עד לפני שנים לא רבות, הגישה של הרבה מאוד מעסיקים היתה, מנהל טוב לא צריך הכשרה, לא צריך הדרכה או אימון.

 

עצם זה שהוא הצליח להתקדם בסולם התפקידים ולהגיע לדרגת מנהל, מלמד שהוא מתאים לתפקיד, יכול לבצע אותו, ולא צריך לספק לו כלים נוספים, מה שיש לו בהחלט יכול להספיק.

עם הזמן, גישות הניהול השתנו וגם הגישה למנהלים השתנתה. היום אנחנו יודעים, לא משנה באיזה תפקיד נמצא העובד הוא חייב לקבל כלים מתאימים בשביל לבצע את עבודתו, לא רק מבחינה ספציפית בתחום שלו אלא גם באופן רחב על פי הגדרות התפקיד. לכן, מנהלים צריכים לקבל כלים בשביל לדעת לנהל. עצם זה שהם יודעים איך לבצע את עבודתם באופן ספציפי, לא אומר בהכרח שהם מנהלים טובים.

בדיוק לשם כך קיים התחום של אימון מנהלים. זהו תחום יחסית חדש, בדיוק כמו כל עולם האימון, אך מדובר בתחום מאוד מפותח שמספק הרבה מאוד כלים מעשיים איכותיים, אשר מאפשרים לבעלי תפקידי ניהול להיות מנהלים טובים, וכן נותן להם כלים להתמודד עם סיטואציות ספציפיות או רחבות שהם פוגשים במהלך הזמן במסגרת עבודתם.

מה זה אימון מנהלים ומי מעביר אותו?

הרעיון שעומד מאחורי אימון מנהלים הוא לספק לכל מי שעובר אותו, ללמוד גישות ניהול שיעזרו לו לנהל קבוצות עובדים שונים על פי הצרכים, התנאים והדרישות. כפי שאנחנו יכולים להניח, כל מנהל מתמודד עם קבוצה שונה של עובדים, מבחינת כמות, אופי, תנאי עבודה, דרישות מהמעסיק ועוד. עליו לדעת כיצד להתנהל מולם בשביל שהם יסכימו לעבוד תחתיו ולבצע את ההוראות שלו.

מעבר לכך, אימון מנהלים נועד לעזור לכל מי שנמצא בתפקידי ניהול לדעת כיצד להתמודד עם סיטואציות ספציפיות, הן מול העובדים, הן מול המעסיקים, הן בכל מה שקשור לעמידה בלוחות זמנים ועוד. מדובר על התמודדות שיכולה להיות מאוד משמעותית להמשך תהליך העבודה, להמשך יכולותיו של המנהל לכהן בתפקידו וכמובן לספק את התפוקה שמצפים ממנו ומעובדיו לספק.

האימון מועבר על ידי אנשי מקצוע, בדרך כלל מדובר על מאמנים שלמדו את התחום מחד ומאידך יש להם ניסיון אישי בתחומי ניהול. לא פעם אנשי עסקים בולטים פונים לתחום של אימון על מנת לשתף מהידע והניסיון שלהם כלפי אחרים.

כיצד בוחרים מאמן בצורה נכונה

לפני שניגשים לשלוח מנהלים לאימון, צריך לדעת כיצד לבחור מאמן בצורה נכונה. מאחר ויש לא מעט מאמנים בשוק, חשוב מאוד לבחון היטב את הידע והניסיון שעומד לרשותם, חשוב לדעת מה שיטות האימון שלהם ועד כמה הם יכולים לעזור באמת.

כמו שמצוין בכותרת המאמר, אם שולחים את המנהלים לאימון זו השקעה נטו בעסק והוא מרוויח מכך. לכן משתלם לעשות זאת, בכל שלב, עבור כל המנהלים בעסק.