במרוצת העשורים האחרונים הפכה הרפואה המשלימה (המכונה בארץ גם "רפואה אלטרנטיבית") לתחום גדול ומרכזי אשר שירותיו זוכים לביקוש גבוה ויציב בקרב הציבור הרחב. הן סוגי הטיפולים המשלימים עצמם והן הלימודים של התחום מהווים כתובת רלבנטית ומקור שופע לתועלת ועזרה עבור מיליונים בארץ ובעולם

כלים
קרדיט לתמונה: פוטוליה
קרדיט לתמונה: פוטוליה

מרבית הטיפולים הנכללים כיום במסגרת של רפואה משלימה מגיעים מהמזרח הרחוק, אך כולם מיושמים במדינות המערב מזה עשרות שנים, והתועלת שהם מציעים כבר מזמן אינה מוטלת בספק. מהם התחומים והטיפולים העיקריים בתחום שכדאי להכיר ולמי הם עשויים לסייע? כמו כן – מדוע לימודי רפואה משלימה הפכו פופולאריים ומבוקשים כל כך בישראל בשנים האחרונות?

רפואה משלימה – טיפולים עיקריים וקהלי יעד

בין תחומי הטיפול המרכזיים והעיקריים הנכללים בעולם הרפואה המשלימה ניתן למנות כמה וכמה סוגים אשר כבר מזמן הפכו מוכרים ביותר בקרב הציבור הרחב בישראל. לדוגמה – דיקור מסוגים שונים (דיקור סיני, דיקור יפני, דיקור מערבי וכיוצ"ב), רפואה סינית וצמחי מרפא, רפלקסולוגיה, שיאצו, טווינא, תזונה טבעית, עיסויים מסוגים שונים (למשל - עיסוי אינטגרטיבי), נטורופתיה ועוד.

הישראלי הממוצע שמע לא מעט על תחומים אלו, וסביר להניח שאפילו התנסה בטיפול במסגרת אחת מאותן שיטות.

לאורך עשרות השנים האחרונות התבססה במערב ההבנה כי המדע והרפואה המערבית רחוקים מאוד מלהבין ולתאר במדויק את כל מה שמתרחש בגוף, בנפש ובאינטראקציה שביניהן (בה הרפואה המערבית בקושי מכירה...). לכן נוצר ההיגיון המתבקש כל כך לשלב דרכי ריפוי וטיפול "אלטרנטיביות" אשר ישלימו את הטיפולים המערביים. מיליונים רבים של אנשים מכירים בהיגיון זה כיום והולכים לפיו, וקשה שלא להסכים עימו. אין ספק כי הטיפולים המערביים הקונבנציונאליים אינם מצליחים לטפל בכל הבעיות, ובתחומים מסוימים כמעט ואינם נותנים מענה כלל.

לכן, קהלי היעד של טיפולי רפואה משלימה למיניהם הם למעשה כולנו – נשים וגברים, ילדים ומבוגרים, אנשים עם בעיות בריאות קשות או קלות. כמעט עבור כל בעיה רפואית שרק ניתן להעלות על הדעת ניתן למצוא טיפולים משלימים אשר יכולים לסייע משמעותית, להקל מאוד על ההרגשה ובמקרים רבים גם לפתור אותה – גם ובעיקר במקומות בהם הטיפולים המערביים אינם נותנים מענה שלם ומספק.

לימודי רפואה משלימה בישראל

הרלבנטיות של הרפואה המשלימה לכלל הציבור הרחב וההכרה הנרחבת בכך במדינות המערב, ובפרט בישראל, מסבירות בצורה טובה את הפופולאריות העצומה של לימודים בתחומי הרפואה המשלימה בארץ כיום. ניתן למצוא מספר מכללות ייעודיות המתמחות בתחום זה בישראל כיום, ומספקות מגוון מסלולי לימוד שונים, אשר חלקם גם משלבים בין כמה שיטות שונות.

בתוך כמה חודשים או שנים ספורות (בדומה ללימודי תואר ראשון באקדמיה) וכתלות במסלול בו בוחרים, ניתן לרכוש את הידע, הניסיון וההסמכה הנדרשים על מנת לטפל ולעסוק באחד מתחומי הרפואה האלטרנטיבית באופן מקצועי, לחוש בסיפוק של לסייע לאנשים להבריא ולהרגיש טוב יותר וליהנות מתעסוקה בתחום עם ביקוש גבוה ויציב ביותר לשירותים מקצועיים. שירותים שונים ברפואה משלימה ניתנים בארץ הן באופן פרטי והן במסגרת קופות החולים, והביקוש לשירותים אלו מספק תעסוקה לאינספור מטפלות ומטפלים המתמחים בתחום זה של עולם הרפואה.

אתם מוזמנים לקרוא עוד על לימודי רפואה משלימה בכתובת זו https://www.reidman.co.il/