תחום שירותי הדרך והגרירה התאפיין בישראל למשך זמן רב מאוד במיעוט שחקנים והעדר תחרות ממשית.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

התוצאות בשטח ניכרו בעיקר ברמת השירות.  בתחום המחיר זה לא ממש הורגש מאחר והרוב המכריע של לקוחות החברות היו מקבלים את השירות מהן כחלק מחבילת הביטוח המקיף לרכב.  אולם אם תשאלו נהג ממוצע לגבי איכות השירות שהוא קיבל בעבר מאחת משתי השחקניות הראשיות בתחום, נקבל תמונה לא מזהירה במיוחד.  ככה זה בשוק שבו יש תחרות דלה מאוד.  לאחרונה נכנסה לשוק שחקנית נוספת שהיא חברת blue זהו למעשה איחוד גופי ביטוח שפעלו בעבר תחת השם פמי פרימיום ועתה פועלים כגוף מאוחד לאספקת שירותי ביטוח יומיומיים שאחד ממוצריו הוא גם שירותי דרך וגרירה לנהגים.  חלק מהאסטרטגיה לחדירה לשוק והפיכה לשחקן בולט בו הוחלט ב blue על מתן דגש חזק על רמת שירות גבוהה וניצול יעיל של טכנולוגיה שעשויה לפשט ולייעל את השירות.

איך טכנולוגיה מתקדמת יכולה להשפיע על שירותי הדרך והגרירה?

אחד המרכיבים המשפיעים ביותר על רמת השירות כשמדובר בשירותי דרך וגרירה הוא כמובן זמן ההמתנה לשירות. רכב שהתקלקל בפתאומיות או חלילה תאונת דרכים המצריכה גרירה אף פעם לא באים לנו בזמן טוב. במצבים כאלו, גם רמת הסטרס שלנו גבוהה וגם הלו"ז שלנו נפגע קשות. היינו רוצים לקבל שירות במהירות שיא, ולמרות שאנחנו מודעים לכך שנצטרך להמתין, היינו רוצים להמתין כמה שפחות.  אז מה החברות הפועלות בתחום יכולות לעשות מצידן כדי לזרז את השירות?  הן יכולות מצד אחד לפרוס כמות אדירה של רכבי שירות וגרירה על הכבישים ובכל נקודה בארץ ובכך לדאוג שבכל רגע נתון יהיה באזור שלנו שירות זמין. ברור לנו שכלכלית זה לא הפתרון המשתלם לאף חברת שירות וכזה שיגרום להן להפסדים כבדים. פתרון ריאלי יותר הוא ביצוע אופטימיזציה של פריסת רכבי השירות והגרירה על פני הכבישים תוך כדי היעזרות בניתוח נתונים יעיל ובניית צפי מקורב ככל שניתן למציאות. איך עושים את זה? משתמשים בתוכנות מתוחכמות שעוברות על נתוני הקריאות ובודקות לאורך זמן מהיכן מגיעות יותר קריאות לאורך תקופות שונות בשנה ובשעות שונות ביממה וכך מחליטים על פריסה דיפרנציאלית של רכבי השירות.  פריסה כזו יכולה לייעל דרמטית השירות ולקצר מאוד את זמני ההמתנה.  הרי אין טעם שכמה רכבי שירות יסתובבו לחינם באזור בו הנתונים מראים שיש בממוצע מעט מאוד קריאות בשעות מסוימות של היום. לעומת זאת באזורים בהן יש נטייה גדולה יותר החברה תפרוס יותר רכבים. Blue עושה שימוש יעיל בתוכנות חדישות שמבצעות אופטימיזציה סופר יעילה לפריסה בכבישים על סמך ניתוח מעמיק של נתונים ושימוש בבינה מלאכותית על מנת לבצע צפי מדויק ככל הניתן.

הנהגים מצפים לאנשי מקצוע איכותיים

גורם נוסף המשפיע מאוד על רמת השירות הוא איך לא, הגורם האנושי.  הוא לבסוף הנציג האמיתי של החברה אל מול הלקוח וזה שפוגש אותו ברגעי המצוקה ומעניק לו את השירות בשטח וברגעי האמת. לא הנציגים הנחמדים במוקדי השירות טלפון. לכן ב-Blue מקפידים מאוד על אנשי שירות מקצועיים מאוד ברמה הטכנית, כשמדובר ברכבי שירות לפתרון תקלות ובעיות מכניות. כל המכונאים הניידים עוברים השתלמויות מקצועיות על בסיס קבוע כדי להתעדכן בסוגי הרכבים השונים שמגיעים אל הכבישים כל שנה וכן ישנה הקפדה על סגנון ואיכות השירות ברמה האישית אל מול הלקוח.  החברה רואה ביחסי אנוש טובים ואדיבים ערך יסודי ועליון ומקפידה על כך אל מול כל עובדי החברה. כנ"ל גם ברכבי הגרר. אלו מתבקשים לשים תשומת לב יתרה גם לשמירה קפדנית מאוד על רכוש הלקוחות ומתן כבוד רב ליחסי האנוש איתם.

ב-Blue מאמינים ששיטת שירות זו יחד עם גיבוי טכנולוגי ומקצועי שהחברה מעניקה ללקוחות ולעובדים בה הם אלו שיוערכו על ידי הלקוחות שלה ויגרמו להם לבחור בה כל שנה מחדש