שינויים לא תמיד מתקבלים בברכה, במיוחד כאשר הם צפויים לערער את המציאות המוכרת והבטוחה, וזו הסיבה שחברות ניהול רבות עוצרות את עצמן מלקפוץ לשלב הבא.

אילו פחדים מונעים את המעבר לתוכנה? וכיצד ניתן להתגבר עליהם? כל הפרטים לפניכם.

כלים
תוכנה לחברות ניהול
תוכנה לחברות ניהול

 

כמה זה יעלה? עלות רכישה ודמי תחזוקה שוטפים

שיקולי עלות כספיים מאפילים על היתרונות הצפויים לא פעם, ועד כדי כך שהפחד מהעלויות הראשוניות גורם למנהלי חברות ניהול לעשות אחורה פנה או לבחור בפתרונות תוכנה זולים הרבה יותר (אך פחות איכותיים או מותאמים אישית).

הטמעת התכנה - עלויות הטמעה, הדרכה והטמעה בפועל

החשש הוא שההתקנה תדרוש המון זמן ומחויבות גדולה מהצוות הקיים. מנהלי החברות עשויים לחשוש שהדבר ידרוש שעות עבודה נוספות, תשלום שכר על שעות נוספות, הדרכות לעובדים שיצטרכו ללמוד להשתמש במערכת, מה שבתחילה ידרוש זמן והתעסקות וכיוצא בכך.

התנגדות לשינוי

שינוי מן היסוד בחברה גדולה תמיד יהיה קשה, במיוחד בתקופת ההטמעה של התכנה כאשר ישנו סיכוי שעובדים רבים יתנגדו לשינוי. כדי לצלוח את התהליך מומלץ לערב את העובדים כמה שיותר מוקדם ולהכין אתם מבעוד מועד, כך שהתהליך יהפוך לזורם יותר.

כמה זמן זה ייקח? מימוש איטי של מטרות ראשוניות

עסקים רבים חוששים שהמערכת שבחרו לא תתאים לעסק, מה שאומר שהם השקיעו סכום לא מבוטל, זמן ומאמץ בהתקנה והטמעת התוכנה תוך שלוקחים את הסיכון שההשקעה לא תהיה משתלמת או לא תעמוד בציפיות כלל.

לכמה זמן מתחייבים? אחריות והתחייבות

חברות ניהול רוצות לדעת שיש להן מנגנון מילוט במקרה שהן הבינו שעשו טעות. כך שמחויבות היא לא באמת הבעיה, כאשר אוהבים ומרוצים מפתרון התכנה הנבחר. חוסר הוודאות הוא שמשחק כאן תפקיד והרצון לדעת שעושים בחירה נכונה של תוכנה לחברות ניהול.

האם התכנה תשתלב עם תוכנות אחרות? בעיות אינטגרציה

כאן עומדות על הפרק שתי שאלות, בכמה תוכנות משתמשים והאם המערכת החדשה יכולה להחליף כמה מערכות ישנות יותר. תכנה לחברות ניהול אשר נותנת מענה כולל, יכולה לחסוך לכם עבודה עם כמה תוכנות במקביל ולהשתלב בצורה אינטגרלית עם מערכות קיימות.

מה אם כולם יראו שאנו לא יודעים מה אנחנו עושים? תדמית ומוניטין

החשש שמומחים חיצונים יבחנו את העסק ויגלו טעויות הנו גדול. מנהלי חברות לא רוצים לקחת סיכון ומפחדים משתמשים במערכת בצורה לא נכונה, מה שעשוי לפגוע בתדמית או במקצועיות של החברה. הרשו לנו לומר שנקיטת צעדים לשיפור העסק היא תמיד פעולה חכמה!

אז איך מפחיתים את הפחדים?

לא צריך טיפול! זכרו שידע הוא כוח וככל שתצברו יותר ידע, כך תרגישו יותר בטוחים. בצעו מחקר, בקשו הדגמה, צמצמו את ההשפעה של השינוי, הימנעו מסיכונים מיותרים והתחילו לנצל את כל התועלות של המערכת במהירות.