ארץ הגליל בצפון ישראל כוללת חלק מהמקומות היפים ביותר בארץ. אבל עם כל כך הרבה יופי, היסטוריה, תרבות וכמובן הרפתקאות שממתינים לכם בצפון, לפעמים קשה לבחור. לא משנה מה אתם אוהבים לעשות בחופשה שלכם, בצפון תוכלו למצוא את הפעילות שמתאימה בדיוק לתשוקות שלכם, בין אם זה רפטינג בנהר, טיול טרקטורונים, טעימת יינות ביקב גלילי או פינוק בספא מהודר.

 

ועם כל הטוב הזה מגיעים גם עשרות מקומות אירוח יוקרתיים, יותר או פחות. המשמעות היא שתוכלו תמיד למצוא את מקום הנופש המתאים לכם, בין אם זה מלון בוטיק יפהפה בצפת הספוגה באווירה של קדושה או צימר בראש פינה העתיקה והיפה.

כשאתם מתכננים נופש בצפון, אתם לא יכולים לפספס, כל צימר מציע לכם יופי משלו, לפעמים נוף קסום במיוחד ולפעמים עיצוב פנים רומנטי ויוקרתי. אז איך תדעו איך לבחור את המקום הכי מתאים לנופש שלכם? כדי לעזור לכם, הנה כמה טיפים כלליים לבחירת מקום האירוח הטוב ביותר לנופש שלכם.

  1. לבחור את המיקום הנכון

המיקום הוא שיקול חשוב כשרוצים להבטיח נופש מהנה. המיקום יכול לשדרג את כל חווית החופשה שלכם או לקלקל אותה, תלוי במטרה שלכם.

אם המטרה היא לשהות במקום פחות עמוס ורועש, חפשו מקום קצת יותר נידח או כפרי, ואם המטרה העיקרית שלכם היא לבקר באתרים, חפשו אירוח במקום מרכזי.

עבור שתי המטרות הללו, ראש פינה יכולה להיות עיירת הנופש האידיאלית עבורכם. כך תוכלו מצד אחד ליהנות מצימר שקט ורגוע החבוי בין עצי הבוסתן הירוק, ומצד שני לקפוץ לאתרים הרבים הסמוכים לעיירה ולצאת לבילוי ספורטיבי במרכז קנדה במטולה, או לסיור טבע מרתק באגמון החולה.

       2. בדקו את הדירוג והמחיר

הדירוג והמחיר הם גורמים מכריעים בבחירת מקום הלינה לחופשה שלכם. למרות שהם לא הגורמים היחידים הקובעים אם המקום מתאים לכם, כדאי מאוד להתחשב בהם כי הם ישפיעו באופן משמעותי על התקציב ועל מטרת החופשה.

בחרו בדירוג שמתאים לצרכים שלכם. למשל, אם אתם זוג שרוצים מקום מפואר ויוקרתי, שקלו מקומות לינה עם דירוג גבוה במיוחד. אם אתם מעדיפים לבזבז כספים על דברים אחרים ולחסוך בהוצאות הלינה, בחרו בצימר עם דירוג נמוך יותר. תמיד תוכלו למצוא מקומות לינה זולים שלא דורשים מכם לוותר על הנוחות.

בנוסף, אם אתם יוצאים לחופשה עם הכלב, בחרו בצימר שמאפשר להתארח עם הכלב.

       3. בחרו בין צימר למלון בוטיק

מה שמדהים בהשכרת צימר זה שהוא מציע, בדרך כלל, את כל הנוחות שמציע אירוח במלון, אבל בלי תג המחיר הכבד. הצימר גם נוח יותר ממלון כי הוא מקנה תחושה של בית משלכם, מחוץ לביתכם.

הצימר יכול להיות בחירה מושלמת עבור נופשים שרוצים ליהנות מכל הנוחיות של בית המלון, מבלי לבזבז הרבה כסף.

       4. שקלו את אפשרויות האוכל

אוכל הוא שיקול מאוד חשוב כי אי אפשר בלעדיו. למעשה, יש אנשים שהמוטיבציה העיקרית שלהם להגיע לחופשה בגליל היא ההצעות הגסטרונומיות במקום, במיוחד אותן מסעדות ביתיות וטעימות בכפרי הדרוזים שבסביבה, או מסעדות גורמה גליליות המציעות מנות טעימות באווירת פאר.

בנוסף, בדקו אילו ארוחות נכללות כחלק ממחיר האירוח. למשל, רוב הצימרים בגליל מבטיחים ארוחת בוקר גלילית טרייה ורעננה, שמאפשרת לכם לפתוח את היום עם טעם טוב בפה. לגבי בתי המלון, שם תמיד אפשר לבחור בין חצי פנסיון לפנסיון מלא. זה האחרון אומר שאתם משלמים עבור כל הארוחות המוגשות בבית המלון.

      5. האם החופשה שלכם היא משפחתית?

כשאתם יוצאים לנופש עם המשפחה עליכם להתחשב בצרכים ובנוחות של כולם. אם הילדים הם קטנים, וודאו שאתם בוחרים במלון או בצימר שמוכן לארח גם ילדים צעירים. אם מדובר בתינוקות או פעוטות, בדקו את כל הדברים החשובים החל מעריסה דרך מצעים היפואלרגניים ואזור משחקים.

בדקו גם אם בני המשפחה יכולים לקבל ארוחות ילדים מוזלות, שירותי שמרטפות או שירותים רפואיים.

אם אתם מתכננים חופשה ללא הילדים, כך שתוכלו ליהנות מרגעים של שקט ורוגע, בדקו אם הצימר או המלון מארחים גם ילדים, אחרת לא מובטח שאכן תוכלו לזכות באותם רגעים שקטים שדמיינתם לעצמכם. לא מעט אנשים מחפשים היום מקומות שלא מתרוצצים בהם ילדים.