"איפור עונתי", יש דבר כזה? מסתבר שגם בתכנון ויישום האיפור, וגם ברכישת מוצרי איפור, נדרשת התאמה לעונת השנה, הן בבחירת מסקרה או אייליינר (ומוצרים אחרים כמובן) שעמידים בחום, זיעה, גשם ומשקעים, והן בהתאמה ללוק ולסגנון, בצבעים ובמבנה האיפור. ריכזנו עבורך כאן כמה דגשים וטיפים שכדאי לך להכיר בנושא.

קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

 

על איפור סתווי / חורפי

הסגריריות שמשתלטת בימים אלו על מזג האוויר, משפיעה גם על עולם האופנה והביוטי, ואת צבעי הקיץ הנלהבים מחליפים אט אט צבעים שמעניקים יותר תחושת חמימות בהשראת צבעי השלכת חום, צהוב, ברונזה, ירוק וכחול. באיפור היום יומי ניתן לתת דגש ומקום לצבעים הללו באמצעות ליפסטיק מתאים וסומק להדגשת הלחיים, כאשר מוצרי איפור העיניים מספקים אף הם נגיעות כחולות ועמוקות לאיפור מוקפד התואם את מזג האוויר.

האיפור גם נוגע נגיעות קלות בלבוש הסתווי והחורפי הנשענים על צבעים כהים יותר (זה הזמן להפריך מיתוס עתיק יומין - שחור אינו מרזה!). לעתים גם לוק במראה אפור או שחור יכול להשתדרג פלאים באמצעות איפור הנותן נגיעות של צבע כחלחל או ברונזה עדין. אז הנה במיוחד בשבילכן, שישה דגשים חשובים עבור איפור המתאים לעונה הקרירה:

  1. ראשית כל כמובן, ניקוי הפנים - טרם מריחת האיפור יש להקפיד על ניקיון יסודי של הפנים: שטיפת הפנים במים חמימים וסבון פנים מותאם על פי סוג עור הפנים, ניקיון שאריות של איפור קודם באמצעות צמר גפן וחלב פנים מרענן.
  2. לחות, לחות, לחות - מריחת שכבה של קרם לחות גם תסייע לאחיזה טובה יותר של האיפור על הפנים לאורך שעות ארוכות וגם תשמור על עור הפנים מפני מזג האוויר החורפי הגורם לנטייה להתייבשות העור, בשל הקור העז, מיעוט הלחות באוויר והשהייה במקומות סגורים ולרוב מחוממים. ההמלצה הרווחת לימים האלו היא מריחה של קרם לחות בצורה אחידה על כל חלקי הפנים, תוך שימוש במוצרים המתבססים על סרמידים, חומצה היאלורונית ושומן טבעי בהתאם לרמת השומניות של העור. חשוב לזכור כי גם בחורף הישראלי ישנם ימי שמש מעת לעת ועל כן כדאי לבחור בקרם לחות הכולל גם מקדם הגנה.
  3. מייק אפ - צבע המייק אפ יותאם לעור הפנים ולמעשה אמור לייצר מראה עור פנים אחיד, להסתיר פגמים וכתמי פיגמנטציה. מייק אפ המותאם לחורף יהיה עמיד למים, לא נמרח או נוזל ומתבסס על שומן בריכוז נמוך או סיליקון. מעל המייק אפ באזורים הנדרשים לשכבה נוספת יש לעבור עם קונסילר, דוגמת מילוי וטשטוש שקעים מתחת לעיניים.
  4. מסקרה - מסקרה להרמת ועיגול הריסים, הפרדה והדגשה. ברוב המוחץ של סגנונות האיפור המסקרה תגיע בשחור מט, כאשר חשוב לעשות שימוש עם מסקרה מומלצת וטובה, משמע איכותית, חלקה וסמיכה, ללא גבשושיות. נגיעות הצבע בעין יכולות להגיע באמצעות אייליינר כחול עדין.
  5. סומק - הסומק מיועד להדגשה של עצמות הלחיים במראה מורם ובריא. נותן צבע וממלא לחיים שקועות. למראה החורפי / סתווי כדאי לבחור בשילוב בין צבעי אדמה רכים.
  6. ליפסטיק – חשוב לעשות שימוש בליפסטיק עשיר בלחות, הממלא וסוגר סדקים בשפתיים ומראה יבש. מומלץ לבחור בליפסטיק נוזלי המעניק מילוי ממוקד ואיכותי יותר, בדגש על גוונים חומים, צהבהבים וכתומים. ממליצים לכן לבדוק את מגוון מותגי הליפסטיק באתר "לילית" >>