בשנים האחרונות יותר ויותר משקיעים ישראלים מבינים שכדי לאתר השקעות נדל"ן בטוחות ואיכותיות אין ברירה אלא להרחיב אופקים ולצאת מגבולות הארץ.

 

בימינו לכולם ברור שהשקעה בנדל"ן ישראלי היא יקרה מדי, מורכבת מדי ומאתגרת מדי, והתשואות שהיא מניבה הולכות ופוחתות ובמקרים רבים גם אינן משתלמות. לעומת זאת, השקעות נדל"ן בחו"ל מציגות צמיחה מרשימה ופוטנציאל לרווחים. שוק הנדל"ן בחו"ל – ובמיוחד בארצות הברית – אף שאינו נטול סיכונים, הוא כדאי בהחלט גם בגלל שהוא גדול יותר וגם בגלל רמת הידע, הניסיון והבקיאות שצברו משקיעים מיומנים וחברות המתמחות בנדל"ן אמריקני. משקיעים ישראלים שחולמים על הזדמנויות להשקעה ולפיתוח ועל אקזיטים משתלמים, יודעים שתמיד יש את מי לשאול ועם מי להתייעץ. אם גם אתם רוצים להשקיע בחו"ל ולהרוויח עצמאות כלכלית, הינה כל מה שאתם צריכים לדעת.

חפשו את ההשקעות הבטוחות והיציבות

אם תתייעצו עם משקיעים מנוסים בנדל"ן אמריקני, הדבר הראשון שתשמעו מהם הוא שלפני בחירת נכס להשקעה בארצות הברית יש להשקיע במחקר מקדים ולא לוותר על תהליך בדיקה מעמיק של הנכס, אזור המגורים וצפי התשואות. עסקת נדל"ן איכותית היא פועל יוצא של ניתוח מקצועי והחלטה מושכלת, והשקעה נבונה היא תוצר של ניהול סיכונים והתנהלות מחושבת. ולכן, לפני שבוחרים בנכס להשקעה, יש לבדוק היטב את העסקה המוצעת, את אופייה ואת טיבה. האם מדובר בנכס מסחרי או בנכס למגורים? האם מדובר בבית פרטי או בבית דירות? האם נדרשת בנכס השקעה מהותית או מזערית? האם האזור מבוקש או בעייתי? ומה טיבה של חברת הניהול שעתידה לנהל את הנכס? על כל השאלות האלה ועוד יש לענות לפני שמתחייבים להשקעה, ורצוי לעשות זאת עם מומחי השקעות שיודעים לזהות נכסים איכותיים עם פוטנציאל תשואות גבוה.

אל תוותרו על הערכת שמאי

בדיוק כפי שלא הייתם מוותרים על הערכות שמאי בעסקאות נדל"ן בארץ, אל תוותרו על הערכת שמאי בעסקאות נדל"ן בחו"ל. התנהלות נבונה מחייבת בחינה מעמיקה של הנכס הייעודי, של טיבו, של איכותו, של שוויו, של צפי התשואה שתתקבל ממנו ושל הפוטנציאל לאקזיט רווחי במועד הנכון. ואין מה לעשות, רק הערכה מקצועית של שמאי מוסמך תאפשר בחינה מעמיקה של העסק, ולכן היא כל כך חשובה. גם אם בעלי הנכס מאיצים בכם להזדרז ומלחיצים אתכם לחתום על החוזה, אל תצאו לדרך בלי שמאי.

אל תתמודדו עם ההשקעה לבד

השקעה בנדל"ן בחו"ל היא פרויקט מורכב ורחב היקף, ולא כדאי להתמודד איתו לבד. כדי לאתר נכסים איכותיים להשקעה לא מספיק לשוטט באתרי הנדל"ן המובילים בחו"ל, צריך גם להסתובב בשטח ולהכיר אותו לפני ולפנים. צריך לדבר עם סוכני נדל"ן מקומיים, עם רואי חשבון, עם משפטנים; צריך לנהל משא ומתן איכותי עם הבעלים; צריך ליצור קשר ישיר עם חברות ניהול; צריך להכיר את חוקי המקום ועוד. צריך לעשות הרבה דברים שגוזלים זמן יקר ומשאבים. המשקיע הישראלי הנבון אומנם יכול לעשות את כל זה לבד, אבל למה לו?

לעבוד עם חברת השקעות מנוסה ולהשקיע בנדל"ן איכותי

חולמים להשקיע בנדל"ן איכותי בחו"ל וליהנות מרווחים מרשימים בלי לקום מהכורסה? זה בהחלט אפשרי. אתם רק צריכים לחבור אל חברת ההשקעות המתאימה ולהתחיל להשקיע. התשואות כבר בדרך.