שנת 2022 מתגלה כשנה מאתגרת ביותר עבור המשקיע הממוצע ולא פשוט היום למצוא השקעה טובה ומניבה. אפילו אם אתם מחליטים ללכת על בטוח ולהשאיר את הכסף בבנק, אתם מסתכנים באיבוד ערך הכסף שלכם, שכן האינפלציה בעולם בכלל ובישראל בפרט, עולה ומאבדת את ערך המזומן שלנו.

 

אז אילו השקעות מעניינות תוכלו למצוא ל-2022 שיעניקו לכם תשואה ומה המומחים חושבים על כך? הכנו לכם מדריך קצר עם כמה הצעות ורעיונות להשקיע את הכסף שלכם ואולי לקבל תשואה טובה.

השקעה בביטקוין וקריפטו

אחת ההשקעות המעניינות של השנים האחרונות, היא השקעה במטבעות הקריפטו ובעיקר ביטקוין ואת'ר. אם יש לכם עצבים מברזל ואין לכם בעיה עם התנודות הקיצוניות במטבעות הקריפטו, תוכלו להרוויח הרבה מאוד כסף.

אחת ההשקעות החדשות והמסקרנות בתחום הקריפטו היא השקעה בנדלן בעולם הירטואלי החדש המכונה מטאוורס שנחשב לדור הבא של האינטרנט. זוהי השקעה מסקרנת ביותר ויכולה להביא לרווחים מעולים בעתיד.

נדל"ן

השקעה בנדל"ן נחשבת לפי מומחים רבים עדיין כהשקעת ההשקעות וכדרך המומלצת כיום להשקיע את הכסף שלכם. למרות שהתשואה מהשכרת דירות להשקעה ירדה ונחתכה בהרבה בשנים האחרונות וירדה מממוצע של כ-4 אחוזים לכ-2 אחוזים, עליית הערך של הדירה עצמה, עדיין הופכת את ההשקעה בנדלן כאטרקטיבית במיוחד.

נדל"ן הוא מוצר שתמיד יהיה לו ביקוש, במיוחד במדינה עם דמוגרפיה צומחת כמו ישראל ולכן ההשקעה בו נחשבת לבטוחה וסולידית יחסית. גם המינוף שניתן להשתמש ולקבל השקעה גדולה מההון העצמי הופך את ההשקעה בנדל"ן לאטרקטיבי.

יתרון נוסף וחשוב להשקעה בנדל"ן, הוא המיסוי הנוח שנחשב לטוב ביותר מבין כל ההשקעות. אם למשל זאת הדירה הראשונה שלכם, תוכלו לקבל פטור ממס - פטור שיכול להיות שווה הרבה מאוד כסף.

בורסה

וכמובן, אי אפשר בלי לדבר על הבורסה ועל שוק ההון שנחשב לאחת ההשקעות הפופולריות ביותר. למעשה, גם אם אתם חושבים שאתם לא מושקעים בבורסה, אתם מושקעים בהחלט באמצעות כספי הביטוח או כספי הפנסיה שלכם שמושקעים כולם בשוק ההון.

אז אילו השקעות נחשבות למומלצות בשוק ההון? ובכן, תמיד תוכלו לבחור באפיק הסולידי כמו אגרות חוב למשל שנחשבות לתשואה הסולידית ביותר בשוק ההון אך עם תשואות נמוכות.

אפשר כמובן ללכת על הקופה ולהשקיע במניה בודדת אחת או כמה ואז הסיכון גדל מאוד אך כך גם התשואה במקרה ומחיר המניה עולה. אופציה נוספת שמשלבת בין 2 השיטות, היא השקעה במדד. למשל מדד Sp500 שמודד את המניות של 500 החברות הגדולות ביותר בארצות הברית.

השקעה במדד נחשבת להשקעה טובה ומאוזנת שמשלבת בין סיכון גבוה לבין תנודות רגועות יחסית ביחס לתנודות של מניה בודדת אחת.

לשיטות נוספות להשקעה בטוחה ולצרכנות פיננסית נכונה וחכמה, מומלץ להיכנס לבלוג www.best5things.com  שסוקר וכותב באופן קבוע על צרכנות פיננסית חכמה בישראל ובעולם.