בניהול עסק ישנם אלמנטים רבים שיש להביא בחשבון, אבל בעוד שישנם אלמנטים כמו עיצוב החנות שזוכים לתהילה ולמאמרים רבים, יש נושאים שפחות נחשפים לאור הזרקורים. אחד מאותם אלמנטים הוא השילוט העסקי שלכם

כלים
שלטים לעסקים
שלטים לעסקים

. במאמר זה אנחנו רוצים לדבר על החשיבות של שלטים לעסקים ולהראות כיצד עיצוב נכון של השלט יכול לסייע לכם להגביר מכירות ואף למתג את העסק שלכם בצורה איכותית יותר.

איך שלט לעסק עוזר להגביר מכירות?

דיברנו בחלק הראשוני על החשיפה הרבה לה זוכה נושא עיצוב פנים החנות, ואנחנו חלילה לא מזלזלים בחשיבות שיש לעיצוב, אך חלק בלתי נפרד מהעיצוב הוא שילוט הפנים שיש בחנות. כאשר הלקוח נכנס לחנות או לבית העסק, הוא מתרשם מעיצוב וזה בהחלט גורם משפיע. אך אם הוא לא מצליח להתמצא בכוחות עצמו בחנות ולהגיע למה שהוא מחפש, אז כל העיצוב לא רלוונטי.

אך אין מה לדאוג כי עם שילוט פנים שמושך תשומת לב ומשתלב בצורה הרמונית על עיצוב החנות, אפשר ליהנות משני העולמות. חשוב להבין כי שילוט הפנים של העסק הוא לא רק מכירתי ולא רק הכוונתי. שילוט הפנים של העסק הוא הרבה יותר מסך כל חלקיו כיוון שאם מתכננים ומעצבים אותו כראוי הוא ממלא כמה פונקציות שונות שבסופו של דבר עוזרות לעסק שלנו להגביר מכירות ולהיות תלוי פחות ביכולת המכירה של העובדים בפועל.

למעשה מחקרים הוכיחו כי אפשר להגביר מכירות בחנות גם בלי לשנות דבר בעיצוב הפיזי, אלא רק עם שלטים לחנויות. הכוח שיש לשלט הוא עצום ואסור לזלזל בו. לכן אנחנו למעשה רוצים להגיד שאסור להזניח את נושא עיצוב שילוט הפנים של החנות כיוון שהוא יכול להיות חלק בלתי נפרד מאסטרטגית השיווק שלנו.

איך שלט עוזר למתג את העסק?

הרבה בעלי עסקים נוטים לחשוב ששילוט פנים בחנות מוריד מהערך של העסק. חלקם מביאים כדוגמה את עיצוב הפנים של חנויות אפל שנוטות להיות מינימליסטיות ונטולות שילוט. אך חשוב לזכור כי כדי להגיע למעמד כמו זה של אפל יש דרך ארוכה לעבור וחלק ממנה כרוך בבניית המותג. אז נכון שאם נציף את העסק שלנו בשלטים שמדווחים על מבצעים ומכירות יש סיכוי שנראה יותר כמו חנות בשוק ויהיה לנו קשה לבנות מותג אקסקלוסיבי, אבל הצבה נכונה ואסטרטגית של שלטים דווקא תסייע לבנות את המותג.

חשוב לזכור שלא כל המותגים מקדשים מינימליזם ושגם מינימליזם לא אומר שהחנות צריכה להיות ריקה. אפשר להשתמש בשלטים לחנויות בצורה חכמה כדי לקבל מהם את התמורה ואין צורך לפחד מהשימוש בהם. כאשר אתם מתכננים את עיצוב החנות שלכם, נסו לתכנן באותה הזדמנות גם את המיקומים האסטרטגיים ביותר להצבת שילוט פנים שהוא גם הכוונתי וגם מכירתי. הלקוחות שלכם מחפשים מותג שרואה אותם ומבין אותם, אם תצליחו לייצר את התחושה הזו בשלט אז אתם כבר צעד אחד בכיוון הנכון.

בסופו של יום שלטים לחנויות הם חלק בלתי נפרד מהתחום הזה שנקרא ניהול עסק וחשוב לדעת להשתמש בהם בצורה נכונה ולא להתעלם מהם. הצבה של שלטים היא כלי אחד בארגז הכלים שיש לנו כמנהלי עסקים וכמו כל דבר בארגז הזה שימוש מוגזם בו עלול להיות בעייתי, אך גם חוסר שימוש בו ולכן חשוב להבין מתי ואיך להשתמש בכלי הזה.