ההפגנה הערב בקפלן נערכה בסימן שיא במספר הרציחות בחברה הערבית שעומד על 156 מתחילת השנה ביוזמת הארגון ״האם ראית את האופק לאחרונה״״

כלים
הערב בקפלן: עצרת "אזרח סוג מת" של ארגון "האם ראית את האופק לאחרונה"
הערב בקפלן: עצרת "אזרח סוג מת" של ארגון "האם ראית את האופק לאחרונה"

על הבמה המרכזית נאם לראשונה בכיר מהחברה הערבית, ראש עיריית טירה מאמון עבד אלחי: ״הממשלה החליטה להשאיר אותנו עסוקים בדם״. 

לאחר שהשבוע נרצח מנכ"ל העירייה בפתח תחנת המשטרה. בנוסף, אלפים השתתפו בצעדה המרכזית שנערכה תחת הכותרת ״אזרח סוג מת״ שהובילו ארגון "האם ראית את האופק לאחרונה" והפורום הקהילתי העממי מהחברה הערבית, בה נישאו מאה ארונות קבורה מ"מצעד המתים" ושלטים עם תמונות הנרצחים.

ראש עיריית טירה תקף בנאומו את הממשלה והשר לבטחון לאומי איתמר בן גביר:
״ברחובות שלנו זורם דם, ומה ממשלת ישראל עושה? מפרקת את המשטרה, עוצרת תקציבים שאמורים להגיע לחינוך, רודפת עסקים מתוקף חוק קמיניץ... עשרות אלפי תושבים הולכים לשוק האבטלה - אבטלה משמעותה חיזוק ארגוני הפשיעה!
אני תמיד דיברתי בצורה ממלכתית, מעולם לא התנגשתי עם המדינה - אבל בצער רב אני מבין היום שזאת החלטה! החלטה להשאיר אותנו עסוקים בדם! מי ששם את בן גביר לשמור עלינו – לא רוצה לשמור עלינו! שר שלא רוצה אותנו במדינה – יגן עלינו? שר שונא ערבים – יגן על ילדי הערבים?:

שיר נוסצקי, מנכ"לית "האם ראית את האופק לאחרונה" שדיברה גם כן על הבמה בקפלן, אמרה:
"בין 225 חוקי הדיקטטורה המתוכננים, עשרות חוקים שמטרתם פגיעה בזכויות הציבור הערבי, פגיעה בשוויון וביצור העליונות היהודית. הם חושבים שאנחנו לא נשים לב, אבל אנחנו לא ניתן שחיים של ילד ישראלי אחד יהיו שווים פחות מחיים של ילד ישראלי אחר... בן גביר רוצה להפוך אותנו לשותפים לפשע, פשע ההזנחה המכוונת, ההפקרה למוות נורא, מיותר, חסר פשר. אנחנו לא ניתן לזה לקרות".