כשמאמצים כלב, הדבר משול לילד קטן שמגיע כדף חלק אותו יש לעצב ולחנך. אחד הכלים לעשות זאת הוא כלוב אילוף שאמנם נכון שרבים מעקמים עליו אף (ולעתים בצדק), אך כדאי לדעת שאם עושים בו שימוש נכון, מדובר אפילו באלמנט שיכול להתחבב על הכלב! הוא נותן ראש שקט לכלבים ולבעליהם, שיודעים שכשיחזרו מהעבודה הבית יהיה נקי בלי בלגן כלל.

כלים
קרדיט: pixabay
קרדיט: pixabay

 

בנוסף, הכלוב משמש בכדי ללמד את הכלב שאין כל סיבה לחוש חרדה; הכלוב הוא מקום נעים ונוח והכלב ששוהה בו יודע שהבעלים יחזרו בקרוב, ויכול לשחק ולנוח בהנאה במאורה הפרטית והשקטה שלו. זוהי ההזדמנות ליצור עבור הילד הפרוותי הקטן שלכם מרחב פרטי ובטוח משל עצמו, ממש כמו החדר של הילדים!

כל מה שצריך לדעת על כלוב אילוף

כלבים הם בעלי חיים חברותיים ומקסימים שאוהבים לקחת חלק פעיל בכל מה שקורה בבית. מסיבה זו, מומלץ לא לוותר על כלוב לכלב הבנוי כך שהכלב יוכל להמשיך ולראות מה מתרחש בבית, גם כשהוא בתוך הכלב. זאת מהסיבה שלעתים כשאנחנו מנקים, מבשלים או מארחים, לפעמים נרצה שהילד השובב שלנו ינוח ויירגע ויאפשר לנו לסיים את הדברים.

גודל הכלוב כמובן חייב להיות מותאם לגודל הכלב; אם יהיה גדול מידי, הדבר עלול להכניס את הכלב לחרדות, אם הוא קטן מידי, זה פשוט לא יהיה נוח לכלב שלא יוכל להתרווח בנוחות ולשחק כשמתחשק. הדרך לדעת האם הכלוב מתאים היא לבדוק אם הכלב מסוגל לעמוד על ארבעת רגליו מבלי להתקל בתקרה, אם הוא מסוגל להסתובב בנוחיות, לשכב, לשבת, להתגלגל מבלי להרגיש שמדובר בתנועה לא טבעית. לאחר תקופת הסתגלות קלה, הכלוב יהפוך לחדרו הפרטי של הכלב והוא יפסיק להרגיש לא בנוח, כמובן במידה ולא תעשו דברים שאין לעשות:

  • הכלוב הוא לא עונש – חשוב לא להתייחס לכלוב כאל עונש, או שהדבר ייפתח טריגרים שליליים אצל הכלב, שתפיסת הכלוב שלו תהיה שלילית והוא יסרב להשתמש בו ולהיכנס אליו מרצונו החופשי. חשוב מאוד ליצור חוויה מהנה עבורו, כדי שיקשר את הכלוב לחוויה חיובית והנאה.
  • תהיו סבלניים – הכלוב הוא משהו חדש בחייו של הכלב וכמו כל תהליך, גם ההתרגלות לכלוב לוקחת זמן ודורשת סבלנות רבה. ברגע שתעברו את המכשול הזה, איכות החיים שלכם ושל הכלב תשתפר פלאים, היו סבלניים!

תהפכו את זה לכיף!

קניתם כלוב אילוף חדש? מצוין, פתחו את הדלת, קחו שמיכה נעימה ותפרשו אותה בפנים (או שתרכשו מיטה לכלב שתהיה מפנקת ונעימה במיוחד בשבילו), פזרו צעצועים וחטיפים על מנת לפתות את הכלב להיכנס וליהנות מהחדר החדש שלו בעצמו. כשייכנס לשם מרצונו החופשי, כל התהליך יהפוך לקל ופשוט הרבה יותר.