כולנו סובלים או שסבלנו מכאב ראש בשלב כזה או אחר של החיים, בתדירות גבוהה או נמוכה יותר.

כאבי ראש
כאבי ראש

החדשות הטובות הן שעד כמה מטרידים שכאבים אלו יכולים להיות, יש כמה דברים פשוטים שתוכלו לעשות כדי להקל עליהם, עוד לפני שאתם מחליטים לפגוש רופא. נסו את הטיפים הבאים לטיפול בכאב ראש ותתחילו להרגיש טוב יותר כמה שיותר מהר.

הניחו משהו קר על המצח

אם יש לכם מיגרנות או כאבי ראש נסו להניח משהו קר על המצח שלכם. אלו יכולות להיות קוביות קרח עטופות במגבת, זו יכולה להיות שקית של ירקות קפואים ואפילו מקלחת קרה עשויה להקל על הכאבים. שמרו על המצח שלכם קר למשך 15 דקות בכל פעם, ועשו הפסקה של 15 דקות בין לבין.

השתמשו בכרית חימום

לעיתים יעזור להניח כרית חימום על הצוואר או על חלקו האחורי של הראש כאשר חשים בכאב באזור. בכל מקרה, הנחת כרית חמה על האזור הכאוב יכולה ממש להקל על הכאבים, ועל אותו משקל, גם מקלחת חמה יכולה לעזור המון.

הקלו את הלחץ שמופעל על הראש שלכם

אם השיער שלכם הדוק מדי, זה עלול לגרום לכאב ראש. ישנם כאב ראש שנגרמים כתוצאה מגורם חיצוני כמו למשל חבישת כובע, סרט ראש או אפילו משקפי שחיה צמודים מדי. כשאלו מופיעים עליכם פשוט להסיר את גורם הלחץ ואז תרגישו טוב יותר.

עמעמו את האורות

כאשר כואב הראש, אורות בהירים או מהבהבים אפילו ממסך המחשב או מהטלפון הנייד, עשויים להעצים את כאב הראש. לכן כאשר אתם סובלים מכאבי ראש, עליכם לצמצם את החשיפה שלכם לאורות כמה שיותר. כסו את החלונות בבית בווילונות האפלה במהלך היום, הרכיבו משקפי שמש כשאתם בחוץ, ואם אפשר להקטין את החשיפה למסכים, מה טוב.

שתו הרבה נוזלים

כאב ראש יכול להיגרם אם לא שתיתם הרבה נוזלים, או אם ביצעתם פעילות גופנית אינטנסיבית כך שהכאב נגרם כתוצאה ממאמץ. הקפידו לשתות הרבה נוזלים, ממש היצמדו לבקבוק מים, כי התייבשות עלולה לגרום לכאב הראש רק להחמיר.

הבינו מהו מקור הכאב שלכם

כאבים באזור הראש נגרמים מסיבות שונות ומגוונות. אם הם אינם חולפים מעצמם וממשיכים לטרוד את מנוחתכם, מומלץ כי תפנו לגורם רפואי מוסמך ובעל ניסיון על מנת לערוך בדיקות ולהבין טוב יותר את הסיבות לכאבי הראש שלכם, כמו גם את דרכי הטיפול האופטימליות שיכולות לעזור כדי להקל עליהם.