האופניים מאז ומתמיד היו חלק מהנוף, אך נראה שבשנים האחרונות הם זוכים לפופולריות גדולה יותר משלל סיבות. אילו סיבות למשל?

כלים
קרדיט  Safety-Products
קרדיט Safety-Products

 

כניסתם של האופניים החשמליים לשוק שנוכחותם בדרכים הולכת וגוברת.

מצוקת חניה שגורמת לאנשים רבים לוותר על נסיעה ברכב.

רכיבה על אופניים לא מאלצת אותנו לעמוד בפקקים.

מאחר ואופניים אינם צורכים דלק, הם גם אינם מזהמים את האוויר ולכן רכיבה עליהם מהווה התחשבות בסביבה.

נסיעה באוויר הפתוח פעמים רבות מהנה יותר מאשר נסיעה ברכב סגור.

רכיבה על אופניים מהווה פעילות ספורטיבית נהדרת למי שפחות בקטע של חדר כושר.

אז אחרי ההקדמה הזאת, ואחרי שהבנו את חשיבותם של האופניים ואת העובדה שהם כאן כדי להישאר, תסכימו איתנו שיש לתת להם כבוד לא רק בדרכים אלא גם בחניה ולשם כך קיים מתקן חניה לאופניים.

מתקן חניה לאופניים - למה זה נחוץ?

חלקכם אולי תוהים למה צריך חניה מיוחדת לאופניים? זה כלי קטן שלא תופס מקום, אפשר להניח אותו בכל מקום, למה צריך להשקיע בחניה בשבילם?  אז נכון, לא צריך להשקיע וזה אחד היתרונות מתקן חניה לאופניים הוא מתקן קטן מברזל המעוגן לקרקע ולא תופס מקום. בנוסף אין צורך להשקיע בבניה שלו, רוכשים אותו מוכן וכל מה שצריך זה רק לחבר אותו בקלות באמצעות ברגים. ואם בא לכם להתחכם ולשאול למה בכל זאת צריך לקנות אחד כזה, לא חבל על הכסף? הרי אפשר להשעין אותם על כל קיר או סתם להניח על הרצפה... אז זהו, זה לא מומלץ משתי סיבות עיקריות:

אסתטיקה - מתקן חניה לאופניים מאפשר להעמיד בצורה מסודרת מספר זוגות אופניים אחד ליד השני. המראה המסודר נראה נעים לעין, הרבה יותר מאשר אופניים המפוזרים בכל פינה.

בטיחות - הנחת אופניים בצורה לא מסודרת יכולה להוות בעיה בטיחותית. למשל אופניים המונחים על הרצפה יכולים להוות מכשול מאחר ואנשים יכולים להיתקל בהם ולמעוד.

מקומות נפוצים להצבת המתקן

למעשה אין מקומות ספציפיים בהם מקובל להתקין מתקן חניה לאופניים מאחר וכמעט בכל מקום, בין זה בניין מגורים ובין אם זה מקום ציבורי, מבקרים רוכבי אופניים ולכן מומלץ להתקינו בכמה שיותר מקומות, להלן רשימה חלקית: בתי ספר, מסעדות, מרכזים מסחריים, מוסדות בריאות, חניונים, פארקים ציבוריים, גני שעשועים, מגרשי ספורט וכו'.

לסיכום - אם אתם רוכבי אופניים ונתקלים במתקן חניה לאופניים נצלו אותו. אם בבעלותכם עסק אותו פוקדים מבקרים רבים פרגנו גם לרוכבי האופניים שביניהם ורכשו עבורם מתקן חניה.