עד לפני שנים לא רבות, "גידול קנאביס" היה מוכר כדבר פלילי לגמרי. כל מי שעסק בכך, בין אם לצורך שימוש עצמי ובין אם לצורך מסחר, היה עובר על החוק ויכול היה לקבל על ידי בית המשפט עונש מאסר משמעותי.

כלים

 

גם היום, גידול קנאביס הוא לא דבר חוקי באופן מוחלט אך ההבדל הוא, שכיום ישנן חברות שקיבלו אישור לעשות זאת, ולא רק זה, אלא גם למכור את החומר אותו הם מגדלים, הן למשתמשים בישראל אשר מחזיקים במרשם לשם כך והן לצורכי יצוא ומכירה במדינות אחרות.

כידוע, תחום הקנאביס עבר מהפכה גדולה במהלך השנים,  וכיום השימוש בו מותר לצרכים רפואיים. אחרי שנים בהם החומר היה נחשב בלתי חוקי לגמרי, אזי בעקבות שורה ארוכה של מחקרים וניסויים, החלו יותר ויותר מדינות להתיר שימוש בחומר לצרכים רפואיים בקרב מטופלים המתמודדים עם מחלות שונות (בפרט לצורך התמודדות עם כאבים פיזיים, טראומות ומצבים נפשיים). לכן, גם כל הנושא של גידול קנאביס עבר שינוי וכיום הוא מתבצע גם לצרכים מסחריים עם כמויות מותאמות לשם כך.

מה צריך בשביל לגדל קנאביס?

אנחנו נסביר כאן בקצרה, איך מגדלים קנאביס בצורה נכונה באופן בודד, כלומר גידול לצורך שימוש עצמי. באופן טבעי, לצורך גידול כמויות מסחריות, יש צורך להשתמש בשטח נרחב יותר, כמות גדולה יותר של צמחים, מערכות הרבה יותר מתקדמות וכן בכוח אדם גדול יותר.

גידול קנאביס מתחילה ברכישת הפרטים הרלוונטיים לשם כך. תחילה רוכשים את האדמה הנכונה. רצוי שתהיה זו אדמה אוורירית. יש לקנות צינור שיתחבר אל ברז המים וכן מערכת שתאפשר לטהר אותם, על מנת שיהיה ניתן לסנן את הלכלוך. ניתן למצוא מערכות השקיה שונות שיוצרות תהליך מהיר ויעיל.  גידול קנאביס דורש הרבה אור, לכן יש לרכוש נורות אשר מאפשרות לייצר את התאורה הנדרשת במשך כל שעות היממה, כולל נורה מיוחדת, מקצועית לגידול קנאביס.

כיצד מתבצע התהליך בפועל?

התהליך עצמו כולל שלושה שלבים. שלב ראשון הוא זריעה והנבטה, יש לחכות עד שהזרע מתחיל לנבוט עד לגבוה של 3 ס"מ בתוך מצע של מים, ואז שותלים אותו באדמה. יש לזרוע את הזרע, שהחלק הלח שלו נמצא בתוך האדמה והחלק היבש למעלה. חשוב שהאדמה תהדק אך לא תחנוק אותו. בשלב ההנבטה והצמיחה, חשוב שהצמח ייהנה מאוורור וסירקולציה של אוויר. לכן חשוב להעמיד לידו מאוורר שיפעל כל הזמן.

בשלב הסופי, אחרי שמופיעים העלים הראשונים, יש להעביר את השתיל לאדנית קטנית, להשקות אותו בשביל לשמור על אדמה לחה, לספק לו אור באמצעות הנורות שקנינו ובסופו של דבר, אחרי שמסתיים מחזור הפריחה של העלים, לקטוף ולייבש אותם בחושך, בתנאי אוורור ולחות.

כאמור, בעת גידול קנאביס לצרכים מסחריים יש להשתמש בכמויות גדולות של החומרים והפריטים השונים שציינו, על מנת שיהיה ניתן לגדל כמות מסחרית רלוונטית.