סיור אוכל בשווקים של תל אביב יפעיל את כל בלוטות הטעם וישאיר טעם של חוויה ושל זיכרון. הכינו את החך

קרדיט רון שלף
קרדיט רון שלף

השווקים של תל אביב לא מפסיקים להתחדש בכל הנוגע לקולינריה ולחוויה. בעוד ששווקים רבים בחו"ל נשארים סטטיים במשך שנים, לטוב ולרע, השווקים של העיר ללא הפסקה אכן מתחדשים ללא הפסקה.

שוק הכרמל מתחדש בבתי אוכל, מסעדות, דוכני אוכל רחוב ובסטות בקצב מסחרר, שמקשה אפילו על פודי'ז אמיתיים לעקוב. שוק הכרמל הנמצא בטבורה של תל אביב הוא כר פורה ליצירתיות וליוזמות קולינריות – מהמבורגר חדש ומושחת דרך פיצריות ועד אוכל תאילנדי. יש כאן הכל מהכל, מסעדות שף דרים ליד כוכים המתמחים במנה אחת בלבד, היכלי אוכל חדשים ומעוצבים לצד דוכנים שכלום לא השתנה בהם כבר עשרות שנים (במובן הטוב של המילה). יש בשוק הכרמל את כל מגוון הצבעים והטעמים שאפשר לדמיין. זה המקום להצטייד בחומרי הגלם הטריים ביותר ולאכול טוב מאוד.

שוק לוינסקי לא קופא על שמריו אף הוא. ממש לאחרונה התחדש שוק לוינסקי בעיצוב חדש, הכולל רצפת וינטג' מהממת וחסימת התנועה לשיפור חוויית הבילוי בשוק. הדוכנים נעים בין חנויות המתמחות בדליקטסים מעבר לים (דגים כבושים, תבלינים, פיצוחים, גבינות, פירות יבשים, שימורים ועוד) דרך מסעדות עדתיות ועד מסעדות שוק שוקקות המבוססות על תוצרת השוק. זה המקום לחוות מסע בינלאומי שהוא גם מאוד מקומי במהותו, כור ההיתוך של כולנו אם תרצו.

שוק התקווה אולי רק נראה פחות שוקק אך מדובר בשוק רחב ונוח לסיור ולקניות, המנגיש את החוויה הקולינרית האותנטית בגובה העיניים. אין פה הרבה פוזה. חומרי גלם משובחים ומתכונים אותנטיים של מגוון עדות ועמים הם הנוסחה להצלחה, בתיבול הסיפורים על האנשים שמאחורי הסירים והערמות הגדושות בכל טוב הארץ.

השווקים המקורים של תל אביב - השווקים החדשים, המתכוננים, הממוזגים, המסודרים (המהונדסים) כמו שוק הנמל, שרונה מרקט או שוק צפון, שעל אף שאין להם מורשת והיסטוריה הם מספקים חוויות קולינריות מוצלחות אם יודעים לאן ללכת.

מהי הדרך הטובה לחוות שוק אוכל בתל אביב? לצאת לסיור מעמיק, מקצועי ומודרך. גיל להב, שף, מסעדן, מבקר ומסעדות ומומחה לסיורים קולינריים בארץ ובעולם, חי את השווקים של תל אביב (ושווקים נוספים) ומכיר כל פינה וכל ביס. במהלך סיור עם גיל להב תוכלו לחוות את הביסים הכי מומלצים ולשמוע את הסיפורים הכי מרתקים מאחורי הטעמים והאנשים. להתרשמות על סיורי האוכל בתל אביב.