הרווח התפעולי של כיל ברבעון הרביעי הסתכם בכ- 254 מיליון דולר, גידול של מעל- 100% לעומת 126 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי של כיל ברבעון הרביעי הסתכם בכ- 511 מיליון דולר לעומת 377 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 35%. העלייה ברווח הגולמי נובעת בעיקר מעליה בכמויות המכירה, אשר קוזזה ע"י הירידה במחירי המכירה כאמור ומירידה בייצור בחלק מתחומי הפעילות. כמו כן נהנתה החברה מירידה בעלויות של חלק מתשומות הייצור. תוכניות ההתייעלות המקיפות בהן נקטה החברה בכל מגזרי פעילותה סייעו גם הן לשיפור ברווחיות.
הרווח הנקי של כיל ברבעון הרביעי הסתכם בכ- 203 מיליון דולר, גידול של כ- 15% לעומת כ- 176 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ברבעון הרביעי של 2009 נמשכה מגמת ההתאוששות בכיל ומכירות החברה הסתכמו ב- 1,227 מיליון דולר, גידול של כ- 10% לעומת 1,118 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברבעון משקף עליה בכמויות המכירה בכל מגזרי הפעילות של החברה וכן מההשפעה החיובית של שינויים בשערי חליפין על ההכנסות. עליה זו קוזזה ע"י ירידה במחירי המכירה של מרבית מוצרי החברה, ובכלל זה ירידה במחירי האשלג ודשני הפוספט.
כיל מציגה את השנה השנייה הטובה אי פעם: הרווח התפעולי בשנת 2009 הסתכם בכ- 938 מיליון דולר, לעומת 2,335 מיליון דולר בשנת 2008. הרווח הגולמי של כיל בשנת 2009 הסתכם בכ- 1,837 מיליון דולר, לעומת 3,455 מיליון דולר בשנת 2008. שיעור הרווח הגולמי עומד על כ- 40.3% לעומת 50.0% בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מירידה בכמויות המכירה, מירידה בכמויות הייצור, ומירידה במחירי המכירה. מנגד, קיימת ירידה במחירי מרבית התשומות וירידה בהוצאות השקליות כתוצאה מהחלשות שער החליפין הממוצע השנתי של השקל ביחס לדולר. תוכניות ההתייעלות בהן נקטה החברה כאמור לעייל סייעו אף הם למיתון הירידה ברווחיות.
הרווח הנקי של החברה בשנת 2009 הסתכם בכ- 770 מיליון דולר לעומת כ- 2004 מיליון דולר בשנת 2008. מכירות כיל בשנת 2009 הסתכמו בכ- 4,554 מיליון דולר לעומת 6,904 מיליון דולר בשנת 2008. הקיטון במכירות החברה בשנת 2009 לעומת 2008, משקף ירידה בכמויות המכירה, בעיקר במחצית הראשונה של השנה, וירידה במחירי המכירה של אשלג, דשני פוספט ומוצרים אחרים.
בעקבות המשבר הפיננסי הגלובאלי בסוף 2008 והשלכותיו הדרמטיות על הביקושים למוצרים בעולם כולו, חלה ירידה משמעותית בביקושים לכל מוצרי החברה, שאפיינה בעיקר את המחצית הראשונה של שנת 2009. ירידה זו השפיעה בעיקר על מכירות הדשנים, ובפרט האשלג, שהיו נמוכות ביחס לשנים קודמות. השווקים המרכזיים בהם ניכרה רמת פעילות גבוהה בשנת 2009 בתחום האשלג והדשנים היו ברזיל והודו. לקראת סוף שנת 2009, עם ההתאוששות בכלכלה העולמית, החלה התאוששות גם ביתר השווקים.
במהלך חודש ינואר 2010 חתמה כיל דשנים על חוזים עם מספר לקוחות בסין לאספקת אשלג בהיקף כולל של 620 אלף טון (כולל אופציה) בשנת 2010.
במהלך חודש מרץ 2010 חתמה כיל דשנים על חוזים עם מספר לקוחות בהודו למכירת כמות שיא של 1,430,000 טון אשלג (כולל אופציות), במחיר של 370 דולר לטון ולתקופה של שנה החל מחודש אפריל 2010. כמות זו מהווה כמות שיא של כל הזמנים של כיל דשנים. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לתקופת הדוח הסתכם ב- 1,200 מיליון דולר.
ביום 23 במרץ 2010 החליט דירקטוריון כיל על חלוקת דיבידנד במזומן בסכום של 155 מיליון דולר אשר יחולק ביום 27 באפריל 2010. במהלך שנת 2009 חילקה כיל דיבידנדים בהיקף של 530 מיליון דולר. במהלך החודשים ינואר ופברואר 2010 חברת פוטאש, בעלת עניין בכיל, דיווחה לכיל כי רכשה מחוץ לבורסה מניות רגילות של כיל אשר בעקבותיהן מחזיקה פוטאש ב- 13.9% מהון מניות כיל.
סיכום הפעילות במגזרים ברבעון הרביעי של 2009: כיל דשנים: ברבעון הרביעי הסתכמו מכירות המגזר בכ- 633 מיליון דולר, גידול של כ- 24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות של מוצרי המגזר. חל גידול של כ- 94% בכמויות האשלג שנמכרו בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד, כאשר השווקים בהם ניכרת רמת פעילות משמעותית הם ברזיל והודו.
בתחום דשני הפוספט חל גידול כמותי של כ- 143% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לקראת תום הרבעון הראשון של שנת 2009 החל שינוי חיובי בביקושים לדשני פוספט, כאשר החלו ביקושים בהודו, ברזיל ובשווקים נוספים. מגמה זו התגברה במחצית השניה של השנה. למרות התעוררות הביקושים, הלחץ על מחיר דשני הפוספט נמשך ורק לקראת אמצע הרבעון השני התייצבה רמת המחירים. ברבעון הרביעי של השנה החלה מגמה של עליית מחירי דשני הפוספט אשר נמשכה ברבעון הראשון של שנת 2010.
ברבעון הרביעי עמד הרווח התפעולי במגזר על כ- 219 מיליון דולר, גידול של כ- 82% לעומת כ- 120 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מעלייה בכמויות המכירה וירידה במחירי חומרי גלם, אשר קוזזו בחלקן ע"י ירידה במחירים.
כיל מוצרים תעשייתיים: ברבעון הרביעי הסתכמו מכירות המגזר בכ- 277 מיליון דולר, גידול של 6% לעומת כ- 261 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות נובע בעיקר מגידול כמותי במכירות ברוב מוצרי המגזר.
ברבעון הרביעי עמד הרווח התפעולי במגזר על 16 מיליון דולר לעומת 10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החל ברבעון השלישי של 2009 ניכר שיפור במכירות מעכבי הבעירה.
בחודשיים הראשונים של שנת 2010 ניכרת התעוררות בביקושים בתחום קידוחי הנפט. בנוסף, בסין ישנה בימים אלו ירידה בכמות התמלחת הזמינה לייצור הברום ובנוסף ירידה בתחולת הברום בתמלחות הנ"ל אשר מביאות לירידה ביכולות ייצור הברום בסין וכתוצאה מכך למחסור של ברום בסין.
כיל מוצרי תכלית: מכירות המגזר ברבעון הרביעי של 2009 הסתכמו ב- 314 מיליון דולר לעומת 342 מיליון דולר בשנת 2008. הירידה במכירות נובעת מקיטון בכמויות ובמחירי המכירה של מוצרי המגזר.
הירידה במכירות השפיעה על הרווח התפעולי ברבעון הרביעי אשר עמד על כ- 25 מיליון דולר, לעומת 33 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות קוזזה חלקית בזכות ירידה בעלויות אנרגיה וחומרי גלם.