כמו בכול שנה, החג הכי חגיגי חוזר גם השנה ועימו שלל הכנות ותכנונים, ברכות וסידורים וארגונים מרובים. לפניכם המדריך המלא להכנות לכבוד ראש השנה, כדי שתצלחו אותו בקלות יתרה וללא כול בעיה.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

מה בתפריט?

יש מתכונים לראש השנה שהם ידועים מראש והם חלק מהמסורת של כול בית ובית, וישנם כאלו שאיתם אנחנו מרעננים את התפריט הישן והמוכר ומפתיעים את בני המשפחה והחברים עם טוויסט מדליק במנה מוכרת או מגישים מנה שמעולם לא טעמו.

אל לנו לשכוח שגם אם בגיוון עסקינן ישנם מאכלים שאי אפשר לא להגיש בראש השנה. אחד מהם הוא דווקא עוגת דבש בחושה שחייבת להופיע על שולחן החג בסיומה של הארוחה החגיגית שעליה עמלתם. יחד אליה מצטרפות כמובן הברכות המסורתיות אשר גם להן נמצא שלל מתכונים שונים המאפיינים כול בית וטעמיו.

כמו כן, חשוב לברר מראש אם יש אורחים הסובלים מרגישויות כלשהן (גלוטן, לקטוז, ביצים, שקדים, אגוזים וכדומה). ואם יש אורחים צמחוניים או טבעוניים שעבורם יש להכין מנות מותאמות.

הקלו על עצמכם את העומס

הכנת האוכל, הסלטים, החלות והקינוחים הם קדחתניים ובפרט אם מתארחים אצלכם כמות גדולה של אורחים. כדי להקל על עצמכם את העומס, תוכלו להכין דברים מסוימים מראש ואף להקפיאם. באופן זה תוכלו להכין בכול יום כמה דברים ולהקפיא, וכשיגיע מועד החג להפשירם ולא להיכנס ללחץ ולעומס של חוסר זמן.

שולחן החג

כמו בכול שנה גם השנה הזו יש לערוך את השולחן בחגיגיות הנדרשת לכבוד האורחים המגיעים להתארח בביתנו. אם מתחשק לכם לרענן מעט את העיצוב תוכלו לבחור לשלב על השולחן אלמנטים שקשורים לחג עצמו, למשל אגרטלי זכוכית שבהם יש רימונים או תפוחים, נרות קטנים צפים בצבעים אדומים וצהובים ואולי אפילו מפת פסים שחורה ולבנה עם מפיות צהובות או מפיות עם ציורים של דבש ודבורים. נגיעות קטנות של עיצוב יכולות לחולל פלאים לנראות השולחן.

יין ישמח לבב אנוש

חשוב להקפיד ולהגיש מספר סוגים של יינות שונים על שולחן החג. למנות הראשונות תוכלו להגיש יין לבן צונן שמשתלב נפלא עם מנות דגים ומאפים קלילים. יין אדום בעל גוף עמוק ישתלב נהדר לצד מנות בשריות, קדרות, אסדו ועוד. יין קינוח ישתלב נהדר לצד המנות האחרונות שתגישו, אך הקפידו שהיין לא יאפיל על טעמם של הקינוחים.

בגדים חדשים

מסורת ארוכת ימים היא קנייה של בגדים חדשים לכבוד ראש השנה. אם יש לכם גם ילדים, מומלץ להיערך מראש עם בגדים ונעליים חדשים. צאו לקניות עם הילדים שבוע לפני החג ורכשו לכולם בגדים לכבוד החג.

לסיכום, את החג הזה תוכלו לצלוח בקלות יתרה עם שלל עצות מועילות כיצד להתכונן לראש השנה גם השנה זו.