השכר הממוצע המוצע לתקציבאי יחסי ציבור חדשים ירד ב-11 אחוז. בתוך מגמת ירידות השכר הכלליות במשק, ובענפי השיווק והמכירות בפרט, בולטת מגמת ירידת השכר בקרב תקציבאי יח"צ חדשים. מנתוני לוח חיפוש העבודה אינטרנטי, המכיל אלפי משרות ועשרות אלפי דורשי עבודה, עולה כי השכר הממוצע שמוצע לתקציבאי יחסי ציבור ללא ניסיון או בעלי ניסיון מועט ירד ב-11 אחוז בממוצע לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והתייצב על שכר ממוצע של כ- 4,650 ש"ח לחודש. הסיבה, לפי הערכות מומחי jobby, היא המשבר הכלכלי במשק, יחד עם השיעור הגבוה של מועמדים לכל משרה פנויה בתחום היח"צ, ומצבם הכלכלי המחריף של משרדי יחסי ציבור רבים.

כלים
גם בענף הפירסום מורגשת מגמגת ירידת השכר, בעיקר בקרב מועמדים לתפקידים המצריכים וותק כגון קופירייטרים בכירים, סופרוויזורים ופלנרים בענף הפרסום ותקציבאים בכירים ומנהלי לקוחות בענף יחסי הציבור. השכר המוצע לבכירים בענפים אלה ירד בממוצע ב-7 אחוז. השכר המוצע למועמדים לתפקידים זוטרים בענפים אלו, שגם ככה שואף לשכר מינימום, ירד בכ-10 אחוזים.

"ענפי הפרסום ויחסי הציבור תומכים בענפים המובילים את המשק וברגע שהמשק מאט גם התקציבים המופנים לשיווק נפגעים. למרות הירידה בשכר המוצע למועמדים בתחום, אנו עדים במקביל לעלייה קלה בכמות המשרות המוצעות, מה שאולי מרמז על מגמה חיובית בטווח הארוך", מסביר גלעד דיין.