הנוכחות הפרטית בשוק ההון היא הכרחית ומתבקשת, בעיקר לאור העובדה שחלק ארי מהכספים שלנו במילא נסחרים בבורסה שלא בשליטתנו. בין אם אלו כספי הפנסיה או כספי הביטוח, בין אם זה באמצעות תמחור של מוצרים שונים ובין אם באופן שמשפיע על גובה גביית המס. הציבור הרחב ברובו כבר מבין היום שהנוכחות הבורסאית מדעת מתבקשת וככל שיש שליטה מושכלת על הנעשה בה, כך מנעד האפשרויות מתרחב בהתאם.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

העולם העשיר של ייצוג שווי החברה בניירות ערך ומוצרים פיננסיים נעשה באמצעות ממשק, אלו הן מערכות מסחר שמאפשרות לבצע פקודות קנייה ומכירה לרבות קנייה ומכירה של מטבע מקומי, כאשר רוצים לסחור במוצרים ברחבי העולם.

מערכת מסחר ביסודה אמורה לאפשר לבצע פעולות של קנייה ומכירה, ולכן מספיק שתפעל בצורה מיטיבה בפונקציות הבסיסיות האלו על מנת להיות ראויה.

מסחר דמה

אחת מהשירותים המשמעותיים ביותר עבור הסוחר, בפרט הסוחר הצעיר הוא קיומה של מערכת דמה המאפשרת לסחור בתיק דמה ולא בכסף אמיתי. זה מועיל מאד בתחילת הדרך וזה מועיל מאד כשמנסים לבנות אסטרטגיה חדשה ולראות את הביצועים שלה לפני שמסכנים בעבורה כסף אמיתי.

מערכות מסחר רבות מאפשרות לנהל תיק השקעות דמה אבל מגבילות אותו בכל מני צורות ואופנים בעוד שאחרות מאפשרות גישה פתוחה ובלתי מוגבלת, מה שמטבע הדברים הופך אותן להרבה יותר אטרקטיביות לבחירה.

כמובן שגובה העמלות יהוו שיקול מכריע בבדיקת,מערכות מסחר בוול סטריט להכיר אבל בפועל השוק כל הזמן מתיישר ומעבר לכך, יש גם לא מעט סעיפים קטנים כך שבכל מקרה חשוב יהיה לבדוק בציציות של כל הפעולות באשר הן ואת המשמעויות האמתיות של גובה העמלות ולא רק את מה שמתקשרים לכם, הלקוח.

פונקציות שחשוב לקחת בחשבון

אז מעבר לבדיקת עלויות השימוש וגובה העמלות של מערכות מסחר בוול סטריט, יש עוד כמה פונקציות שחלק מהמערכות מאפשרות ללקוחות שלהן. חשוב לזכור שרוב הסוחרים עושים שימוש בכמה מערכות מסחר במקביל תוך שהם מנצלים את היתרונות של כל אחת מהן ובסופו של דבר מגיעים אל המערכת שמעניקה להם את יחס העלות מול תועלת הטוב ביותר.

בין שלל הפונקציות שרלוונטיות לסוחר וכדאי לקחת בחשבון נמצאות

  • הגרפיקה- לגרפיקה ולממשק המשתמש יש השפעה גדולה מאד על חווית המשתמש ובסופו של דבר גם על איכות העבודה והביצוע. ככל שהממשק יהיה מותאם יותר לצרכים הפרטיים שלכם ולהעדפות השימוש, ככל שהוא יהיה דינאמי ומאפשר יותר, כך התפוקה בעבודה עליו תהיה גבוהה יותר. הממשק צריך דינאמי ובעל מספיק פיצ'רים ופונקציות על מנת שיוכל לספק מענה נרחב כמה שיותר לצרכים המשתנים של הסוחר.
  • מנועי חיפוש- ככל שהפלטפורמה מעניקה אפשרויות של מנועי חיפוש כך למעשה היא מספקת ייעוץ מעשי ואפשרויות רלוונטיות לסוחר ומקצרת תהליכים. זה יתרון משמעותי שלא כל מערכת מספקת ואלו שמספקות לא תמיד עושות זאת ביעילות האופטימלית, לכן כדאי מאד לחפש את קיומו של השירות הזה וכן גם לעמוד על טיבו.
  • חדשות- חשיפה לעדכונים שוטפים הוא יתרון מובהק שלא נמצא בכל מערכת. כמובן שככל שתקבלו את השירות במקום אחד כך העבודה תהיה יעילה ונוחה יותר ובהחלט כדאי לחפש את הפונקציה הזאת.
  • שירותים נוספים- כמו למשל אפשרות לסטופ לוס, עדכונים על עליה וירידת ערך, הגנות נוספות מפני הפסדים ועוד.