רונאלדו או מסי, מי שחקן יותר טוב? אין ספק שמדובר בשני שחקנים שעושים היסטוריה ומפתיעים אותו בכל פעם מחדש שהם עולים למגרש.

כלים

 

זוהי שאלה המתחדשת כל הזמן מחדש בקטעי ההערות של בלוגים טכנולוגיים, ברשתות חברתיות ואפילו בברים. ואם אתם קוראים את המאמר הזה רוב הסיכויים שהתשובה לשאלה כבדה את דעתכם לאחרונה.

ביסודו של דבר, כל בעל עניין בטכנולוגיה שקל את השאלה באופן אישי, או שנשאל על ידי חבר שרוצה לדעת איזה גאדג'ט או מערכת הפעלה עליו לקנות. אפילו אנשים שאינם בהכרח עוסקים בטכנולוגיה תהו כנראה מי מהשניים עדיף.

התשובה היא: זה תלוי. זה לא בדיוק מספק עבור אלה שמחפשים תשובה חד משמעית, ולכן ננסה למצוא דרך לכמת את התשובה כדי שנוכל לספר לקוראים שלנו מה עדיף.

מה ההבדלים העיקריים בין מכשירי אייפון ואנדרואיד?

להלן פירוט מהיר של כמה מההבדלים העיקריים בין מכשיר אנדרואיד לאייפון:

לאייפון יש מה שנחשב כיום כגורם צורה מלבני 'מסורתי', עם כפתור בית פיזי ותצוגת מסך מגע מכשירי אנדרואיד מגיעים בצורות וגדלים רבים ושונים; בעיקר, סדרת הגלקסי של סמסונג בנויה עם צג Super AMOLED (Active Matrix Organic Light Emitting Diode) במקום ה- LCD המסורתי (תצוגת קריסטל נוזלי) כמו אייפון.

ל- iPhone יש גישה לחנות האפליקציות של אפל, המתגאה ב -500,000 אפליקציות ומעלה לאנדרואיד יש גישה לחנות Play של גוגל, שטוענת 1.5 מיליון אפליקציות (אם כי מספר האפליקציות הכולל נמוך משמעותית). אייפון יכול להישבר גם בתוך המגן שלו מדובר על מכשיר שהוא שביר מאוד למרות שאפל מתגאה בכך שהוא עמיד אבל במציאות הדברים נראים אחרת.

מכשירי אייפון ואנדרואיד שונים מאוד. אייפון משתמש במערכת ההפעלה המותאמת אישית של אפל, iOS, הבנויה על גבי מערכת ההפעלה OS X הבלעדית למחשבי אפל. מכשירי אנדרואיד משתמשים בגרסה שונה של לינוקס הנקראת AOSP (Android Open Source Project), בעוד טאבלטים מריצים את Android Jelly Bean או גרסה אחרת.

בכל הנוגע לחומרה, מכשירי האייפון תמיד היו ידועים בעיצוב שלהם, יחד עם מערכת הפעלה נוחה לשימוש. טלפוני אנדרואיד ידועים בחיי הסוללה הגרועים שלהם בהשוואה לאייפונים, אך פתיחות מערכת ההפעלה מאפשרת אפשרויות התאמה אישית נוספות.

למה לכמת את ההבדלים?

קל לחוות דעה סובייקטיבית לגבי שני המכשירים. אבל מה אם רוצים להגיד למישהו איזה טלפון הוא צריך לקנות, אבל אתה לא רוצים להשקיע הרבה זמן בחוות דעת.

כימות ההבדלים במפרטים תקל על ההמלצה על מכשיר. אנו יכולים לקחת כל קטגוריה ולהקצות נקודות כדי לשקף עד כמה אזור זה חשוב לחיי היום יום של האדם. ואז נוכל פשוט להוסיף את כל הציונים ולראות איזה טלפון טוב יותר בסך הכל.

האם נוכל לכמת את ההבדלים הסובייקטיביים?

אולי קשה לכמת כמה מההבדלים, אבל אנחנו בהחלט יכולים לנסות. לדוגמה, עיצוב הוא לעתים קרובות חלק גדול מתהליך קבלת ההחלטות בבחירת איזה טלפון לקנות. אם אוהבים מכשיר אחד יותר ממכשיר אחר כי הוא נראה נחמד יותר, זה בסדר. זה סובייקטיבי.

אבל אנחנו יכולים להסתכל על המפרט ולשפוט באיזה מכשיר יש אלמנטים עיצוביים טובים יותר. אנחנו לא צריכים פשוט לקחת את המילה של כל טלפון על זה; אנחנו באמת יכולים להשוות אותם זה לצד זה.

הכתבה בשיתוף אתר נישה ניוז