הרבה לפני שהיו לנו פלאפונים, אם לא זכרנו לשלוף את ספר המספרים ולכתוב ידנית את מספר הטלפון של אדם או עסק מסוים, היינו משתמשים בשירות 144 – בטלפון אחד קצר, היו המוקדנים שולפים עבורנו את מספר הטלפון על פי שם פרטי ושם משפחה, רחוב אם יש, ועוד. עם התקדמות הטכנולוגיה נראה היה שהשירות מעט נעלם מחיינו, שכן כיום אין סיכוי שנשכח להכניס מספרים חשובים לספר הטלפונים המובנה במכשיר הנייד שלנו.

כלים
קרדיט: pixabay
קרדיט: pixabay

 

עם זאת, נראה שבמספר לא מבוטל של פעמים נמצא את עצמנו נעזרים בשירותים אלו, בין אם הם ניתנים טלפונית או כמנוע חיפוש באתרים השונים, שדורש מאיתנו להקליד כמה פרטים אודות האדם או העסק שאנו מחפשים, ובלחיצת כפתור לקבל את הפרטים שלו.

מתי בכלל צריך להשתמש בשירות של 144

הידעתם? בשנות ה-80 המערכות הממוחשבות הראשונות שהופעלו לאיתור מספרי הטלפון של פרטיים ועסקים נקרא '14', זו הייתה הפעם הראשונה בה עברו למערכת ממוחשבת לאחר שבמשך שנים המוקד פעל כמרכזיה שקישרה בין אדם ליעדם, ולאחר מכן עברה העבודה להתבצע בכרטיסיות ידניות. ברגע מסוים בשנות ה-80 החליטו להחליף את מספר הטלפון של מוקד ל- 144 כפי שהוא מוכר לנו כיום. בשנות התשעים הופעלה מערכת ממוחשבת למסירת מספרי טלפון על ידי מענה אנושי, ממש כמו היום.

בהמשך, נוספו שירותים כגון 'השלמת שיחה' המהווה קישור ישיר למספר טלפון מבוקש, השירות הורחב למענה אנושי במשך 24 שעות למעט יום כיפור, ובשל היעילות הרבה החלו אף לצוץ מוקדים נוספים שאינם קשורים ל-144 אך נותנים את אותם שירותים, בהם ייתכן שנמצא עצמנו משתמשים במקרים כגון;

  • כשלא זוכרים פרטים מדויקים – מחפשים עסק מסוים אבל גוגל לא עוזר פשוט כי אין לכם מושג מה לחפש? באמצעות החיפוש של 144 תוכלו להכניס את הפרטים שאתם כן זוכרים ולקבל את מספרי הטלפון שתואמים למה שהקלדתם. גם אם מדובר בכמה מספרים, בסופו של דבר סביר להניח שתגיעו לאדם שאתם מחפשים.
  • חיפוש ממוקד – מנוע החיפוש של גוגל עלול להיות כללי מידי ובעיקר אם מחפשים דבר מאוד מאוד ספציפי. אם יש בידיכם את כל הפרטים מלבד מספר הטלפון של העסק או האדם, סביר להניח שכשתקלידו אותם במנוע חיפוש המספרים בתוך רגע תמצאו את מה שאתם מחפשים, בלי להסתבך יותר מידי עם סניפים, מספרים שונים ועוד.
  • לאנשים פחות טכנולוגיים – לא סביר לחשוב שסבתא או סבא שלכם יודעים להריץ חיפוש בגוגל כמו שצריך, וגם לא תמיד יש חשק ליצור קשר טלפוני עם 144 כדי להוציא את המספר שהם מחפשים. למדו אותם כיצד להשתמש באתר הפשוט!

יש דברים שלא משתנים

שירותים כמו 144 לא הומצאו סתם כך, הם עונים על צורך מסוים שהיה קיים עוד שנים רבות לפני כן, וסביר להניח שקיים גם היום גם אם מדובר במימדים קטנים הרבה יותר. העובדה הגורפת היא שאנשים מסוימים עדיין עושים שימוש בשירות הנפלא, שיחד עם הטכנולוגיה והשנים מתקדם והופך נגיש ופשוט יותר בעצמו.

Tags: