החלטתם שהגיע הזמן לקום מהספה ולהתחיל לזוז? להוריד את הקילוגרמים שצברתם במהלך השנה האחרונה, ובאופן כללי לסגל לעצמכם אורח חיים בריא ופעיל יותר? מצוין! שעון דופק יכול בהחלט לסייע לכם לנהל את הפעילות בצורה חכמה יותר, ולתת לכם מוטיבציה לקום מהספה ולהתאמן. ההחלטה להצטייד בשעון דופק היא בהחלט חכמה, אבל השוק מציע לא מעט שעונים, ולעיתים קשה לדעת איזה דגם יכול להתאים לצרכים שלכם. המאמר הבא יעזור לכם לעשות את הבחירה הנכונה.

כלים
קרדיט לתמונה: unsplush
קרדיט לתמונה: unsplush

אילו נתונים שעון דופק יכול להציג?

ראשית נתחיל מהעובדה כי רוב השעונים מאובזרים במערכת GPS - מערכת מיקום לווינית, שמאפשרת להציג נתונים בזמן אמת. כל השעונים מצוידים גם במד דופק. שעון דופק איכותי יכול להציג לכם לא מעט נתונים על הדרך, המיקום, העצימות, וכמובן על הגוף שלכם בזמן הפעילות. הנה כמה פרמטרים חשובים שאתם רוצים לקבל מהשעון שלכם:

  • מרחק - מי מכם שמעוניין להתאמן לריצות ארוכות, או מעוניין להגדיל את המרחקים שהוא גומע בהליכה בצורה הדרגתית, מדד המרחק יכול בהחלט לסייע לכם בכך.
  • מהירות וקצב - קצב ההליכה או הריצה, כמו גם המהירות יכולים לסייע למי מכם שמעוניין לשפר את הביצועים ולהיות בטוח שהוא נמצא במגמת שיפור.
  • דופק - מדד הדופק מאפשר לנו לקבל נתונים די מדוייקים על סיבולת לב ריאה. מי שמעוניין לשפר את המדד הזה נעזר בפרמטר של הדופק על מנת לעקוב אחר השיפור. יחד עם זאת, ישנם אוכלוסיות שונות כמו: נשים הרות או חולים במחלות כרוניות, שצריכים לשמור על רמה מסויימת של דופק במהלך הפעילות, ולדאוג לא לעלות מעל הדופק המותר. נתון הדופק יכול בהחלט לסייע בכך.
  • סוללה - אין דבר מעצבן יותר משעון שחיי הסוללה שלו קצרים, ואתם מוצאים את עצמכם רודפים אחרי הטענה כמה פעמים ביום. השתדלו למצוא שעון דופק בעל חיי סוללה ארוכים, גם במהלך שימוש ה GPS ברקע. זמן כמובן - כי מה זה שעון שלא מציג זמנים.

איך השעון יודע למדוד ולחשב את שריפת הקלוריות היומית?

יצא לכם פעם לחשוב איך שעון דופק יכול למדוד את שריפת הקלוריות היומית שלכם? נתחיל בכך שקלוריה היא למעשה יחידת מדידה המתארת את כמות האנרגיה הנמצאת בתוך מזון מסיום. אם נרצה להגדיר קלוריה נאמר כי מדובר בכמות האנרגיה הדרושה לעלות את הטמפרטורה של גרם אחד של מים במעלה אחת. כל פעילות שאנחנו עושים, גם פעולות פשוטות ביום יום ואפילו פעולות פיזיולוגיות של הגוף, מצריכות מאיתנו אנרגיה ושורפות קלוריות. במעבדה, על מנת לחשב את כמות הקלוריות הנשרפת, מודדים את כמות החמצן הנצרכת במהלך הפעילות, כאשר צריכה של ליטר חמצן שווה כחמש קלוריות. שעון דופק לא יכול לבדוק את כמות החמצן, אבל הוא בהחלט יכול להעריך אותה באמצעות שלל נתונים שהזנו לו כמו: גיל, משקל, גובה וכו׳. השעון מודד את הקשר בין הדופק לבין צריכת החמצן המקסימאלית, ומציג לנו ערך ברמת דיוק טובה.