נתינה היא בנפשכם?

מחפשים רעיון להתנדבות משמעותית?

בדיוק בשבילכם ליקטנו 3 אופציות התנדבות שיהיו משמעותיות הן לכם והן למקבלי הסיוע.

מוכנים? אז בואו נצא לדרך. הכל, במאמר שלפניכם.

כלים
קרדיט תמונה depositphotos
קרדיט תמונה depositphotos

סיוע לאימהות לאחר לידה

אימהות רבות לאחר לידה חוות תחושות קשות העלולות להגיע עד כדי דיכאון. בין התחושות הרווחות הן: בלבול, לחץ, עומס, חוסר שינה, תסכול והשורה עוד ארוכה.

התווספותו של  תינוק חדש למשפחה הוא בהחלט מאורע משמח אך גם דורש מהאם כוחות פיזיים ונפשיים רבים שאינם תמיד זמינים לאחר תקופת הריון ארוכה ומתישה.

בכדי להקל על אימהות לאחר לידה ניתן לסייע להן במספר דרכים פשוטות שעבורן הן משמעותיות מאוד.

לדוגמה: אם טרייה זקוקה לארוחות מחזקות המכילות חלבונים, שומנים ופחמימות מורכבות, שיחזקו את גופה לאחר תקופת הריון והלידה.

מתנדבות המגיעות לאימהות מעין אלה ומספקות להן ארוחת בוקר קלילה ומזינה או אף רק אוזן קשבת יכולות לחולל פלאים בשינוי תחושת האם לטובה.

במידה והנכם מתחברים לתחום זה, ישנם ארגונים המפעילים מערכים של ביקורי בית אצל אימהות טריות, תוך התאמה ללוח הזמנים של האם ושל המתנדבת.

סיוע למאושפזים ולמשפחותיהם

אחת האופציות ההתנדבותיות החמות והמעניקות תחושת סיפוק מיוחדת היא התנדבות בבתי חולים.

תרומה לבית חולים יכולה להיעשות באופנים שונים, כגון:

-שהות עם ילדים מאושפזים למשך מספר שעות ביממה. אם נכנס לנעליים של הורי הילדים, מלבד השהות הממושכת ליד ילדם, הם צריכים לנהל בית, חיים, עבודה ולעיתים קרובות ישנם ילדים נוספים במשפחה הנזקקים להוריהם בשטח.

לאור כך, השהות ליד ילדים מאושפזים תשחרר את הוריהם למספר שעות שבהן הם יוכלו לטפל בשאר צורכיהם או אפילו תעניק להם מרווח נשימה הנחוץ מאוד בתקופה זו.

-התייחסות למאושפזים מבוגרים שלעיתים קרובות חשים תחושת בידוד המעצימה את הקושי הקיים בגין סיבת או סיבות אשפוזם. התייחסות זו יכולה להתבטא במספר דרכים, כל אחת מהן אפשרית ויכולה לגרום לתחושת שמחה אצל המבוגר.

לדוגמה: הגעה בתקופות חגים כחנוכה או פורים והבאת דברים המסמלים את החג, הפעלת מוזיקה לחימום האוירה או אף רק בשביל לשבת ולהעניק אוזן קשבת.

ימי הולדת

חגיגת יום הולדת, בעיקר אצל ילדים, היא מאורע חשוב ומשמח מאוד. לצערנו, ישנם משפחות שאין באפשרותם הכלכלית לחגוג יום הולדת, פשוט ככל שיהיה לילדיהם. ילדים אלה עלולים לחוות תחושות שליליות כגון עצבות, אכזבה, תסכול ולרוב גם שונות מסביבתם.

דעו, בכוחו של מעשה קטן לחולל הבדל עצום.

איך מתנדבים?

ישנם עמותות הפועלות למען שוויון חברתי. אחת היוזמות הנפוצות שם היא חגיגת ימי הולדת לילדים ממשפחות חסרות יכולות.

חגיגה אינה חייבת להסתכם בהוצאות כספיות של מתנות, אלא אף עצם ההגעה וההבאה של אווירת השמחה באמצעות מוזיקה, עוגה או מיני מתיקה יכולים להיחקק כאירוע משמעותי בלב הילד.