מתאונת דרכים קטנה ולו רק כדי לקבל פיצויים של תאונת דרכים מחברת הביטוח, גם שלהם וגם של הנהג השני האומלל שהם בפירוש מתעללים בו. חברות הביטוח מודעות למקרים האלה, חברות הביטוח מודעות גם לכך שאם הוא נתפס, נדרש הלקוח שלהן לשלם להן  פיצויים בסכום הגבוה בהרבה מהסכום שאותו ביקש לקבל במרמה.

כדי לעלות על השקרנים, מעסיקות חברות הביטוח משרדי חקירות המתמחים בתחום חקירות ביטוח. חקירות ביטוח הן חקירות שמבצעים חוקרים פרטיים מטעם חברות ביטוח כדי לגלות את האמת בתביעת פיצויים שהגיש המבוטח לחברות הביטוח. במהלך חקירות ביטוח, יוצאים החוקרים או החוקר פרטי לשטח ומתעדים את זירת האירוע שהביא את המתלונן למצב שהוא לכאורה נמצא בו, עוקבים אחר התובע בין אם הוא מודע לכך ובין אם לא, כמו כן גם חוקרים את התובע, את העדים לאירוע ואת קרוביו של התובע, במהלך חקירות ביטוח גם אוספים כמה שיותר מסמכים, מוצגים וראיות, מעמידים לבדיקות פוליגרף וכל זאת כדי לאסוף כמה שיותר מידע בנוגע לאירוע הנחקר. חקירות ביטוח הן חקירות מורכבות ומעורבים בה גורמים נוספים כגון עו''ד ביטוח, הן יכולות לארוך זמן רב ולהעמיד את הנחקר במצב של חוסר נעימות. אך המטרה הסופית של חקירות ביטוח היא שחברת הביטוח תדע במאה אחוזים שהיא אכן לא רומתה ושאין לה מקום לחשש כאן, כמו כן המטרה של חקירות ביטוח אלו היא להרתיע מרמים אחרים בפוטנציה לנסות לרמות את חברות הביטוח בעתיד משום שהם יירתעו מכל התהליך ומהענישה שחברות הביטוח רשאיות להטיל כחוק על המבוטח.