כל מי שמחזיק באייפון, או טלפון חכם אחר, בוודאי מודע למספר הפעמים שהמכשיר נזקק לתיקון כזה או אחר. ייתכן שמדובר במסך שבור, כי נפל ונחבט על הרצפה, אולי לחצן מקולקל שמנטרל את היכולת שלכם להשתמש במכשיר בקלות ובהנאה או בעיה פנימית כלשהי בתוכנה של שהמכשיר. מסתבר שתיקון אייפון אינו מסתיים בהליך פשוט של הגעה למשרדי החברה ממנה הוא נרכש, שהרי החברה תרצה לשלוח את המכשיר למעבדה המקורית במקום כלשהו בעולם (ייתכן שאף מעבר לאוקיינוס האטלנטי – רחוק).

חברת סלולאר או מעבדות תיקון

כל חברה של טלפון חכם עובדת עם מעבדה מסוימת, עבור תיקון אייפון ועבור מטלות אחרות; סביר ביותר שהליך המשלוח, התיקון והמשלוח בחזרה, ייקח זמן, אולי אף שבועיים. מובן שגם מחיר התיקון משחק כאן תפקיד קריטי. תיקון אייפון עשוי לעלות כמעט כמו מחיר רכישת אייפון חדש, חדיש ומחודש. כאילו לא די בכך, הרי שגם דמי המשלוח יהיו על חשבונכם. חישוב מהיר מצביע על מחיר סופי של העסקה, העשוי להגיע לכדי 700 שקלים.

תיקון אייפון בשטחי ארץ ישראל

ניתן למצוא גם בארץ מעבדות לתיקון אייפון, אולם לא בהכרח כאלו השייכות לחברה או כאלו שיש להן הסכם עבודה מולה. שם עובדים טכנאים מנוסים שידעו, לרוב, כיצד לתקן את מכשיר האייפון שלכם ולהביאו למצב פעיל ותקין, כפי שהיה טרם האירוע. הליך התיקון עשוי להימשך ימים ספורים (שכנראה כוללים בעיקר את משך ההמתנה והגעת תורו של האייפון שלכם); מחיר התיקון עשוי להיות בסביבות ארבע מאות שקלים, עם סטיות לכאן או לכאן. ברור כשמש, שככל שהמכשיר משוכלל ומתקדם יותר – הרי שעלות התיקון תהיה גבוהה יותר, זו בשל המורכבות האלקטרונית שלו.

עד כמה ניתן לסמוך על מעבדות מקומיות לתיקון אייפון

אכן שאלה טובה שהתשובה עליה אינה תמיד פשוטה. בגדול, ניתן לסמוך על אותם טכנאים, אך כמו בכל עסק גם בתחום זה ניתן למצוא שרלטנים ומתחזים. בוודאי שלא מדובר בחברה המקורית, שם יספקו לכם שירות מלאה ואמין במאת האחוזים ובכל זאת, גם כאלו שאינם עובדי חברת "אפל" – חלקם טכנאים מיומנים שידעו לבצע עבודה טובה. מהי רמת אמינותו ומקצועיותו של הטכנאי המדובר – זוהי השאלה שיש לשאול.

הופעה ברשת אינטרנט

בטרם אתם מחליטים באיזו מעבדת תיקון למסור את מכשיר האייפון שלכם, בדקו ששם המעבדה מופיע גם האינטרנט. באם הוא מופיע שם, נראה שהאמינות שלה כבר גבוהה יותר מזו שאינה מופיעה שם. נוסף על האמור, תוכלו למצוא ברשת האינטרנט גם חוות דעת מלקוחות עבר. ברור שכדאי לכם להעדיף את בית העסק שקיבל את מספר הביקורות (החיוביות) הגבוה ביותר – שהרי לקוחות אלו כבר עשו עבורכם את העבודה הקשה של הבדיקה והמחקר.

כלים