ישנם שתי אפשרויות להגדלת כמות הלידים ברשתות – אורגני וממומן. האורגני היא שיטה שבה לא משלמים ישירות לרשת החברתית עצמה אלא משתמשים בפלטפורמה החינמית שהיא מציעה. לעומת זאת, בקידום ממומן משלמים לפלטפורמה ישירות ליצירת לידים. התשלום הזה נקרא CPC (cost per click) או CPM (cost per mile).

כלים

 

האם עדיף קידום אורגני או קידום ממומן ברשתות החברתיות

הדבר הנכון ביותר בעיני הוא לעשות את שניהם. כמובן שאיש מקצוע יוכל לעשות את זה בצורה הטובה ביותר. אבל לעיתים בעלי עסקים קטנים מעוניינים לעשות זאת לבד ואז יש צורך ללמוד לעשות את זה נכון. שיווק דיגיטלי לעסקים דורש כסף וזמן. כסף דרוש עבור התקציב הממומן וזמן דרוש עבור ניהול הקמפיינים האורגניים והממומנים. בעלי עסקים שיש להם יכולת ליצור תוכן עם "ערך" מאוד גבוה יוכלו לקדם אורגני בצורה טובה מאוד. לכן, בעלי עסקים מהסוג הזה באופן טבעי יוכלו להפחית את התקציב הממומן כי חשיפה גבוהה תגיע דרך האורגני. לעומתם יש המון בעלי עסקים שלא יכולים ליצור תוכן איכותי מסיבות שונות. בעלי העסקים האלו ישקיעו יותר בממומן אבל כמובן לא יזנחו את האורגני לחלוטין.

מה הם הרשתות החברתיות

הרשתות החברתיות העיקריות היום שרלוונטיות לכל העסקים הם פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב. לחלק לא מבוטל מהעסקים כדאי להשתמש גם בטיקטוק, פינטרסט, לינקדאין.

איך עושים קידום אורגני ברשתות החברתיות

ראשית, ליצור דף עסקי (פרופיל עסקי) שכולל לוגו וכל האלמנטים המיתוגיים והשיווקים שקיימים. לאחר מכן, כדאי לפרסם פוסטים בשביל שהדף לא יהיה ריק. יש שני דרכים לקדם אורגנית:
1. להיות פעיל בקבוצות שונות, להגיב לפוסטים רלוונטיים, לשלוח הודעות פרטיות למשתמשים וכדומה.
2. להעלות סרטונים קצרים של 30 – 60 שניות עם האשטגים שמתארים את הוידאו ואת הקהל יעד בצורה נכונה. בעזרת ההאשטגים הרשתות ידעו למי להציג את הוידאו ואם יראו שלקהל יש עניין בתוכן אז הוידאו יקבל יותר חשיפה!  יש פוטנציאל לקבל עשרות אלפי צפיות על תוכן שהוא איכותי וטוב!

איך עושים קידום ממומן ברשתות החברתיות

ראשית, צריך לפתוח חשבון מודעות ברשתות המתאימות. לאחר מכן יש שלבים קבועים של פתיחת קמפיין בכל הרשתות השונות. זה כולל בחירת תקציב יומי או חודשי. לאחר מכן, טרגוט קהל לפי מאפיינים דמוגרפיים ותחומי עניין. ובסוף הזנת הקריאייטיב והקופירייטינג עצמו. חשוב לזכור שתמיד עדיף בקריאייטיב להכניס וידאו. גם במידה ויש פוסט תמונה מעולה. וגם אם נראה שהוא מספיק לחלוטין בשביל להרים קמפיין מצויין. תמיד עדיף להפוך את התמונה לוידאו. בעזרת הנפשה קלילה לתמונה זה יאפשר לפייסבוק למדוד את המעורבות של המשתמשים בצורה טובה יותר וכך לטרגט אותם נכון יותר.

לסיכום זכרו לכל בעל עסק הדבר הנכון ביותר הוא לשווק בהרבה צינורות במקביל. גם אורגני וגם ממומן, גם רשתות חברתיות וגם במנועי החיפוש. יחד עם זאת, צריך לשמור על התקציב שיווק שנקבע מראש ובעלי עסקים קטנים ומתחילים לרוב לא יוכלו להרשות לעצמם להיות בכל הצינורות השיווקיים במקביל.