מי שנפצע בתאונת עבודה יודע שכעת השגרה שלו השתבשה, בין אם מדובר בפציעה קלה עד פציעות קשות שעלולות להוביל לחוסר תפקוד כאבים כרוניים או אפילו לנכות. תאונה או מחלת עבודה גורמת ללא מעט בלגן, כמו גם שחשוב לסדר את כל ההליכים הבירוקרטיים מול הביטוח הלאומי ומול הביטוח הפרטי ושל מקום העבודה כדי שתוכלו למצות את הזכויות שלכם.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

אבל מה בנוגע לימי מחלה? האם הימים שתנוחות בבית אחרי תאונה ירדו לכם מימי המחלה שצברתם? התשובה היא: לא. ימי ההחלמה משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי והם ידועים כדמי פגיעה.

אבל כמה ימים ישלם לכם המוסד לביטוח לאומי?

מי שנפגע מתאונת עבודה ומבוטח בביטוח הלאומי יוכל לקבל תשלום של עד 91 ימים ממועד הפגיעה וההיעדרות ממקום העבודה. דמי הפגיעה ישולמו לאחר הגשת תביעה אותה תגישו באתר של המוסד לביטוח לאומי. בתביעה תצטרכו למלא את הפרטים המלאים שלכם ושל מקום העבודה ולצרף מסמכים שמעידים כי עברתם תאונת עבודה כמו דוח ממד''א או תוצאות וסיכום אשפוז ופרטים של אופן התאונה או מחלת המקצוע. את הטפסים אפשר להגיש און ליין או בסניף של המוסד לביטוח לאומי שקרוב למקום המגורים שלכם.

ומה קורה בתלוש השכר שלנו?

בזמן שעובד אינו מגיע למקום העבודה שלו עקב פגיעה ומקבל דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי הוא אינו מקבל ימי מחלה מהמעסיק, והמעסיק אינו ראשי לנכות לו את ימי המחלה שנצברו. את דמי הפגיעה שיקבל הנפגע מהמוסד לביטוח לאומי הוא יקבל למשך 90 יום בזמן שהימים האלה לא מנוכים מתלוש המשכורת. כך ימי המחלה שנצברו עומדים לרשות העובד לניצול בהמשך. דמי הפגיעה מהביטוח הלאומי ישולמו כבר מהיום השלישי מרגע התאונה כאשר שיעור דמי הפגעה הינו כ 75 אחוזים מיום עבודה מלא של העובד.

חשוב לדעת!

על פי המוסד לביטוח לאומי בכל הנוגע אל תאונת עבודה ימי מחלה לא ינוכו לעובד אלא אם העובד נעדר מעל 12 ימים יקבל דמי פגיעה. לעומת זאת, עובד אשר נעדר עד 12 ימים, יקבל דמי מחלה במידה ויבחר לנצל את ימי המחלה שלו. כדי למצות את הזכויות שלכם ולהבין יותר מה מגיע לכם - חשוב לפנות אל זכות ויוזמה מומחים בזכויות הרפואיות ומימושן.