האתגרים הפנימיים והחיצוניים לא מפסיקים להגיע ולהשפיע עלינו. אנחנו חיים בעולם שמצד אחד מציע לנו שלל הזדמנויות ואפשרויות. מצד שני, אנחנו רואים אנשים שמנצלים את ההזדמנויות יותר טוב מאיתנו, משווים את עצמנו לאחרים הרבה יותר מאי פעם וללא כל ספק, צריכים לא פעם עזרה כדי להגיע למקום טוב יותר.

כלים

המקום הטוב יותר עבורנו הוא המקום הנקי. זה שלא מושפע באופן מתמיד מלחצים, ללא חרדה או חוסר ביטחון. כדי להגיע אל המקום הזה נדרשת עבודה פנימית, הבנה של מי אנחנו וכיצד אנחנו יכולים לקחת את עצמנו ממשבר לצמיחה, ממצוקה לשלווה.

ההשפעה של המצב הפיזי על המצב הרגשי ולהפך

הגוף והנפש קשורים זה בזה ומשפיעים אחד על השני. אומרים שמעל ל-80% מהמחלות מושפעות מסטרס וברור שכשהגוף לא מרגיש טוב, גם הנפש מעורערת. כל כך הרבה מאיתנו חווים זאת, את המעגל שמזין את עצמו וכל שנדרש הוא לעצור לרגע, לטפל בעצמנו ולקחת את הבריאות, הנפשית והרגשית בידיים.

כאשר אנחנו מרגישים לא טוב מבחינה פיזית, אנחנו מתכנסים בתוך עצמנו ואם התחושה הזו נמשכת לאורך זמן, היא משפיעה עלינו מבחינה רגשית. אם אנחנו חווים משבר נפשי, קושי ומצוקה, התסמינים הפיזיולוגיים לא מאחרים לבוא. עייפות, תשישות, חוסר חשק, קושי לישון ועוד תסמינים מזינים זה את זה וכשאנחנו מטפלים בגורם המרכזי, כל התסמינים מתחילים להתפוגג עד להיעלמות.

חשיבות הטיפול והדרך לעשות זאת

ישנה חשיבות גדולה לטיפול בעצמנו ובוודאי בעולם המודרני אשר מוסיף עלינו לא מעט לחצים ובתקופה האחרונה שמלאה בסטרס. ההחלטה להתחיל בטיפול היא אחת ההחלטות החשובות ביותר ואחריה יש לבחור מטפלת רגשית שתלווה את התהליך ואת השינוי. הסיבה לכך שחשוב לבחור אשת מקצוע מנוסה לליווי התהליך הוא הרגשות שיעלו במהלכו והצורך האמיתי בתמיכה ועזרה.

התפקיד של המטפלת הרגשית הוא לסייע בתהליך על ידי הכלה, הקשבה והבאת כלים וטכניקות שיעזרו לנו לעבור מהמקום בו אנחנו נמצאים למקום חדש וטוב יותר. כלים כמו הילינג, דמיון מודרך, דיקור סיני ואחרים, מאפשרים לנו להתקדם צעד אל האושר בבטחה.

לבחור מטפלת רגשית לתהליך

הבסיס לטיפול הוא ההבנה האישית שלנו שאנחנו רוצים וצריכים לעשות שינוי. אנחנו נמצאים במרכז וללא החלטה שלנו ומעורבות, שום דבר לא יקרה והמצב יישאר כפי שהוא. עם זאת, גם כשאנחנו כבר מבינים שהגיע הזמן לפעול אחרת, להשתחרר מהמצוקות ומהחרדות, לא תמיד ברור לנו כיצד לעשות זאת. ניסיונות לטיפול עצמי שלא צולחים עלולים להוביל לשקיעה במקום צמיחה ולהקשות עלינו עוד יותר.

בחירת מטפלת רגשית היא מהותית להצלחת התהליך ולמעשה, לחיים שלנו. על המטפלת להביא ניסיון והבנה בתחום. עליה להיות קשובה וסבלנית, לתת לנו כלים שמתאימים לנו ובזמן הנכון. הטיפול יכול להיות בשיתוף פעולה שלנו ולכלול שיחה או ללא שיחה בכלל, חשוב למצוא מטפלת שתוכל לתת לנו את הכלים הנכונים ובזמן הנכון עבורנו, כי כל אחד ואחת מאיתנו מיוחדים.

להשתחרר מדפוסים מגבילים ומקשים

דווקא כשאנחנו חווים אתגרים גדולים, כשנראה שישנן יותר מגבלות מהזדמנויות, זה הזמן להתחיל לעשות שינוי. לרוב, הקושי לא עובר מעצמו ועבודה עצמית שלנו באמצעות כלים מעשיים ובסביבה מכילה, היא הדרך להשתחרר מהדפוסים המגבילים והקושי ולהתחיל לצעוד בדרך חדשה.

הטיפול מאפשר לדברים לקרות. הוא משחרר את הדפוסים הישנים שפוגעים בנו ומפנה מקום לדפוסים חדשים וחיוביים. הוא מגלה לנו מה אנחנו כן יכולים לעשות ועוזר לנו להתרומם מהשקיעה שהתחלנו להיכנס אליה. זה לא קורה ביום ודורש מעורבות אישית שלנו ורצון עצמי להצליח, אך רבים לפנינו כבר הסירו דאגות, חרדות ומצוקות והחלו להגשים את עצמם. עכשיו הגיע התור שלנו ליהנות מחיים מלאים ומספקים.

לפרטים נוספים אודות מטפלת רגשית ניתן לפנות למרכז אלון באמצעות הקישור: https://alloncenter.co.il/

בהצלחה!