הקמת בריכת שחיה ביתית מבטון תשדרג את איכות החיים של כל דייר ובמקביל תעלה את ערך הבית בצורה משמעותית.

כלים
צילום:freepik
צילום:freepik

בטרם כל תהליך הקמת בריכת שחיה ביתית, צריך לבצע תכנון קפדני שמותאם לכל התנאים הקיימים בסביבת הגינה. כיום יש מנעד של סוגי בריכות ביתיות שנבנות מחומרי גלם שונים, אך עדיין נזקפת בראש כולן בריכת הבטון שמספקת איכות ויוקרה. בריכה זו הינה עמידה ובעלת תשתיות עמוקות שעליהן עומלים מיטב המומחים והיועצים שעוסקים בתחום הקמת בריכות ועיצוב נוף. במאמר זה נרחיב על השלבים להקמת בריכת בטון.

החלום כמעט של כולנו                

בימינו, בעלי בתים פרטיים רבים יכולים להניע את החלום של בריכה פרטית בחצר הבית שלהם שממנה הם נהנים כבר בעונת האביב. לרבים מאתנו חלום זה עדיין לא הוגשם, כשלמעשה הוא ניתן למימוש הרבה יותר מאשר בעבר בשל העלויות שפחתו והאלטרנטיבות הרבות שקיימות היום. עלויות בריכות שחיה ביתיות יכולות להתחיל בכמה  אלפי שקלים ולהגיע למאות אלפי שקלים, הכל תלוי יהיה בגודל של הבריכה, בסוגה, בגימור שלה באבזור ובכל תוספת שנבחר להוסיף לה. בנוסף, גם עלות התחזוקה של בריכת שחיה ביתית תחשב להרבה יותר זולה מפעם וגם כל המערכות של חשמל והמים השתדרגו והפכו להרבה יותר חסכוניות ומותאמות למגמה הירוקה.

הגשה לבקשת היתר בנייה

בכל תהליך הקמת בריכת שחיה ביתית שנחשבת למבנה מקובע באדמה, יש להוציא היתר בניית בריכה בבתים פרטיים מהמועצה המקומית, עוד בטרם מתחילים בעבודות התשתית. לבקשת היתר יש לצרף דו"ח שכולל תכנית בנייה מסודרת וכל מסמך רלוונטי כמו מפת מדידה של השטח, חישובי מידות וזוויות של כל שטח המגרש וכל חומרי הגלם מהם היא תיבנה. בנוסף, רוב הרשויות ירצו לוודא כי הבריכה מתוחמת ועומדת בכללי הבטיחות שהציבה הרשות.

כל השלבים בהקמה של בריכת בטון

תכנון מהודק  – כל שלב התכנון יתמקד בכל האספקט האדריכלי של מבנה הבריכה כשהוא מתעמק בכל אלמנט כגון – הבטיחות של הרוחצים והסובבים, היתרי בנייה מהרשות המקומית, תיחום הבריכה, תכנון המבנה וכל חומרי האיטום הנדרשים בכל שלב. בתום התכנון יהיה ניתן להעריך עלויות של הפרויקט.

הכשרת הקרקע  – שלב זה יתחיל בבדיקה קפדנית של טיב הקרקע שנמצאת בשטח. לעיתים יהיה צורך לנקות אותה מפסולת ולהכשיר אותה על מנת שאפשר יהיה להציב בה תשתיות איתנות לעומק.

חפירות בקרקע – שלב החפירות באדמה הינו שלב בו ניצק כלונסאות עליהם תבנה הקרקע של הבריכה. במקביל יתבצע איטום מוקפד לקרקעית של הבריכה עם חומרי גלם ייעודיים.

בנייה של קירות הבריכה ומקצה שיפורים – שלב בו בונים את המבנה של הבריכה כשבמקביל אוטמים כל קיר אוויר שנוצר במסגרת עבודת האיטום, משייפים ומשטיחים את כל המבנה החיצוני.

בדיקת אטימות  – כעת בוחנים את האיטום שבוצע עד כה על ידי מילוי של הבריכה במים ובודקים אם קיימת נזילה. נדגיש שבשלב זה רצוי להתייחס גם לאידוי הטבעי של המים. היה ותימצא חריגה באיטום, למעט האידוי הטבעי של המים, יהיה צורך בתיקון ולאחר מכן מבצעים שוב בדיקת איטום.

עבודות הגמר וניקיון - עבודות אחרונות של טיח אוטם, שמטרתו ליישר את כל הקירות של הבריכה והבסיס. בתום השלב הזה מתחילים לנקות בצורה יסודית את פנים הבריכה.

- אבזור הבריכה – כעת ניתן להוסיף לבריכה את כל האבזור בהתאם לצרכים של הדיירים כמו תאורה, דק לצד הבריכה, רמקולים, סולם, משאבה וכולי. לאחר מספר ימים מבצעים בדיקה מקיפה של כל מערכות הבריכה. ממלאים אותה במים ובודקים שאכן כל המערכות יחד פועלות ונמצאות כשרות.

המאמר נכתב באדיבות אמנות הגינה הקסומה – עיצוב ותכנון גינות