כלים

"חייבים לשמור על הבולבולים!", "העתיד של הבולבול בידיים שלך!" - נתקלתם בימים האחרונים בקמפיין של "התנועה לשמירה על הבולבולים בישראל"? בסוף השבוע נחשף, כי מדובר במהלך שיווקי מיוחד של דורקס והוועד למלחמה באיידס לקראת יום האיידס העולמי

במהלך הימים האחרונים עלה לאוויר קמפיין דיגיטלי יוצא דופן של גוף בשם "התנועה לשמירה על הבולבולים בישראל". הקמפיין, שנראה כמו מהלך תמים לשמירה על ציפור הבולבול, כלל מסרים דו-משמעיים ורמזים מיניים. הבאזז גדול שעורר המהלך ברשת העלה את השאלה "מי עומד מאחוריו?". לאחר עליית הקמפיין, נחשף הפתרון.

מדובר בקמפיין של המותג דורקס, המשווק ע"י ניאופרם ישראל, בשיתוף הוועד למלחמה באיידס ובאמצעות משרד הפרסום טוויסטד, שנועד להעלות את המודעות לסכנה שבקיום יחסי מין לא מוגנים ולעידוד השימוש בקונדומים. הקמפיין, בשיתוף עם הוועד למלחמה באיידס, הופק לקראת יום האיידס העולמי, שיתקיים ב-1.12.11

במסגרת הקמפיין, העלתה התנועה לשמירה על הבולבולים בישראל, אתר אינטרנט מושקע בכתובת www.bulbulim.com

בנוסף, כלל הקמפיין סרטון "טבע" ביו-טיוב, באנרים, פעילות פייסבוק, קיר בכניסה לנמל ת"א ופעילות קד"מ, בדמות "צפרים" שהסתובבו ברחבי הארץ וביקשו את תמיכתם של העוברים ושבים בתנועה לשמירה על הבולבולים בישראל.

72 שעות לאחר עליית הקמפיין, נחשפים הנתונים הראשונים של המהלך. הסרטונים של התנועה ביו טיוב זכו למעל 200,000 צפיות עם כ-3000 לייקים לסרטון ונמצאים בראש הדירוג של הסרטונים הנצפים והמועדפים.

כמות השיתופים של גולשי הפייסבוק שברה שיאים ואזכורים לקמפיין הופיעו כמעט בכל ניוז פיד. לא זכור קמפיין בישראל שזכה לכל כך הרבה שיתופים בזמן כל כך קצר. כמות הכניסות לאתר התנועה עומדת על מעל 150,000 איש.

הקמפיין הוצג בתכניות טלוויזיה שונות בערוץ 2 ובערוץ 10 וכן ברדיו האזורי. בגוגל ניתן לראות כ- 8,400 אזכורים לקמפיין באתרים, פורומים ובלוגים שונים. על פי כל קנה מידה – זהו אחד המהלכים השיווקיים הויראליים ביותר שהיו בישראל בשנים האחרונות.

"חיפשנו דרך מקורית ויצירתית לתקוף את הנושא, שכבר זכה לטיפול מכל הזוויות", מסביר הראל בראודה, מנהל השיווק של דורקס בישראל, "היינו חייבים ליצור הפרעת קשב ולהעביר את המסר בצורה רעננה וייחודית, כך שיגיע אל קהל היעד הצעיר".

עוד הוסיף בראודה: "המותג דורקס עוסק ברוב ימות השנה בגיוון ובשיפור החוויה המינית. לקראת יום האיידסהעולמי, לקחנו על עצמנו משימה להחזיר לשיח הציבורי את הסכנות של מין לא מוגן, במיוחד בקרב הצעירים, בני הנוער ולהעביר להם מסר חד וברור: חייבים לשמור על הבולבולים. אנחנו מאמינים שבזכות ההומור והגישה הקלילה, נצליח להגיע אל הצרכנים שלנו ולגרום להם להיות קשובים למסרים, שבדרך כלל מעוררים הסתייגות".

יונתן קרני, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס: אנו גאים להיות שותפים למהלך ורואים בו הזדמנות חשובה להחזיר למודעות הציבורית את מה שרבים מעדיפים לשכוח. שלושה עשורים אחרי פרוץ המגיפה והשאננות ממשיכה להכריע את המאבק. מתוך סקרים שערכנו בשיתוף עם מכון המחקר 'מותגים', גילינו כי רבע מכלל הישראלים מוותרים באופן קבוע על שימוש בקונדום בעת קיום יחסי מין מזדמנים. מדובר בנתון מטריד שיכול להיות אחד ההסברים למגמת העלייה שחלה במספר הנשאים החדשים בישראל. עם כל השמחה שהייתה סביב 'הבולבול' במרחב הווירטואלי, מאחורי הקריצה של הקמפיין עומד מסר רציני שבא להגיד דבר אחד: סקס עם קונדום זה חיים בלי HIV ".

את המהלך תחתום מסיבה אשר תיערך ב- 30/11/11 במועדון ה"דיזינגוף" בחסות דורקס והוועד למלחמה באיידס.