עולם הקפה שלנו הישראלים עבר מהפכה במהלך העשור וחצי האחרונים, עם כניסתן של מכונות אספרסו ביתיות כמעט לכל משרד ולאינספור בתים בישראל. בעוד לפני עשרים או שלושים שנים ניתן היה למצוא כוס אספרסו כמעט רק בבתי קפה ומסעדות, כיום כמעט כל מקום בו אנו עוברים במהלך היום מחזיק סוג זה א אחר של מכונת קפה. בהתאמה, גם השימוש באביזרים נלווים למכונות אלו הופך נפוץ במיוחד ואחד האביזרים המעניינים ביותר בהקשר זה הוא מטחנות קפה ביתיות. מהן היתרונות של שימוש במטחנת קפה בבית או במשרד ועבור מי הן מתאימות?

כלים
קרדיט לתמונה: פוטוליה
קרדיט לתמונה: פוטוליה

 

כוס הקפה הטרייה ביותר שניתן לייצר – מטחנות קפה ביתיות

ישנם מספר יתרונות שונים לשימוש במטחנת קפה בבית או במשרד (למעשה, בכל מקום בו שותים קפה אספרסו...), אך היתרן המובהק והגדול ביותר של אביזר זה הוא פשוט וברור – רק על ידי שימוש במטחנת הצמודה למכונה בה אתם מכינים אספרסו מאפשר להכין את כוסות הקפה הטריות ביותר שניתן לייצר. מדוע? מפני שכאשר פולי הקפה הטריים נטחנים ממש רגע קט לפני שמכינים מהם קפה – אז מתקבל הקפה הטרי (ולכן גם הטעים) ביותר. בעוד פולי קפה שומרים על טריותם כאשר הם נשארים שלמים, ברגע שהם נטחנים לכדי אבקה מתחיל תהליך של חמצון (מכיוון ששטח הפנים של הקפה גדל בצורה משמעותית בעקבות הטחינה), אשר מיישן את הקפה מהר יותר ולוקח ממנו את טריותו. מטחנה צמודה, בה טוחנים את כמות הקפה הנדרשת עבור הכוס שאנחנו מכינים עכשיו, מאפשרת לשמור על טריות מקסימאלית של הפולים וליהנות מהקפה הטרי והטעים ביותר שבנמצא.

כאשר משתמשים במטחנת קפה בבית או במשרד ניתן גם לעבור לרכוש פולי קפה שלמים, במקום אבקות אשר כבר נטחנו מבעוד מעד. זה מאפשר לנו, למשל, להזמין מספר סוגים שונים של פולים וליהנות מהטעמים והארומות המעודנות והפרטניות של כל זן וזן בנפרד. המעבר לרכישת פולים שלמים במקום תערובות מוכנות גם מוזיל את העלויות ומאפשר להפוך את צריכת האספרסו המשובח בבית או במקום העבודה למשתלמת וזולה יותר. כל זאת, כאמור, תוך כדי עלייה משמעותית במידת הטריות והאיכות של הקפה שאנחנו שותים.

למי מתאימות מטחנת קפה ביתיות?

אז עבור מי מתאימה מטחנת קפה ביתית? בגדול, עבור כל מי שמעוניין ליהנות מהיתרונות שצוינו לעיל – הקפה הטרי והמשובח ביותר, אפשרות לרכוש פולים שלמים במקום אבקות מוכנות , קפסולות, וכיוצ"ב.

מטחנת קפה ניתן להציב בכל בית או דירה, כמו גם בכל מקום עבודה. אך במקרה של מקום עבודה כדאי לבדוק עד כמה רעש עושה המטחנה הספציפית שאתם שוקלים לרכוש, ולוודא כי היא תהיה מוצבת במיקום אשר לא יפריע לאנשים העובדים בקרבת מקום.

מעבר לכך, השימוש במטחנת קפה מתאים לכל מי שאוהב קפה משובח וטרי.