אתם אחראיים על ארגון אירוע משפחתי? רוצים שכולם ידברו על ערב החברה שארגנתם? היום נספר לכם על סדנאות אלתורים, שיעשירו את המפגשים שלכם בתוכן ייחודי, מרענן וחד פעמי.

כלים
קרדיט: pexels
קרדיט: pexels

 

לבחור פעילות כיפית לקבוצה

כשמארגנים פעילות מגבשת לקבוצת אנשים, הרצון העיקרי הוא להצליח למצוא תוכן איכותי שיגרום להם לכמה שעות שוברות שגרה, מעניינות וכמובן יעניקו להם ערך מוסף. הרבה פעמים מזמינים סדנת שוקולד, פעילות של סטנדאפיסט או מרצה בתחום מסוים.

אבל יש תחושה שאת הפעילויות שהזכרנו, כולם כבר מכירים וכבר חוו.

אנשים מחפשים משהו חדש ומרענן שעדיין לא יצא להם לפגוש. אז איזו פעילות יכולה להיות חד פעמית, מגניבה, מצחיקה ועם ערך מוסף? סדנת אימפרוביזציה כמובן!

היתרונות של אימפרוביזציה

בשונה מפעילויות הגיבוש האחרות, סדנאות אימפרוביזציה הן ייחודיות ובלתי נשכחות. הנה כמה מהיתרונות שלהן:

  • הן מצחיקות מאוד – כל מי שהשתתף אי פעם בסדנת אלתורים מקצועית יוכל להעיד שצחק בלי הפסקה
  • כל ההומור מתבסס על העולם של קבוצות המשתתפים ומלא בבדיחות פנימיות של החברה, המשפחה, הארגון או כל קבוצה אחרת שמזמינה את הסדנה.
  • הן מגבשות מאוד – לפעמים אנחנו מגלים מחדש את האנשים שעובדים אתנו דרך הפעילות.
  • הן איכותיות וברמה גבוהה – מדובר במפגשים אינטליגנטיים, שכוללים תרגילים ומשחקים שמאתגרים באמת את המשתתפים ובכך מוציאים מכל משתתף את המיטב.
  • הן משחררות מאוד ובאנרגיה גבוהה. בסופן המשתתפים נשארים עם אדרנלין רב בגוף.
  • הן דינמיות ומתאימות את עצמן לכל סוג קהל.
  • הן חד פעמיות – בגלל שהכל מאולתר בהן, כל מפגש שונה מהמפגש הקודם.
  • יש להן ערך מוסף – ניתן להתאים מסרים ספציפיים ולעבוד על דגשים נקודתיים אותם הלקוח המזמין רוצה לחזק בקבוצה.

הסדנאות מגבשות את צוות העובדים ומשדרגות אותו

כמעט כל חברה נתקלת בצורך לגבש את העובדים שלה. החיבור בין חברי וחברות הצוות הוא חשוב מאוד כששואפים למצוינות והצלחה. צוותים מגובשים כובשים יעדים ומתגברים יחד על מכשולים ואתגרים.

סדנאות אלתור איכותיות יכולות לעבוד בדיוק על הדברים הנ"ל. המשחקים בסדנאות אמנם מאולתרים, אך מדובר בתרגילים שעצם ההשתתפות בהן מחזקת ומחברת בין המשתתפים, מגבשת ומעניקה לכל משתתף את המקום להתבטא.

מעבר לאפקט המגבש של הסדנאות, הן גם מחזקות בטחון עצמי, עמידה מול קהל, הקשבה ועוד.

הסדנאות הן חוויה מדהימה לכל המשפחה

משפחות רבות מזמינות סדנאות אלתורים לאירועים פרטיים בתור התוכנית האמנותית של הערב.

לדוגמה, יום הולדת 50 לאב המשפחה, הוא אירוע קלאסי לסדנה כזאת, במהלכה כל בני המשפחה לוקחים חלק חוויתי, עוסקים בבעל השמחה, מבצעים משחקי תיאטרון וסצנות מצחיקות, משתטים וביחד מייצרים זיכרונות לכל החיים.

מי מבצע את הסדנאות?

הסדנאות מועברות על ידי מדריכות ומדריכים שהם שחקני תיאטרון בהכשרתם, בוגרי בתי ספר למשחק במסלולים תלת שנתיים, שעברו התמחות באימפרוביזציה.

רבים מהאנשים שרוצים להזמין סדנה עבור קבוצה כלשהי, תוהים איך הם פתאום יוכלו לעמוד על הבמה ולשחק בעצמם ועוד סצנות מאולתרות לגמרי, כששום דבר לא מתוכנן בהן.

בדיוק בגלל אותו חשש לגיטימי, רצוי להזמין את הסדנה מכאלה שמוסמכים ומנוסים בתחום האימפרוביזציה. השחקנים מלמדים את המשתתפים כלים מעולם האלתור כמו להגיד "כן ו..", חיוביות, אמון, הקשבה ואיך מצליחים לעמוד על הבמה ולהרגיש משוחררים.

בנוסף, הפעילויות בנויות בצורה כזו שכל משתתף יכול לבחור אם הוא לוקח חלק ביותר או בפחות תרגילים על הבמה, אבל כל המשתתפים לוקחים חלק בתרגילים קבוצתיים תחילה, מתרגלים את הכלים ומתנסים באלתור.

משתתפים רבים מעידים שהם אנשים די ביישנים בדרך כלל, אבל משהו בסדנה הצליח לגרום להם להשתחרר. יש בסדנאות הללו סחף אנרגטי חיובי אשר מצליח ללכוד את כולם לתוכו.

לסיכום

כשמחפשים פעילות גיבוש או תוכן איכותי שיכול לגרום לקבוצה ליהנות, כדאי לבחור בפעילות ייחודית, חד פעמית, מצחיקה ואנרגטית.

סדנאות מאולתרות הן בדיוק כאלה.

נכתב בשיתוף 'שמש – מופעים וסדנאות בהתאמה אישית'

אתר: סדנאות אימפרוביזציה

נייד: 0547855739