מטבחים כפריים הם אחד האלמנטים הפופולאריים ביותר כיום, והוא מתאים לאלו שרואים במטבח כליבו של הבית. המטבח הכפרי יוצר אווירה חמימה, משפחתית ונעימה ומאופיין במשטחי עבודה גדולים, ארונות עץ, ומשלב אלמנטים מיושנים לצד מודרניים (עיטורים וחריטות עץ לדוגמא לצד מכשירי חשמל מתקדמים), וצבעים חמים ונעימים. את המטבח הכפרי נמצא בעיקר בבתים בפריפריות כגון כפרים, קיבוצים ומושבים, אך בשנים האחרונות הוא חדר גם לבתים ודירות בעיר וביננו, מדובר בטוויסט מעניין ומרענן בנוף העירוני שלעתים נתפס כקר ומנוכר.

כלים
קרדיט תמונה - PIXABAY
קרדיט תמונה - PIXABAY

 

איך מעצבים מטבחים כפריים

כשמעצבים מטבחים כפריים יש לקחת בחשבון כמה אלמנטים שלרוב חוזרים על עצמם בצורות שונות:

  • עיצוב המבנה – ההמלצה היא לתכנן קיר שיוקדש כולו לתנור, המיקרו והמקרר (כחלק המודרני של המטבח), כששאר החלקים במטבח יוקדשו לאותו מראה כפרי שמנסים להשיג; עם מדפים פתוחים, צנצנות תבלינים וספרי בישול, ואלמנטים אחרים שמאפיינים את המטבח הכפרי ומקנים לו את אותו מראה מעט קלאסי ומיושן שמעוניינים להשיג.
  • משטחי עבודה – אלו לרוב יהיו עשויים שיש בגוונים המנוגדים מעט לצבע הארונות, על מנת ליצור רובד נוסף ועניין במטבח. נהוג לרוב לתכנן את המטבח כך שהאדם שמשתמש במשטח העבודה, יוכל להרים את הראש ולהציץ החוצה מידי פעם דרך חלון הממוקם בדיוק לשם מטרה זו. סביב החלון מציבים עציצים קטנים וירוקים שמוסיפים צבע ואור למקום.
  • אי – האי כנראה הפך לחלק בלתי נפרד מעיצוב מטבחים מכל הסוגים, והוא שאיפה עיצובית שכמעט כל אדם שעומד בפני עיצוב ביתו החדש, מעוניין לשלב בו. גם במטבח הכפרי נהוג לשלב אי שעשוי עץ או שיש במרכז במטבח, שישמש גם כמשטח עבודה ולעתים גם כשולחן אוכל. סלסלת פירות, צנצנות וארגז לחמים יעניקו לו את הרובד הכפרי והקסום שאנו מחפשים.
  • רצפה וקירות – כשמעצבים מטבחים כפריים יש לקחת בחשבון גם את הקירות והרצפה, שהם חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכללי. טפט צבעוני בגוונים של המטבח, ישדרג ברגע את המראה הכללי של הבית, בעוד שחיפוי קיר בלבנים יקנה למטבח את המראה הכפרי היוקרתי יותר. יש לבחור בקפידה את האלמנטים המייצגים לרצפה והקירות כך שיתאימו למסר, האווירה והתחושה שאתם מעוניינים ליצור ולקבל מהבית ומהמטבח בפרט.

מטבח רומנטי לאנשים משפחתיים

יש משהו בעיצוב מטבחים כפריים שאי אפשר להתנגד לו, הם מגיעים הכי קרוב לשורשים שלנו; עם האלמנטים הטבעיים, פלטת הצבעים החמה והמשפחתית, ופריטים עיצוביים שהופכים את האווירה בבית לקסומה אפילו יותר, כדוגמת סלסילות קש, אלבומים ותמונות, פסלונים קטנים שעברו בירושה ועוד. אין ספק, מטבח כפרי מיועד לאנשים שחיים ונושמים רומנטיקה ומשפחתיות, ומעוניינים ליצור לעצמם פינה חמה ומשפחתית במיוחד.